Το Ibiza είναι ένα από τα πιο εμπορικά μοντέλα της Seat. Αποτελεί την σημαία της ισπανικής εταιρείας τα τελευταία χρόνια, με πωλήσεις που αφήνουν ακόμη μεγαλύτερες υποσχέσεις για το μέλλον. Μάλιστα αυτές ικανοποιούν όλο το δίκτυο και την ελληνική αντιπροσωπεία που βλέπει να κάνει καλά νούμερα σε περίοδο κρίσης.
Η εβδομαδιαία δοκιμή μας έδωσε το δικαίωμα να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα για τις δυνατότητες του μοντέλου. Διανύσαμε εκατοντάδες χιλιόμετρα παρέα με τον χιλιάρη τούρμπο κινητήρα που αποδίδει 95 ίππους και στην πράξη αποδεικνύονται αρκετοί να κινήσουν γρήγορα, σβέλτα και οικονομικά το μοντέλο. Όλα αυτά και ενώ οι διαστάσεις του μοντέλου θεωρητικά παρέμειναν ίδιες. Υπήρξε μια μικρή μείωση στο μήκος κατά δύο χιλιοστά (4.059μ), ενώ το πλάτος του μεγάλωσε κατά 87 χιλιοστά (1.780μ) με το ύψος να παραμένει στα 1.444μ. Από την άλλη το ντιζάιν του άλλαξε, δίνοντας έντονο δυναμισμό και χαρακτηριστικές γραμμές. Σε αυτή την αναγέννηση της εξωτερικής εμφάνισης συμβάλλουν οι τριγωνικοί εμπρός Full LED προβολείς και τα φώτα ημέρας. Επίσης τεχνολογίας LED είναι και τα πίσω επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα.
Αρκετές αλλαγές έχουν γίνει και στο εσωτερικό του, καθώς βλέπουμε στην κεντρική κονσόλα να υπάρχει η μεγάλη οθόνη αφής οκτώ ιντσών, η οποία δίνει όλη την απαραίτητη πληροφόρηση στον οδηγό, προσφέροντας όλες τις παροχές της τεχνολογίας. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ποιοτικά, ενώ η συναρμογή της κατασκευής καλή. Εξίσου καλή είναι και η εργονομία, καθώς ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και εντός της ακτίνας του όλα τα όργανα. Τεχνολογικά το μοντέλο διαθέτει όλα τα καλούδια που αποβλέπουν την ασφάλεια επιβατών και οδηγού. Έτσι διαθέτει Front Assist, Adaptive Cruise Control, Keyless Entry System με κουμπί εκκίνησης του κινητήρα, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών, Multi Collision Brake, Drive Profile με τα προγράμματα οδήγησης Eco, Normal, Sport και Individual, επαγωγική φόρτιση για smartphones, ενισχυτή GSM, συνδεσιμότητα μέσω Apple Car Play, Android Auto και Mirror Link.
Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 95 χιλιοστών προς όφελος των επιβατών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του αποθηκευτικού χώρου κατά 63 λίτρα, φθάνοντας τα 355 λίτρα και που μπορεί να θεωρηθεί ότι βρίσκεται μέσα στον μέσο όρο της κατηγορίας.
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η συνύπαρξή μας με τον χιλιάρι TSi με τους 95 ίππους ήταν ευχάριστη. Στην πράξη οι επιδόσεις ήταν ικανοποιητικές, ενώ η κατανάλωση καυσίμου κυμάνθηκε σε χαμηλά επίπεδα. Όσον αφορά τις επιδόσεις, από την στάση μέχρι και πρώτα 100χλμ/ώρα το μοντέλο χρειάζεται λίγο πάνω από τα 10 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 182 χλμ/ώρα. Αυτό που μας ικανοποίησε σε μεγάλο βαθμό είναι η ελαστικότητα του κινητήρα και η ροπή στις χαμηλές στροφές που δίνει γρήγορες λύσεις μέσα στην πόλη. Η κατανάλωση μέσα σ’ αυτήν διατηρήθηκε κοντά στα 7 λίτρα για τα 100 χιλιόμετρα.
Στο δρόμο το “πάτημά” του είναι εξαιρετικό και οι αναρτήσεις του κάνουν καλή δουλειά. Χωρίς να χάνει την αίσθηση του τιμονιού στις απότομες κλειστές στροφές, αλλά και σε κακής ποιότητας οδόστρωμα, δείχνει στιβαρότητα και σοβαρότητα. Στοιχεία που τα συναντά κανείς σε μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητα. Με γκάζι που ανταποκρίνεται άμεσα η γρήγορα η οδήγηση γίνεται απόλαυση. Το ίδιο και σε ταξίδι, αφού η δύναμη του κινητήρα κάνει απροβλημάτιστη την κίνηση ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες.
Η νέα γενιά του μοντέλου μας άρεσε και σίγουρα είναι αυτό το οποίο ψάχνουν οι περισσότεροι που κινούνται σε αυτή την κατηγορία. Μα το σημαντικότερο όλων είναι ότι είναι ανταγωνιστικός σε σχέση με τους αντιπάλου του. Με 13050 ευρώ γίνεται πρωταγωνιστής και σίγουρα αποτελεί μια καλή επιλογή για όποιον θέλει να έχει έναν 1000άρη TSi και 95 ίππους, αξιόπιστο μοντέλο και οικονομικό στην κατανάλωση καυσίμου.
Πηγή ΑΠΕ