Πρόσφατα ανακηρύχθηκε το «ταχύτερο SUV στην πίστα»
H FCA ανακοίνωσε ότι, ξεκινούν και στην Ελλάδα οι παραγγελίες για τη Stelvio Quadrifoglio, την πρώτη Quadrifoglio στην κατηγορία των SUV. Από το 1923 το τετράφυλλο τριφύλλι (Quadrifoglio) είναι το έμβλημα όλων των αγωνιστικών μοντέλων της Alfa Romeo και ταυτόχρονα το σήμα κατατεθέν για τα πιο σπορ μοντέλα της μάρκας και το πρώτο Alfa Romeo SUV δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση.
Το εντυπωσιακκό μοντέλο ενσωματώνει την έκφραση του ιταλικού design και καταφέρνει να μαγνητίζει τα βλέμματα. Ταυτόχρονα, προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις και τεχνολογίες αιχμής, ενώ πρόσφατα ανακηρύχθηκε το «ταχύτερο SUV στην πίστα», σημειώνοντας νέο ρεκόρ γύρου στην κατηγορία των SUV στο εμβληματικό Nürburgring: 7 λεπτά 51.7 δευτερόλεπτα.
Η Stelvio Quadrifoglio εφοδιάζεται με τον αλουμινένιο κινητήρα βενζίνης 2.9-λίτρων V6 BiTurbo εμπνευσμένο από τις τεχνολογίες και την τεχνογνωσία της Ferrari και αποδίδει μέγιστη ιπποδύναμη 510 ίππων στις 6.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 600 Nm από τις 2.500 σ.α.λ. έως τις 5.000 σ.α.λ.. Μεγάλη σημασία για τις επιδόσεις του μοντέλου παίζει η συνεργασία του κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων, ρυθμισμένο για να εξασφαλίζει ταχύτατες εναλλαγές σχέσεων (ενδεικτικά στη λειτουργία Race οι αλλαγές πραγματοποιούνται σε μόλις 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου). Η Stelvio Quadrifoglio επιταχύνει από τα 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική της ταχύτητα φτάνει τα 283 χλμ/ώρα.
Ο βενζινοκινητήρας 2.9-λίτρων V6 Bi-Turbo συνδυάζεται με το καινοτόμο σύστημα τετρακίνησης Q4 all-wheel drive, συνδυασμός που εγγυάται υψηλές επιδόσεις, κράτημα, οδηγική απόλαυση και ασφάλεια σε όλες τις συνθήκες. Στη Stelvio Quadrifoglio διατίθενται στον βασικό εξοπλισμό αλουμινένια paddles αλλαγής ταχυτήτων που είναι τοποθετημένα στην κολώνα του τιμονιού.
Η Stelvio Quadrifoglio θεωρείται το SUV με τις καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορία χάρη στο μόλις 1.830 κιλά βάρος και την ισχύ των 1176 ίππων/λίτρο, ενώ ταυτόχρονα διαθέτει τέλεια κατανομή βάρους ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα. Για να επιτευχθούν τα παραπάνω χρησιμοποιήθηκαν ανθρακονήματα (άξονας μετάδοσης) και αλουμίνιο (κινητήρας, αναρτήσεις, φρένα, πόρτες, εμπρός/πίσω φτερά και καπό).
Από την άλλη σκοπιά, το μειωμένο βάρος δεν επηρεάζει σε καμία περίπτωση την στρεπτική ακαμψία του αυτοκινήτου, που εξασφαλίζει αντοχή, χαμηλά επίπεδα θορύβου και κορυφαία οδική συμπεριφορά ακόμα και υπό οριακές συνθήκες.
Η Stelvio Quadrifoglio εξοπλίζεται με το AlfaTM Chassis Domain Control (CDC) και είναι η μόνη έκδοση που διαθέτει το διαφορικό AlfaTM Active Torque Vectoring στον βασικό εξοπλισμό.
