Τα ανατρεπτικά νέα έρχονται από το γερμανικό υπουργείο Μεταφορών
Τα νέα αυτοκίνητα ντίζελ (diesel) δεν παράγουν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα απ' ό,τι τα αυτοκίνητα που κινούνται με βενζίνη, αναφέρει το γερμανικό υπουργείο Μεταφορών, σύμφωνα με γερμανικά ΜΜΕ, σε μια εκτίμηση που προβλέπεται ότι θα προκαλέσει επιπλέον πονοκέφαλο στον τομέα του αυτοκινήτου.
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγικός τομέας της Γερμανίας και απασχολεί περισσότερους από 800.000 ανθρώπους. Βυθίσθηκε στην κρίση πριν από δύο χρόνια, όταν η Volkswagen παραδέχθηκε ότι εξαπάτησε τα αμερικανικά τεστ για τις εκπομπές καυσαερίων των οχημάτων ντίζελ.
Ο γερμανικός όμιλος εφημερίδων Funke επικαλείται μια απάντηση από το υπουργείο Μεταφορών σε ερώτηση των αντιπολιτευόμενων Πράσινων. Στην απάντηση αναφέρεται πως τα αυτοκίνητα ντίζελ που κυκλοφόρησαν το 2016 εξέπεμψαν κατά μέσο όρο 128 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα (CO2) ανά χιλιόμετρο, σε σύγκριση με 129 γραμμάρια που εξέπεμψαν τα καινούρια αυτοκίνητα που κινούνται με βενζίνη.
Η διαφορά στις εκπομπές ήταν παρόμοια επί δέκα χρόνια, όμως η ποσότητα του CO2 μειώθηκε, αναφέρεται στην απάντηση, στην οποία προστίθεται πως ένας λόγος που οι τιμές του διοξειδίου του άνθρακα είναι σχεδόν ταυτόσημες είναι ότι τα αυτοκίνητα ντίζελ είναι βαρύτερα και έχουν μεγαλύτερη ισχύ.
Το υπουργείο Μεταφορών δεν απάντησε άμεσα όταν ερωτήθηκε από το Ρόιτερς.
«Είναι μύθος ότι το ντίζελ βοηθάει να προστατευθεί το κλίμα», δήλωσε στις εφημερίδες του ομίλου Funke ο Στέφαν Κιν, εμπειρογνώμονας των Πρασίνων στις μεταφορές.
«Οι κινητήρες ντίζελ χαραμίζουν τα θεωρητικά πλεονεκτήματα που θα μπορούσαν να έχουν για το περιβάλλον επειδή συχνά κατασκευάζονται για να τοποθετηθούν σε βαριά, υψηλής ισχύος οχήματα», πρόσθεσε.