Πολύ πριν τα αριστουργήματα του «Με κομμένη την Ανάσα» και «Περιφρόνηση», ο Γκοντάρ είχε γράψει και σκηνοθετήσει το «Une femme coquette»
Μια ταινία του τρομερού παιδιού του γαλλικού κινηματογράφου, Ζαν Λυκ Γκοντάρ, προβάλλεται στο Διαδίκτυο τις τελευταίες ημέρες. Πρόκειται για ταινία μικρού μήκους, για την οποία πολλοί πίστευαν ότι είχε χαθεί. Πολύ πριν γυρίσει τα αριστουργήματα του: «Με κομμένη την Ανάσα» και «Περιφρόνηση», ο Γκοντάρ είχε γράψει και σκηνοθετήσει την ταινία «Une femme coquette», που δεν παίχθηκε ποτέ στους κινηματογράφους.
Το φιλμ, δεκάλεπτης διάρκειας, γυρίστηκε το 1955, στη Γενεύη, με κάμερα 16 χιλιοστών και βασίζεται στην ιστορία «Le Signe» του συγγραφέα της νατουραλιστικής σχολής Γκυ ντε Μωπασσάν.
Ο Γκοντάρ υπογράφει ως Hans Lucas, ψευδώνυμο που χρησιμοποιούσε ως κριτικός κινηματογράφου. Πρωταγωνιστές είναι η Maria Lysandre, η οποία δεν ξαναέπαιξε έκτοτε και ο Roland Tolmatchoff. Η μουσική επενδύεται από έργα του Μπαχ, ενώ αγγλικοί υπότιτλοι προστέθηκαν στο βίντεο.
Η ταινία βασίζεται στην επιστολή της νεαρής γυναίκας, η οποία διηγείται τις μύχιες σκέψεις της σε μια φίλη: γυρνώντας με τα πόδια στο σπίτι για να ετοιμάσει το φαγητό, αναστατώθηκε βλέποντας μια πόρνη στο παράθυρο να «προσκαλεί» πελάτες. Στην επιστολή περιγράφει τα ανάμεικτα συναισθήματα που της προκάλεσε αυτή η εικόνα, θαυμασμό, περιφρόνηση και σεβασμό ταυτόχρονα γι αυτήν την γυναίκα.
Στην ταινία κάνει μια πολλή σύντομη εμφάνιση και ο ίδιος ο Γκοντάρ (τον αναγνωρίζουμε αμέσως με τα διάσημα γυαλιά του) φορώντας αδιάβροχο, γοητευμένος από την πόρνη που του κάνει νεύμα από το παράθυρο.
Στη βιογραφία του για τον Ζαν Λυκ Γκοντάρ, ο Αντουάν ντε Βασκ χαρακτηρίζει την ταινία απελευθερωμένη, οικεία, γρήγορη, διεστραμμένη: εδώ η γυναίκα αποτελεί λεία για τον άντρα που την κυνηγά, την πληρώνει, την καταναλώνει, αυτή ωστόσο, είναι ζωντανή, αέρινη. 'Ηδη με το πρωτόλειο αυτό, ο Γκοντάρ γίνεται ένας καλλιτέχνης του είδους.