Το CDC είναι ο «εγκέφαλος» της Stelvio Quadrifoglio και συντονίζει όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου (όπως το Alfa DNA Pro selector, το σύστημα τετρακίνησης Q4 all-wheel drive, το σύστημα AlfaTM Active Torque Vectoring system, το σύστημα ανάρτησης AlfaTM Active Suspension και το ESC). Η τεχνολογία Torque Vectoring βελτιστοποιεί την οδική συμπεριφορά και τονίζει τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου. Η συγκεκριμένη τεχνολογία βελτιώνει την πρόσφυση κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης, μειώνοντας την υποστροφή ή την υπερστροφή. Έτσι, ο οδηγός της Stelvio Quadrifoglio μπορεί να απολαμβάνει την οδήγηση με ταυτόχρονα υψηλά επίπεδα ασφαλείας, χωρίς περιττές παρεμβάσεις από το σύστημα ελέγχου ευστάθειας.
Η εμπρός ανάρτηση του συστήματος AlfaLink αποτελείται από διπλά ψαλίδια και άξονα «ημι-εικονικής διεύθυνσης» (semi-virtual steering axis), ο οποίος βελτιστοποιεί την απόσβεση της ανάρτησης, καθώς και την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης. Στην πίσω ανάρτηση, χρησιμοποιείται ένα σύστημα τεσσάρων και μισού συνδέσμων, μία ακόμα πατέντα της μάρκας, προσφέροντας σε κάθε περίπτωση οδηγική απόλαυση και απαράμιλλη άνεση.
Το Ολοκληρωμένο Σύστημα Πέδησης (Integrated Brake System - IBS) της Alfa Romeο που έκανε το ντεμπούτο του στην Giulia, δίνει το παρών και στη Stelvio Quadrifoglio. Το καινοτόμο ηλεκτρομηχανικό σύστημα επιτρέπει τη συνεργασία ανάμεσα στο σύστημα ευστάθειας και το παραδοσιακό σέρβο εξασφαλίζοντας άμεση απόκριση των φρένων και επομένως, πολύ μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης κατά το φρενάρισμα.
Κατόπιν παραγγελίας, είναι διαθέσιμα και τα κεραμικά δισκόφρενα που συμβάλλουν ταυτόχρονα στον περιορισμό του βάρους (17 κιλά λιγότερα από τα στάνταρ) και στο καλύτερο φρενάρισμα σε όλες τις συνθήκες και ανεξαιρέτως θερμοκρασίας.
Τέλος, στο ταμπλό δεσπόζει το νέο σύστημα infotainment 8.8" Connect με Bluetooth, ενώ προαιρετικά διατίθεται και σύστημα πλοήγησης 3D.
Ο βασικός εξοπλισμός της Stelvio Quadrifoglio είναι υπερπλήρης και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων εισαγωγές αέρα στο καπό, αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες, 20άρες ζάντες αλουμινίου, μαύρες δαγκάνες φρένων, καθώς και πίσω διαχύτη με τετραπλή απόληξη της εξάτμισης με ειδικό ήχο. Εσωτερικά ξεχωρίζουν τα δερμάτινα/αλκαντάρα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού 6-ρυθμίσεων με αφρώδες υλικό στο κέντρο, το σπορ δερμάτινο τιμόνι, το ταμπλό από ανθρακονήματα και η έγχρωμη οθόνη 7'' TFT υψηλής ευκρίνειας. Επιπλέον, στάνταρ διατίθενται η κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές πλέγματος και οι εμπρός/πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος.
Οι παραγγελίες για τη Stelvio Quadrifoglio μόλις άνοιξαν και η κορυφαία έκδοση του ταχύτερου SUV θα προσφέρεται, όπως όλη η γκάμα της Stelvio, με 5 χρόνια εγγύηση, οδική βοήθεια και χρηματοδότηση.
Νίκος Τσάδαρης