Ο Πιέρ Ανρί, ο συνθέτης του διάσημου «Psyché Rock», πέθανε σε ηλικία 89 ετών στο Παρίσι
O συνθέτης Πιερ Ανρί - ένας από τους πατέρες της ηλεκτρονικής μουσικής, ο οποίος εν μέρει ενέπνευσε το κίνημα της électro, κυρίως μέσα από το μυθικό Messe pour le temps présent - πέθανε την περασμένη νύχτα σε ηλικία 89 ετών στο Παρίσι, ανακοίνωσε σήμερα η γραμματέας του Ιζαμπέλ Βαρνιέ.
O Ανρί, που μερικές φορές θεωρείτο ο «παππούς της techno», προτιμούσε να αυτοπροσδιορίζεται, χωρίς μετριοφροσύνη, ως ο «πατέρας της μοντέρνας μουσικής».
Το όνομά του παραμένει συνδεδεμένο με τη «συγκεκριμένη μουσική» (ηχογραφημένοι θόρυβοι και ήχοι), που θεμελίωσε ο Πιέρ Σεφέρ (1910-1995), με την οποία επανασυνδέεται η πλειονότητα των έργων του (περισσότερα από 100), όλα ψηφιακά και φυλαγμένα στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Γαλλίας, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά για συνθέτη.
Το «Psyché Rock» που συνέθεσε με τον Μισέλ Κολομπιέ γνώρισε πραγματική εμπορική επιτυχία, μέχρι που διασκευάστηκε για τη διαφήμιση και την κινηματογραφική βιομηχανία. Ακόμη, οι μουσικοί Fatboy Slim, Saint Germain και Dimitri from Paris έκαναν διάφορα ρεμίξ του κομματιού.
«Ο Πιερ Ανρί αφήνει ένα έργο τεράστιο, εντυπωσιακό και ελπίζω η Γαλλία να τον τιμήσει όπως του αξίζει», δήλωσε με λύπη ο Ζαν-Μισέλ Ζαρ.
Γεννήθηκε στις 9 Δεκεμβρίου του 1927 στο Παρίσι και σε ηλικία 9 ετών αρχίζει να σπουδάζει στο Κονσερβατουάρ στο Παρίσι έως το 1947 κυρίως, κοντά στον Ολιβιέ Μεσιάν.
Δυο χρόνια αργότερα, θα συναντήσει τον μηχανικό Πιέρ Σεφέρ. Μαζί θα ιδρύσουν το 1950, στη γαλλική ραδιοφωνία τηλεόραση, την Ομάδα έρευνας συγκεκριμένης μουσικής (GRMC).
Γράφει μαζί του τη «Symphonie pour un homme seul» (1950) που χρησιμοποιεί την τακτική του «προετοιμασμένου πιάνου»: διάφορα αντικείμενα παρεμβάλλονται ανάμεσα στις χορδές και το περίβλημα του μουσικού οργάνου.
Είχε εμπνεύσει πολλούς χορογράφους, όπως ο Τζορτζ Μπαλανσίν, ο Μερς Κάνινγχαμ, η Μαγκύ Μαρέν. Ωστόσο η πιο γόνιμη συνεργασία του ήταν με το χορογράφο Μορίς Μπεζάρ, για τον οποίο συνέθεσε περίπου 15 έργα, ανάμεσά τους το «Messe pour le temps présent», για το μπαλέτο του για το Φεστιβάλ της Αβινιόν του 1967.