Οι 11 περιοχές όπου θα λειτουργήσουν
"Δωρεά μακράς πνοής και μακράς διάρκειας" χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, την πράξη του Ωνασείου Ιδρύματος να προχωρήσει στη χρηματοδότηση δημιουργίας 22 πρότυπων δημοσίων σχολείων, συνολικού ύψους 160 εκατομμυρίων ευρώ.
Ο κ. Μητσοτάκης μιλώντας το πρωί σε εκδήλωση στο Μέγαρο Μαξίμου, για την παρουσίαση των Δημόσιων Ωνασείων Σχολείων, εξέφρασε την ικανοποίηση του για την απόφαση του Ωνασείου Ιδρύματος να προχωρήσει σε αυτή τη δωρεά, ενώ εξήρε το κοινωφελές έργο του Ιδρύματος στην Παιδεία την Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό. Είπε ότι είναι ξεχωριστή η σημερινή δωρεά "επειδή θέλουμε να δημιουργήσουμε μαζί έναν καινούργιο τύπο δημοσίου σχολείου ο οποίος θα πατάει στη μεγάλη τεχνογνωσία που αποκτήσαμε από τα 42 πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια που λειτουργούν στη χώρα μας".
Ο πρωθυπουργός είπε ότι τα 22 σχολεία θα ενταχθούν σε περιοχές που αντιμετωπίζουν κοινωνικές προκλήσεις και οι μαθητές τους θα έχουν τη δυνατότητα να ανακαλύπτουν αντικείμενα πέραν του ωρολογίου προγράμματος, όπως δράσεις πολιτισμού- αθλητισμού, που θα είναι ανοιχτές και στα υπόλοιπα σχολεία της ευρύτερης περιοχής, με εκπαιδευτικούς που θα αμείβονται για το συμπληρωματικό έργο που θα παρέχουν. Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι είναι κεντρικό πρόταγμα του κυβερνητικού προγράμματος της ΝΔ η ενίσχυση και η αύξηση των πρότυπων σχολείων "και αν κρίνω από το ενδιαφέρον των γονέων πρέπει να κάνουμε κι άλλα σχολεία" συμπλήρωσε.
Επισήμανε ότι πλέον αυξάνεται κατά 50% ο αριθμός των πρότυπων σχολείων, προσθέτοντας ότι πρόκειται για ένα έργο κόστους 160 εκ. ευρώ σε ορίζοντα δωδεκαετίας ενώ το πρόγραμμα θα ωφελήσει σχεδόν 30 χιλιάδες μαθητές.
"Μια φιλελεύθερη κυβέρνηση όπως η δική μας, πρεσβεύει τις ίσες ευκαιρίες και τη δυνατότητα σε παιδιά που προέρχονται από περιοχές με οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα, να έχουν πρόσβαση στην καλύτερη δυνατή καλύτερη εκπαίδευση" τόνισε ο κ. Μητσοτάκης. Εκτίμησε ότι τα πρότυπα σχολεία θα γίνουν περιζήτητα και θα αυξηθεί σημαντικά η πίεση τον γονέων να αυξηθεί ο αριθμός τους.
Σημείωσε επίσης ότι η η λογική των ίσων ευκαιριών, η δυνατότητα σε όλα τα παιδιά να ξεκινούν από μια εφάμιλλη ευκαιρία, βρισκόταν την καρδιά της προόδου της χώρας συνολικά, και τόνισε ότι ο σκοπός για τον οποίο επιλέγεται αυτός ο τύπος των σχολείων "είναι για να μπορέσουμε να αντλήσουμε μαθήματα που θα τα επεκτείνουμε σε όλο φάσμα της δημόσιας εκπαίδευσης", εκτιμώντας ότι "το στοίχημα αυτό μπορούμε να το κερδίσουμε".
Στην εκδήλωση μίλησαν ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση Αντώνης Παπαδημητρίου και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Το δίκτυο θα αποτελείται από 22 υφιστάμενα σχολεία, 11 Γυμνάσια και 11 Γενικά Λύκεια, τα οποία βρίσκονται σε περιοχές που αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες κοινωνικές ή οικονομικές προκλήσεις, με στόχο την ενίσχυση των ευκαιριών που προσφέρει η δημόσια εκπαίδευση.
