Ο Γάλλος Stéphane Peterhansel συμπλήρωσε 13 νίκες στον σκληρότερο αγώνα του κόσμου
Ο Γάλλος Stéphane Peterhansel, o επονομαζόμενος και «Αλεπού της Ερήμου» ή «Mr Dakar», κέρδισε τον διάσημο αγώνα αντοχής Dakar 2017, που διεξήχθη και φέτος στη Νότιο Αμερική, κάτω από μεταβαλλόμενες και πολύ δύσκολες καιρικές συνθήκες.
Ο Peterhansel συμπληρώνει έτσι 13 νίκες στον σκληρότερο αγώνα του κόσμου, επτά από τις οποίες σημείωσε στο τιμόνι αυτοκινήτου, αφού προηγουμένως είχε κερδίσει έξι φορές οδηγώντας μοτοσικλέτα!
Με συνοδηγό τον ομοεθνή του Jean-Paul Cottret και «όπλο» το Peugeot 3008 DKR, που έχει κίνηση μόνο σε δυο τροχούς, κατάφερε να επικρατήσει των διάσημων εννεάκις παγκόσμιων πρωταθλητών ράλι Seb Loeb – Daniel Elena, που οδηγούσαν ένα ίδιο αυτοκίνητο, κέρδισαν περισσότερες ειδικές διαδρομές και προσπάθησαν σκληρά για σχεδόν δυο εβδομάδες, αλλά τελικά τερμάτισαν μόλις 5 λεπτά πίσω από τους νικητές.
Τον περσινό θρίαμβο της Peugeot (τριάντα χρόνια μετά τη νίκη της το 1987 με τον Ari Vatanen) ήρθαν να συμπληρώσουν οι τρίτοι της γενικής κατάταξης Cyril Despres - David Castera με ένα ακόμα 3008 DKR, σχεδόν μισή ώρα πίσω από τους δυο πρώτους.
Στην παρθενική τους εμφάνιση στο Ντακάρ τα 3008 DKR ήταν οι απόλυτοι κυρίαρχοι ολοκληρώνοντας τα περίπου 9.000 χιλιόμετρα του αγώνα με ειδικές διαδρομές στην Παραγουάη, στην Βολιβία και στην Αργεντινή για να τερματίσουν στο βάθρο, στο Μπουένος Άιρες. Αυτή ήταν η 6η νίκη της γαλλικής φίρμας στον πιο σκληρό αγώνα του μηχανοκίνητου αθλητισμού και συνδυάστηκε ιδανικά καθώς και τα τρία πληρώματα του βάθρου είναι Γάλλοι (αν και ο Elena έχει υπηκοότητα Μονακό), ενώ ο 4ος της ομάδας Ισπανός Carlos Sainz, είχε εγκαταλείψει από την 4 η διαδρομή μετά από ένα εντυπωσιακό τουμπάρισμα με επίπτωση –ευτυχώς- μόνο σημαντικές μηχανικές βλάβες.
Όσο για τον ανταγωνισμό, μετά την εγκατάλειψη του Al Atiya με το Toyota Hi Lux (νικητών της 1 ης διαδρομής), όλοι έμειναν σε ρόλους κομπάρσου και τερμάτισαν πολύ πίσω από το τρίο των νικητών, χωρίς επί της ουσίας να τους απειλήσουν σε οποιαδήποτε στιγμή του αγώνα. Έτσι στις θέσεις 4 και 5 τερμάτισαν τα Toyota Hi Lux των Ισπανών Nani Roma – Bravo Haro και των Νοτιοαφρικανών Dirk Von Zitzewitz – Giniel De Villiers.
Την εξάδα συμπλήρωσε το Mini John Cooper Works του Αργεντίνου Orlando Terranova με συνοδηγό τον Γερμανό Andreas Schulz, που τερμάτισαν σε απόσταση σχεδόν 2 ώρες από το νικητή.
Τα στατιστικά του αγώνα
Χώρες διεξαγωγής: Παραγουάη, Βολιβία και Αργεντινή.
Συνολική διανυθείσα απόσταση: 8.823 χλμ. (12 ειδικές διαδρομές), συμπεριλαμβανομένων 4.093 χλμ. κατανεμημένων σε 10 σκέλη.
Νίκες σε ειδικές διαδρομές: 9 για τα 3008DKR, 1 το Toyota και 2 ακυρώθηκαν. Loeb/Elena: 5 (ειδικές 2, 5, 8, 11 και 12), Peterhansel/Cottret: 3 (ειδικές 3, 7 και 11), Al Atiya (ειδική 1), Despres/Castera: 1 (ειδική 4).
Μέγιστη τελική ταχύτητα: 203 χλμ./ώρα (ειδική 2).
Μέγιστη θερμοκρασία περιβάλλοντος: 45°C (στην 2η ειδική).
Η τελική κατάταξη
1. Peterhansel/Cottret Peugeot 3008DKR , 28h 49m30s
2. Loeb/ Elena Peugeot 3008DKR, +05 m13s
3. DespresCastera Peugeot 3008DKR +33m28s
4. Roma/Haro Toyota Hilux, +1h16m43s
5. De Villiers/ Von Zitzewitz Toyota Hilux +1h49m48s
6. Terranova/Shultz Mini +1h52m31s
Δηλώσεις νικητών
Stéphane Peterhansel: «Είναι μία τεράστια νίκη για την Peugeot και είμαι πανευτυχής που είχα ένα τόσο υπέροχο αυτοκίνητο. Αντιμετωπίσαμε σκληρό ανταγωνισμό, όχι μόνο από τους team-mates μας, αλλά και από τις άλλες ομάδες. Η νίκη δεν ήταν εύκολη αφού ο Sébastien ήταν εξαιρετικά γρήγορος έχοντας πλέον μεγάλη εμπειρία. Αυτό φαίνεται και από την μικρή διαφορά μας στον τερματισμό».
Sébastien Loeb: «Ήταν ένας καλός αγώνας για εμάς και παρόλο που τερματίσαμε δεύτεροι βρεθήκαμε πολύ κοντά στην νίκη. Μετά από ένα μικρό πρόβλημα με τον κινητήρα, δεν σταματήσαμε να πιέζουμε. Κινηθήκαμε με πατημένο το γκάζι σχεδόν όλη την ώρα και το χαρήκαμε φτάνοντας σε ένα εκπληκτικό ομαδικό αποτέλεσμα».
Cyril Despres: «Για εμάς ο τερματισμός ενός Ντακάρ στο βάθρο με ένα τετράτροχο ακούγεται σαν ένα νέο κεφάλαιο στις καριέρες μας. Όλοι στην ομάδα δούλεψαν σκληρά και στην τρίτη μου προσπάθεια με αυτοκίνητο κατάφερα να ανέβω στο βάθρο. Ήταν τέλεια και οι οδηγοί μπροστά από εμάς ήταν δεν ήταν άλλοι από τους Peterhansel και Loeb. Θα δουλέψουμε σκληρά για να γίνουμε ταχύτεροι και να μπορέσουμε να ανέβουμε πιο ψηλά στο βάθρο».