Η «αιρετική» πρόταση του υπουργού Ναυτιλίας για μείωση της ταχύτητας των πλοίων
Ανταλλακτικά που παράγουν ελληνικές επιχειρήσεις να χρησιμοποιούνται σε ελληνικά πλοία που κατασκευάζονται σε ναυπηγεία της Κίνας και της Ιαπωνίας ζήτησε από τους ομολόγους του των δύο χωρών, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, όπως ανέφερε ο ίδιος, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού - Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM».
Ο κ. Κουρουμπλής διατύπωσε το αίτημα στους ομολόγους του της Κίνας και της Ιαπωνίας σε συνάντηση που είχε μαζί τους στο περιθώριο των εργασιών της 30ης Συνόδου της Γενικής Συνέλευσης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) στο Λονδίνο, ενώ ζήτησε και από τον ομόλογο του της Ρωσίας να χρησιμοποιούνται περισσότερο για μεταφορές ρωσικών ενεργειακών προϊόντων ελληνικά πλοία, θέτοντας και στους τρεις, το ζήτημα του ελλείμματος που έχει η χώρα μας στο ισοζύγιο εξωτερικών συναλλαγών με χώρες τους.
«Στους μεν Ρώσους ζήτησα να χρησιμοποιούν στην μεταφορά των προϊόντων πετρελαίου και γκαζιού περισσότερο ελληνικά πλοία για να μειώσουν αυτό το έλλειμμα, στους δε Κινέζους και Ιάπωνες - επειδή αυτή τη στιγμή κατασκευάζονται εκεί πάνω από 600 υπερσύγχρονα καινούργια ελληνικά πλοία, στην Κορέα, την Κίνα και την Ιαπωνία - ζήτησα να χρησιμοποιούνται στην κατασκευή των πλοίων, εξαρτήματα ελληνικών εταιρειών. Έχουμε περίπου 25 με 30 βιοτεχνίες εξαιρετικά καλών προϊόντων» είπε ο κ. Κουρουμπλής και συνέχισε : «Και μου είπαν, οι άνθρωποι, ότι έχουν τη θετική διάθεση, αλλά πρέπει να συνηγορήσουν και οι Έλληνες εφοπλιστές. Το λέω φωναχτά, για να το ακούσουν και οι Έλληνες εφοπλιστές».
«Λοιπόν, περιμένω από τους Έλληνες εφοπλιστές να ανταποκριθούν, όπως ανταποκρίνεται η ελληνική κυβέρνηση και τους στηρίζει όπου πρέπει, πρέπει και αυτοί να δείξουν ένα τέτοιο ενδιαφέρον» ανέφερε ο κ. Κουρουμπλής και διατύπωσε επιπλέον την πρόταση για συνεργασία και συμπαραγωγή, σε περίπτωση που επιδείξουν ενδιαφέρον, γιατί «έτσι θα βοηθηθεί και η οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδος και η δημιουργία θέσεων εργασίας».
Επίσης, ο κ. Κουρουμπλής πρόκειται να συναντηθεί και με τον υπουργό Ναυτιλίας του Ιράν, μετά από αίτημα του τελευταίου και με τον γενικό γραμματέα της ΙΜΟ, από τον οποίο θα ζητήσει, μεταξύ άλλων, να δημιουργηθεί ένα παράρτημα στην Ελλάδα, του Πανεπιστημίου Ναυτιλιακής Μετεκπαίδευσης του ΙΜΟ που βρίσκεται στη Σουηδία. Κατά την χθεσινή του ομιλία, στην 30η συνέλευση του ΙΜΟ, ο υπουργός Ναυτιλίας τόνισε ότι πρέπει να τηρούνται και να εφαρμόζονται με ίσους όρους οι κανόνες της διεθνούς ναυτιλίας, ενώ μίλησε για ζητήματα καινοτομίας και για τον πλούτο που φέρνει η ναυτιλία παγκοσμίως, «ένα πλούτο, που πρέπει να αγγίζει τα χείλη όλων των ανθρώπων για να περιορίσουμε τη φτώχεια, τις οικονομικές και κοινωνικές ανισότητες και να εμπεδώσουμε περισσότερο την ειρήνη».
Ταυτόχρονα αναφέρθηκε στις προσπάθειες για την αναβάθμιση εκπαίδευσης που επιχειρείται στην Ελλάδα σε αυτόν τον τομέα «γιατί στα επόμενα χρόνια θα υπάρξει ανάγκη 150000 στελεχών πρώτης γραμμής στην παγκόσμια ναυτιλία» και πρόσθεσε: «Είναι ένας δρόμος επαγγελματικής σταδιοδρομίας, πάρα πολύ σημαντικός, άλλωστε οι Έλληνες ναυτικοί έχουν πολύ θετικό πρόσημο σε παγκόσμιο επίπεδο για την ικανότητα τους».
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του στη γενική συνέλευση του ΙΜΟ, ο κ. Κουρουμπλής αναφέρθηκε και στην ανθρωπιστική πλευρά της ναυτιλίας, υπογραμμίζοντας ότι «δεν πρέπει να ενδιαφέρεται μόνο όταν κινδυνεύουν ναυτικοί στη θάλασσα», αλλά όταν κινδυνεύουν πολίτες, ή μετανάστες, γιατί «η αξία της ανθρώπινης ζωής δε μπορεί να διαχωρίζεται». «Εμείς οι Έλληνες, το κουβαλάμε αυτό από την αρχαιότητα, όταν οι Αθηναίοι το 400π.Χ. τιμώρησαν τον πιο καλό στρατηγό τους εκείνης της εποχής, γιατί άφησε ανθρώπους να πνιγούν στη θάλασσα ενώ θα μπορούσε να τους σώσει» είπε ο κ. Κουρουμπλής.
Τέλος, ο υπουργός Ναυτιλίας κατέθεσε και μια πρόταση «τολμηρή και για κάποιους αιρετική», όπως τη χαρακτήρισε ο ίδιος, να υπάρξει μείωση της ταχύτητας των πλοίων ώστε να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων στο περιβάλλον και εξήγησε ότι μια μείωση της ταχύτητας τους κατά 10% συνεπάγεται μια μείωση της τάξης του 30% των εκπεμπόμενων ρύπων τους.