Βάσει της σύμβασης, η οποία θα κυρωθεί τις επόμενες ημέρες από τη Βουλή, το Ίδρυμα Ωνάση θα διαθέσει 160 εκατομμύρια ευρώ σε βάθος 12ετίας για την αναβάθμιση των κτηριακών εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού των επιλεγμένων σχολικών μονάδων. Τα πρώτα έξι αναβαθμισμένα σχολεία αναμένεται να λειτουργήσουν τον Σεπτέμβριο του 2025.
Ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση, Αντώνης Σ. Παπαδημητρίου, ανέφερε από την πλευρά του: «Για το Ίδρυμα Ωνάση, η ισότιμη πρόσβαση στη σύγχρονη εκπαίδευση και στην καινοτομία αποτελεί προτεραιότητα. Σε μια ιστορική στιγμή για εμάς, με την επέτειο 50 χρόνων λειτουργίας μας, υπογράψαμε με τον Υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη και με την παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη τη σύμβαση δωρεάς του Ιδρύματος Ωνάση για τη δημιουργία των Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων.
Με σεβασμό στις αρχές λειτουργίας του Δημόσιου Σχολείου και με στόχο το μοντέλο των ΔΗΜΩΣ να φέρει στον χώρο της δημόσιας παιδείας την καινοτομία που έφερε στον χώρο της υγείας το Ωνάσειο Νοσοκομείο, το Ίδρυμα Ωνάση προχωρά στη δημιουργία ενός σύγχρονου σχολείου. Στόχος μας είναι να δώσουμε ίσες ευκαιρίες σε αυτούς που δεν τις έχουν και να δημιουργήσουμε το δημόσιο σχολείο του αύριο που θα αγαπήσουν μαθητές, γονείς και καθηγητές».
Υπολογίζεται ότι, με τη σταδιακή ένταξη αναβαθμισμένων μονάδων στα ΔΗΜΩΣ, περισσότερα από 22.000 παιδιά θα φοιτήσουν σε αυτά σε ορίζοντα 12ετίας.
Ολόκληρη η ομιλία του Πρωθυπουργού πριν την υπογραφή της σύμβασης από τον Υπουργό Παιδείας Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκο Πιερρακάκη και τον Πρόεδρο του Ιδρύματος Ωνάση, Αντώνη Σ. Παπαδημητρίου:
«Κύριε Πρόεδρε και αγαπητά μέλη της Διοίκησης του Ιδρύματος Ωνάση, κ. Υπουργέ, κα Υφυπουργέ, κυρίες και κύριοι,
Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος, κ. Πρόεδρε, για την απόφαση του Ιδρύματος να προχωρήσει σε μία τόσο σημαντική δωρεά μακράς πνοής και μακράς διάρκειας.
Και πράγματι, δύσκολα θα φανταζόμουν μια πιο σημαντική παρέμβαση του Ιδρύματος, επ’ αφορμή των 50 ετών από την ίδρυσή του, από το πρόγραμμα για τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, το οποίο έχουμε την ευκαιρία σήμερα να επικυρώσουμε με την υπογραφή της σχετικής σύμβασης.
Το Ίδρυμα Ωνάση έχει ήδη καταγράψει ένα εξαιρετικά πλούσιο κοινωφελές έργο στους τομείς τους οποίους ήδη αναφέρατε -στην υγεία, στην εκπαίδευση, στον πολιτισμό-, θεωρώ όμως ότι η σημερινή δωρεά είναι ξεχωριστή.
Και είναι ξεχωριστή διότι ακριβώς θέλουμε να δημιουργήσουμε μαζί, το Ελληνικό Κράτος, η Ελληνική Πολιτεία και το Ίδρυμα Ωνάση, έναν καινούργιο τύπο δημόσιου σχολείου, ο οποίος θα πατάει πάνω στη μεγάλη τεχνογνωσία την οποία έχουμε ήδη αποκτήσει από τα 42 Πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια που λειτουργούν στη χώρα μας, για να μπορέσουμε να προσθέσουμε ακόμα περισσότερες εκπαιδευτικές αλλά και γνωσιακές εμπειρίες στους μαθητές μας.
