Ραγδαία εξάπλωση των ηλεκτρονικών πωλήσεων σε μεγάλες πλατφόρμες
Έντονο ήταν το ενδιαφέρον που εκδήλωσαν εισαγωγείς και διανομείς της ασιατικής αγοράς, για τα ελληνικά ποιοτικά προϊόντα, κατά τη διάρκεια των επαφών που είχε σε μεγάλες πόλεις της Ασίας η επιχειρηματική αποστολή που διοργανώθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο από το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο σε συνεργασία με το Ελληνο-Ασιατικό Επιχειρηματικό Συμβούλιο.
Η αποστολή είχε στόχο την προώθηση επιλεγμένων ελληνικών καταναλωτικών προϊόντων και υπηρεσιών στους μεγάλους καταναλωτικούς πληθυσμούς της Ασιατικής Ηπείρου, την προσέλκυση επενδυτικού ενδιαφέροντος για αναπτυξιακά έργα στην Ελλάδα και την αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού από την Ασία.
Η αποστολή επισκέφθηκε διαδοχικά τέσσερις ασιατικές μεγαλουπόλεις, το Τόκιο στις 25 και 26 Σεπτεμβρίου, το Πεκίνο στις 27 Σεπτεμβρίου, τη Σαγκάη στις 28 Σεπτεμβρίου και την Ταϊπέι στις 29 Σεπτεμβρίου.
Παρουσιάστηκαν από εταιρείες προϊόντα όπως το ελαιόλαδο, το κρασί, το μέλι, οι ελιές, καλλυντικά και επενδυτικό σχέδιο για ιαματικό τουρισμό στην Κρήτη.
Στο Τόκιο με φροντίδα του γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελληνικής πρεσβείας, οργανώθηκαν 26 συναντήσεις, στο Πεκίνο το γραφείο ΟΕΥ είχε προετοιμάσει 33 επιχειρηματικές συναντήσεις, στη Σαγκάη το αντίστοιχο γραφείο εξασφάλισε 65 συναντήσεις, ενώ στην Ταϊπέι της Ταιβάν πραγματοποιήθηκαν 48 επιχειρηματικές επαφές.
Οι ελληνικές εταιρίες αξιολόγησαν ως σημαντικές και με προοπτική συνέχειας, τουλάχιστον, το 1/3 των αρχικών επαφών που είχαν. Πάντως, από τις συζητήσεις διαπιστώθηκε η ραγδαία εξάπλωση των ηλεκτρονικών πωλήσεων σε μεγάλες πλατφόρμες, η προοπτική περαιτέρω αύξησης των Κινέζων επισκεπτών και ειδικότερα των νέων ζευγαριών σε ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς χάρη και στη νέα απευθείας αεροπορική σύνδεση Αθήνας-Πεκίνου, καθώς και το ενδιαφέρον για επενδύσεις σε ακίνητα στην Ελλάδα με πρόσθετο κίνητρο την απόκτηση πενταετούς βίζας.