Σταϊκούρας: Παγκόσμιο φαινόμενο οι καταστροφές υποδομών λόγω των ακραίων φαινομένων

Σταϊκούρας: Παγκόσμιο φαινόμενο οι καταστροφές υποδομών λόγω των ακραίων φαινομένων

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών για τα προβλήματα στο Μετρό Θεσσαλονίκης και τις ζημιές από την κακοκαιρία Bora

Για τα προβλήματα που παρατηρήθηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης τις δύο προηγούμενες ημέρες, μετά τα εγκαίνια, αλλά και τις καταστροφές σε υποδομές που προκλήθηκαν από το χτύπημα της κακοκαιρίας Bora μίλησε σήμερα στον ΣΚΑΪ ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Ο υπουργός αφού χαρακτήρισε το Μετρό Θεσσαλονίκης «το πιο σημαντικό έργο που έχει υλοποιηθεί σε αστικό ιστό τα τελευταία χρόνια», σημείωσε ότι «δεν υπάρχει περίπτωση ένα τέτοιο μεγάλο δημόσιο έργο να μην έχει θέματα. Κάποια τα γνωρίζαμε, κάποια προέκυψαν και θα διορθωθούν. Ένα πρόβλημα το οποίο το γνωρίζαμε και θέλει υπομονή από τους πολίτες, είναι να εγκλιματιστούν με την έννοια της προσωποποιημένης κάρτας και το πώς βγαίνουν τα εισιτήρια. Επίσης, είχαμε πολύ άσχημες καιρικές συνθήκες. Εντοπίσαμε σε δύο σταθμούς προβλήματα με το ασανσέρ. Γιατί; Εκτός του σταθμού έπρεπε να μπει ένα στέγαστρο, που οι αρχιτέκτονες έλεγαν να μην μπει για λόγους αισθητικής. Όμως, για λόγους ουσίας, χρειάζεται».

Αναφερόμενος στα επόμενα βήματα του έργου και συγκεκριμένα για την επέκταση προς την Καλαμαριά, ο κ. Σταϊκούρας είπε, ότι «οι πέντε επιπλέον σταθμοί θα δοθούν στους πολίτες σε ένα χρόνο από σήμερα, μέχρι το τέλος του 2025». Για την επέκταση στα δυτικά, την Τούμπα, την Χαριλάου και το αεροδρόμιο, είπε ότι «πρέπει πρώτα να βρούμε τα χρηματοδοτικά εργαλεία. Δεν μπορούμε να δώσουμε ακόμα χρονοδιάγραμμα».

Ο υπουργός ερωτηθείς για τις καταστροφές στις υποδομές που παρατηρούνται όλο και πιο συχνά από τις κακοκαιρίες, απάντησε ότι «αυτό δεν γίνεται μόνο στην Ελλάδα, γίνεται σε όλο τον κόσμο, όπως βλέπετε, γιατί οι υποδομές είχαν φτιαχτεί πριν από δεκαετίες, με άλλες κλιματικές συνθήκες, τώρα έχουμε ακραία φαινόμενα. Τι πρέπει κάνουμε συνεπώς; Ξεκινώντας από την Θεσσαλία, κάνουμε πιο ανθεκτικές υποδομές, το κάναμε ήδη στην περίπτωση του Ιανού. Τις επόμενες εβδομάδες θα τρέξουν 8 ταυτόχρονα έργα για πιο ανθεκτικές υποδομές σε οδικά δίκτυα γέφυρες και σιδηρόδρομο. Για τη Ρόδο, την επόμενη διετία θα γίνουν έργα 1.4 δισ., κυρίως οδικά, τα οποία θα αρχίσουν στις αρχές του 2025».

Για τα αντιπλημμυρικά έργα στην Αττική, ο κ. Σταϊκούρας είπε, ότι «στην Αττική θα υλοποιηθούν επτά έργα του υπουργείου, πέρα από αυτά της Περιφέρειας. Κάποια θα παραδοθούν εντός του 2025 και σε κάποια έχουμε εκπλήξεις από ακραίες αντιδράσεις, που αφορούν κάποια αττικόψαρα ή άλλα περιστατικά, τα οποία προκαλούν πρόβλημα στη χρηματοδότηση από την Ευρώπη».