Αυτό ακριβώς σηματοδοτεί και η δωρεά αυτή: 22 σχολεία σε περιοχές που, όπως είπατε, αντιμετωπίζουν οικονομικές και κοινωνικές προκλήσεις, θα ενταχθούν μέσα στους επόμενους 18 μήνες στο δίκτυο των Ωνάσειων Σχολείων, με σημαντικές επενδύσεις στις υποδομές τους, με πρόσθετη υποστήριξη στους καθηγητές και με τη δυνατότητα για τους μαθητές των σχολείων αυτών να ανακαλύπτουν καινούργια αντικείμενα, πέραν του ωρολογίου προγράμματος, είτε συζητάμε για ρομποτική και γνώσεις STEM, τεχνητή νοημοσύνη, δράσεις πολιτισμού, δράσεις αθλητισμού, δράσεις που, όπως είπε και ο κ. Υπουργός, θα είναι ανοιχτές και στα υπόλοιπα σχολεία της ευρύτερης περιοχής.
Με εκπαιδευτικούς οι οποίοι θα αμείβονται για το συμπληρωματικό έργο το οποίο θα παρέχουν και με μαθητές οι οποίοι θα έρχονται και θα φεύγουν, κυρίως, από το σχολείο, χαμογελαστοί και ικανοποιημένοι για την ποιότητα εκπαίδευσης την οποία θα τους παρέχει το Ελληνικό Δημόσιο, με τη στήριξη του Ιδρύματος Ωνάση.
Δεν χρειάζεται, νομίζω, να μιλήσω αναλυτικά για την πολύ μεγάλη επιτυχία του θεσμού των Πρότυπων σχολείων. Εξάλλου, αποτελούσε κεντρικό πρόταγμα του προγράμματός μας η ενίσχυση και η αύξηση του αριθμού των Πρότυπων σχολείων. Και αν κρίνω από το ενδιαφέρον το οποίο έχουν οι γονείς να στείλουν τα παιδιά τους στα Πρότυπα σχολεία πρέπει, κ. Υπουργέ, να κάνουμε ακόμα περισσότερα βήματα για να αποκτήσουμε ακόμα περισσότερα Πρότυπα σχολεία.
Ουσιαστικά, όμως, με μια κίνηση αυξάνουμε κατά 50% τον αριθμό των Πρότυπων σχολείων, δίνοντάς τους και μια παραπάνω δυναμική και προσφέροντας ακόμα περισσότερες εκπαιδευτικές υπηρεσίες από αυτές που έχουν σήμερα τα Πρότυπα σχολεία.
Η δωρεά αυτή, είπα στην αρχή ότι είναι δωρεά μακράς πνοής και μακράς διάρκειας. Μιλάμε για 160 εκατομμύρια ευρώ, όπως είπατε κ. Πρόεδρε, σε ορίζοντα 12ετίας και για ένα πρόγραμμα το οποίο θα ωφελήσει σχεδόν 30.000 μαθητές.
Θέλω να κλείσω επισημαίνοντας ιδιαίτερα την αναφορά την οποία κάνατε στις ίσες ευκαιρίες, διότι, πράγματι, μια φιλελεύθερη κυβέρνηση, όπως η δική μας, πρεσβεύει τις ίσες ευκαιρίες και τη δυνατότητα σε παιδιά τα οποία μπορεί να προέρχονται από περιοχές που, όπως είπα πριν, έχουν οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα, να έχουν πρόσβαση στην καλύτερη δυνατή εκπαίδευση που το κράτος μπορεί να τους παρέχει. Και πράγματι, είμαι σίγουρος ότι τα σχολεία αυτά θα γίνουν περιζήτητα και ενδεχομένως και η πίεση να αυξηθεί ο αριθμός τους θα είναι σημαντική.
Όμως, αυτή η κεντρική λογική των ίσων ευκαιριών, τη δυνατότητα δηλαδή όλα τα παιδιά να μπορούν να ξεκινούν από μια εφάμιλλη αφετηρία, ανεξαρτήτως των κοινωνικών ή των οικονομικών τους δυνατοτήτων, βρισκόταν πάντα στην καρδιά της προόδου της χώρας συνολικά. Αυτό υπηρετεί, οριζόντια, το δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης. Και νομίζω ότι τα Ωνάσεια Σχολεία θα έρθουν να δώσουν μια πολύ σημαντική πρόσθετη υποστήριξη σε ένα δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης το οποίο έχει τα προβλήματά του, και αυτό όμως οφείλει να αλλάξει και να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις των καιρών.
Ο σκοπός για τον οποίο επιλέγουμε αυτόν τον τύπο των σχολείων δεν είναι μόνο για να δώσουμε μια δυνατότητα σε ιδιαίτερα χαρισματικά παιδιά να μπορούν να έχουν πρόσβαση στην καλύτερη δυνατή εκπαίδευση, αλλά για να μπορέσουμε να αντλήσουμε και μαθήματα τα οποία στη συνέχεια θα τα επεκτείνουμε σε όλη την δημόσια εκπαίδευση, σε όλα τα σχολεία μας, σε όλα τα Νηπιαγωγεία μας, σε όλα τα Δημοτικά, σε όλα τα Γυμνάσια, σε όλα τα Λύκεια.
Η εκπαίδευση είναι το μεγάλο στοίχημα της επόμενης γενιάς, θα έλεγα, σε έναν κόσμο που αλλάζει με τόσο μεγάλη ταχύτητα. Και νομίζω ότι μας δίνετε σήμερα, κ. Πρόεδρε, με αυτή την πολύ ευγενική δωρεά μια τόνωση, μία ένεση αισιοδοξίας ότι αυτό το στοίχημα μπορούμε να το κερδίσουμε».
Όλες οι πληροφορίες για τα Ωνάσεια Σχολεία
Η υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του Ιδρύματος Ωνάση ανοίγει το δρόμο για την ίδρυση του Δικτύου Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων (ΔΗΜ.Ω.Σ). Πρόκειται για 22 σχολεία (11 Γυμνάσια και 11 Γενικά Λύκεια) που θα λειτουργήσουν σε περιοχές της χώρας που αντιμετωπίζουν κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις και θα δώσουν σε χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες τα εφόδια, τη γνώση και το περιβάλλον που χρειάζονται για να εξελίξουν τις δεξιότητες τους.
Τα ΔΗΜ.Ω.Σ. θα λειτουργούν υπό την επίβλεψη του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, σε στενή συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση, το οποίο αναλαμβάνει την κτηριακή αναβάθμισή τους και την κάλυψη μέρους των λειτουργικών τους εξόδων. Το ωρολόγιο πρόγραμμα θα προσομοιάζει με αυτό των Πρότυπων σχολείων και θα περιλαμβάνει πρόσθετες καινοτομίες ως προς τον τρόπο σύνδεσής τους με πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα, ενώ στη λειτουργία των εκπαιδευτικών Ομίλων και Συνόλων θα έχουν πρόσβαση και μαθητές όμορων δημοσίων σχολείων.
Τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία έρχονται να πολλαπλασιάσουν τις εκπαιδευτικές ευκαιρίες, να ενισχύσουν τις τοπικές κοινωνίες, να αυξήσουν την ώσμωση μεταξύ δημοσίων σχολείων, πανεπιστημίων και ιδρυμάτων και να δώσουν το στίγμα της συνολικής αναβάθμισης στην εκπαίδευση, που είναι ο στόχος του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
1. Τι είναι τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία;
Πρόκειται για ένα δίκτυο υφιστάμενων δημόσιων σχολείων, τα οποία με χρηματοδότηση του Ιδρύματος Ωνάση θα μετατραπούν σε Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, υπό την εποπτεία του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Πρόκειται για 22 Σχολεία (11 Γυμνάσια και 11 Λύκεια) σε όλη τη χώρα. Τον Σεπτέμβριο του 2025 θα λειτουργήσουν τουλάχιστον οι πρώτες 6 σχολικές μονάδες (3 Λύκεια, 3 Γυμνάσια), οι οποίες θα ανακοινωθούν μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου 2025.
Οι μαθήτριες και μαθητές που κατά την έναρξη λειτουργίας των ΔΗΜ.Ω.Σ. θα φοιτούν στη Β’ και Γ’ τάξη του Γυμνασίου και Λυκείου παραμένουν και ολοκληρώνουν τη φοίτησή τους σε αυτά. Ο συνολικός αριθμός μαθητών και μαθητριών στα ΔΗΜ.Ω.Σ θα φτάσει τις 6.000 ανά έτος και συνολικά πάνω από 22.000 σε ορίζοντα δωδεκαετίας.
2. Σε ποιες περιοχές θα λειτουργήσουν τα ΔΗΜ.Ω.Σ;
Απο το σύνολο των 22 σχολείων , τα 10 (Γυμνάσια – Λύκεια) θα λειτουργήσουν στην Περιφέρεια Αττικής και τα 12 στην υπόλοιπη Ελλάδα. Στην Αττική τα ΔΗΜ.Ω.Σ θα ιδρυθούν στον Κολωνό, την Κυψέλη, το Μενίδι, το Πέραμα και το Περιστέρι. Στη Θεσσαλονίκη, οι περιοχές που επελέγησαν είναι η Ξηροκρήνη και ο Εύοσμος. Στην περιφέρεια, ΔΗΜ.Ω.Σ. θα υποδεχθούν η Κοζάνη, η Ξάνθη, η Ρόδος και το Ηράκλειο.
Βασικό κριτήριο επιλογής ήταν η ενίσχυση περιοχών που αντιμετωπίζουν κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις. Προϋπόθεση ήταν επίσης να μην υπάρχουν άλλα πρότυπα ή πειραματικά σχολεία σε κοντινή απόσταση ενώ ρόλο έπαιξε και η γεωγραφική εγγύτητα των Γυμνασίων και Λυκείων που επελέγησαν, ώστε να διευκολύνεται η μεταξύ τους συνεργασία καθώς και η συνεργασία τους με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και ερευνητικά κέντρα.
Η τελική απόφαση για τις περιοχές ελήφθη ύστερα από στενή συνεργασία του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και του Ιδρύματος Ωνάση.
3. Πώς θα διοικούνται τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία;
Το Δίκτυο των ΔΗΜ.Ω.Σ. θα διοικείται από εννεαμελή Επιτροπή, στην οποία πέντε μέλη θα ορίζονται από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με απόφαση του αρμόδιου Υπουργού. Τα υπόλοιπα τέσσερα μέλη υποδεικνύονται από το Ίδρυμα Ωνάση.
Την ευθύνη για την καθημερινή λειτουργία των ΔΗΜ.Ω.Σ. θα έχουν α) ο Διευθυντής/Διευθύντρια β) ο Υποδιευθυντής/Υποδιευθύντρια και γ) ο Σύλλογος Διδασκόντων. Οι σχολικές μονάδες που εντάσσονται στο Δίκτυο υπάγονται διοικητικά στον οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
4. Ποιος είναι ο στόχος των ΔΗΜ.Ω.Σ;
Η διαμόρφωση ολοκληρωμένων πολιτών. Η παροχή δημόσιας δωρεάν παιδείας υψηλής ποιότητας με στόχο την ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη και καλλιέργεια των μαθητών. Η υλοποίηση καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων με αξιοποίηση βιωματικών μεθόδων διδασκαλίας και άλλων πρωτοπόρων διδακτικών πρακτικών και δράσεων. Η προαγωγή της επιστημονικής έρευνας στην εκπαίδευση, η προαγωγή της κατάρτισης των μαθητών στην ψηφιακή τεχνολογία και στην τεχνητή νοημοσύνη και η προώθηση της πολυγλωσσίας.
5. Πώς θα λειτουργούν τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία;
Η φοίτηση θα είναι απολύτως δωρεάν. Τα ΔΗΜ.Ω.Σ. θα ακολουθούν το πρόγραμμα των Πρότυπων Σχολείων, δίνοντας έμφαση στις Ανθρωπιστικές, Θετικές και Κοινωνικές Επιστήμες, στις Καλές Τέχνες, στην Ψηφιακή Παιδεία και στη Συναισθηματική και Κοινωνική Νοημοσύνη. Για την επίτευξη των στόχων, εκτός από το ωρολόγιο πρόγραμμα που ισχύει για τα Πρότυπα Σχολεία, θα λειτουργούν Όμιλοι και Σύνολα, με πρόσθετα αντικείμενα στις Θετικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες, στις Γλώσσες, στην Τέχνη, στον Πολιτισμό και στον Αθλητισμό. Στους Ομίλους θα πραγματοποιούνται καινοτόμες δράσεις, ενισχυτική διδασκαλία και προετοιμασία για τις Πανελλαδικές εξετάσεις.
Η συμμετοχή των μαθητριών και μαθητών στους Ομίλους και στα Σύνολα θα είναι υποχρεωτική για τουλάχιστον 10 εκπαιδευτικές ώρες εβδομαδιαίως, καθ΄ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
6. Θα αλληλοεπιδρούν τα ΔΗΜ.Ω.Σ με τα υπόλοιπα δημόσια σχολεία της περιοχής;
Στόχος είναι η ώσμωση που θα βοηθήσει συνολικά στην αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Στους Ομίλους και στα Σύνολα μπορούν να συμμετέχουν και μαθητές άλλων δημόσιων σχολικών μονάδων της ίδιας γεωγραφικής περιοχής, κατόπιν αίτησης και έγκρισής τους από τον Διευθυντή των ΔΗΜ.Ω.Σ..
7. Πώς θα εισάγονται οι μαθήτριες και μαθητές στα ΔΗΜ.Ω.Σ. και πώς θα επιλέγεται το εκπαιδευτικό προσωπικό;
Η εισαγωγή των μαθητών στην Α’ Γυμνασίου και στην Α’ Λυκείου θα γίνεται με παρόμοια διαδικασία που ισχύει και για τα Πρότυπα Σχολεία με συμμετοχή σε γραπτές εξετάσεις (τεστ) γνώσεων και δεξιοτήτων.
Το εκπαιδευτικό προσωπικό των ΔΗΜ.Ω.Σ. θα επιλέγεται επίσης με παρόμοια διαδικασία που ακολουθείται για το εκπαιδευτικό προσωπικό των Πρότυπων Σχολείων.
8. Ποιες είναι, με βάση τη σύμβαση, οι υποχρεώσεις του Ιδρύματος Ωνάση;
Το Ίδρυμα Ωνάση, μέσω δωρεάς συνολικού ύψους 160 εκ. ευρώ για 12 σχολικά έτη, θα καλύψει τον εξοπλισμό και την κτηριακή αναβάθμιση των υφιστάμενων κτηριακών υποδομών των 22 σχολικών μονάδων. Θα διαθέσει έως 1.000.000 ευρώ ανά σχολική μονάδα για την αναβάθμιση και βελτίωση των υποδομών και έως 500.000 ευρώ ανά σχολική μονάδα και ανά σχολικό έτος για την ενίσχυση δράσεων και την κάλυψη δαπανών. Ακόμα, το Ίδρυμα Ωνάση θα διαθέσει το ποσό των 6.000.000 ευρώ για την κάλυψη έκτακτων δαπανών που θα προκύψουν από τη λειτουργία του δικτύου των Ωνάσειων Σχολείων.
Το Ίδρυμα Ωνάση θα καλύπτει την πρόσθετη αμοιβή των εκπαιδευτικών και του διοικητικού προσωπικού των ΔΗΜ.Ω.Σ. για την πρόσθετη απασχόλησή τους πέραν του ωραρίου τους αλλά και τις δαπάνες για τη λειτουργία των Ομίλων και των Συνόλων. Το Ίδρυμα Ωνάση θα καλύπτει τις δαπάνες για την ανάπτυξη και επιμόρφωση του εκπαιδευτικού προσωπικού μέσω της συμμετοχής σε εκπαιδευτικά προγράμματα στην Ελλάδα ή το εξωτερικό αλλά και για υποτροφίες.
9. Ποιες είναι οι υποχρεώσεις του Ελληνικού Δημοσίου;
Πέρα από τη δωρεά του Ιδρύματος Ωνάση, το χρηματοδοτικό πλαίσιο των ΔΗΜ.Ω.Σ. θα είναι ίδιο με αυτό των Πρότυπων Σχολείων. Η μισθοδοσία του εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού θα καλύπτεται από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και τα πάγια λειτουργικά έξοδα των σχολείων από τους Δήμους στους οποίους ανήκουν.
10. Από πότε θα ισχύσει η σύμβαση;
Η σύμβαση θα ισχύσει από την ημερομηνία κύρωσης της στη Βουλή και τη δημοσίευση της στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως. Πρόκειται για μία σύμπραξη μεταξύ του Ιδρύματος Ωνάση και του Ελληνικού Δημοσίου, κατά το επιτυχημένο πρότυπο του Ωνάσειου Καρδιοχειρουργικού Κέντρου.
Η «Κύρωση Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Κοινωφελούς Ιδρύματος “ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Σ. ΩΝΑΣΗΣ”, του Ωνάσειου Καρδιοχειρουργικού Κέντρου (Ω.Κ.Κ.) και του Ελληνικού Δημοσίου» ψηφίστηκε (27 Σεπτεμβρίου 2018) με ευρεία πλειοψηφία και τη στήριξη των ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, ΝΔ, Δημοκρατικής Συμπαράταξης, και Ποταμιού.
11. Αναλυτικά οι σχολικές μονάδες που θα μετατραπούν σε ΔΗΜ.Ω.Σ.