Τι υποστήριζε σε δηλώσεις της η 24χρονη για τους εμετούς και την κατάσταση του παιδιού και τι έλεγαν η μητέρα του παιδιού και η ξαδέλφη της
Ο θάνατος του μόλις 15 μηνών Παναγιώτη στις αρχές Αυγούστου έμελλε να ανοίξει τον «ασκό του Αιόλου» και να έρθουν και πάλι στην επιφάνεια άλλες τέσσερις υποθέσεις νεκρών βρεφών, οι οποίες έχουν κοινό παρονομαστή την Ειρήνη Μουρτζούκου, με την υπόθεση της Αμαλιάδας να είναι ίσως εκείνη, που θα «ξεκλειδώσει» και τις υπόλοιπες.
Το μόλις 15 μηνών αγοράκι πέθανε στις 5 Αυγούστου στην Αμαλιάδα και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο με ιδιωτικό μέσο, με τους γιατρούς να αντιλαμβάνονται σχεδόν αμέσως, πως μπροστά τους είχαν ένα νεκρό παιδί. Η οικογένεια του παιδιού από την άλλη υποστήριζε, πως μετέφερε το παιδί ζωντανό. Η μητέρα του Πόπη, η ξαδέλφη της Φωτεινή και η Ειρήνη εμφανίζονταν σαν μια γροθιά στις τηλεοπτικές συνεντεύξεις, επαναλαμβάνοντας ότι οι ίδιες πήγαν ζωντανό το παιδί στο νοσοκομείο και ότι πέθανε στα χέρια των γιατρών. Τα ιατρικά ντοκουμέντα όμως δεν άφηναν πολλά περιθώρια διάψευσης.
Άλλη τροπή στην υπόθεση
Το πρωινό της 5ης Αυγούστου ο Παναγιωτάκης ήταν ευδιάθετος και έπαιζε με τα παιχνίδια του. Για μια στιγμή η μητέρα του πήγε στο μπάνιο και όταν γύρισε, είδε ξαφνικά ένα παιδί, που δεν μπορούσε να πάρει ανάσα. Αμέσως η Ειρήνη Μουρτζούκου που βρισκόταν από πριν στο δωμάτιο και όπως λέει, δεν είχε αντιληφθεί, πως ο Παναγιωτάκης δεν ανέπνεε, πήρε το μωρό από τα χέρια της μάνας, λέγοντάς της πως είναι πιο έμπειρη, αφού είχε χάσει και τα δικά της παιδιά. «Η μητέρα του πήγε στο καρότσι, μου είπε ότι το παιδί δεν είναι καλά και εγώ το πήρα από τα χέρια της και προσπάθησα να τον βοηθήσω» είχε πει σε παλαιότερη συνέντευξή της.
Οι δύο γυναίκας κάλεσαν την ξαδέλφη της Πόπης και τον πατέρα της τελευταίας και παππού του παιδιού και με δύο αυτοκίνητα ξεκίνησαν για το νοσοκομείο. Στο πρώτο αμάξι προπορεύονταν ο παππούς και από πίσω ακολουθούσαν η ξαδέλφη που οδηγούσε, η Ειρήνη που καθόταν στη θέση του συνοδηγού με το μωρό αγκαλιά και στο πίσω κάθισμα η Πόπη σε κατάσταση σοκ. Παρά τις προσπάθειες των γιατρών το μωρό που έφτασε νεκρό στο νοσοκομείο δεν επανήλθε ποτέ. Η υπόθεση είχε μείνει βαλτωμένη για σχεδόν 2 μήνες, μέχρι να αρχίσει η δημοσιογραφική έρευνα, που έφερε νέα τροπή στην υπόθεση και ανέδειξε τον ρόλο της Ειρήνης, μιας νεαρής γυναίκας που εκτός από τον Παναγιωτάκη είχε βιώσει ακόμη τέσσερις απώλειες παιδιών.
Όλα δείχνουν πως τη προηγούμενη νύχτα, υπήρχαν εντάσεις. Αυτόπτες μάρτυρες έχουν περιγράψει τα όσα συνέβαιναν στο σπίτι, με την Ειρήνη όπως έχουν πει, να δείχνει κατά διαστήματα εκτός εαυτού με τη μητέρα του άτυχου Παναγιωτάκη. «Εκείνο το βράδυ τους επισκέφτηκε στο σπίτι ένας ακόμη φίλος, ο οποίος αποκάλυψε πως γύρω στη 1:00 τα ξημερώματα ο Παναγιωτάκης εμφάνισε αδιαθεσία. Την επόμενη μέρα τηλεφώνησε στην Πόπη, να μάθει πως είναι το παιδί και μετά από περίπου μία ώρα η Πόπη τον ξαναπήρε πίσω, για του πει πως έχασαν ανεξήγητα τον Παναγιωτάκη», είχε πει φίλη της μητέρας του Παναγιωτάκη.
«Εγώ, μου λέει, πήγα στο μπάνιο. Μετά βγήκα από το μπάνιο. Ο Ρίνος (Ειρήνη) ήταν στο σαλόνι- κουζινάκι και το παιδί στο καροτσάκι δίπλα και το βρήκα όπως βγήκα μελανιασμένο, με γυρτό το κεφάλι και τη γλώσσα έξω», είχε πει φίλος της μητέρας.
Οι αντιφάσεις
Στο μεταξύ, σημαντικοί μάρτυρες όπως η γυναίκα που μετέφερε με το αμάξι της τον Παναγιωτάκη στο νοσοκομείο έδιναν άλλη εικόνα από εκείνη που έδινε η 24χρονη. Η ξαδέλφη της Πόπης είναι κατηγορηματική, ότι το παιδί δεν έκανε ποτέ εμετό μέσα στο αυτοκίνητό της κατά τη μεταφορά του στο νοσοκομείο, ενώ η Ειρήνη υποστήριξε ότι το μωρό έκανε διαρκώς εμετούς. Προς επίρρωση των όσων υποστήριζε, η Ειρήνη εμφάνισε ξαφνικά –δύο μήνες μετά τον θάνατο του Παναγιωτάκη– μια μπλούζα γεμάτη εμετούς, για να αποδείξει πως το μωρό ήταν ζωντανό στο αμάξι. Μετά από μέρες βέβαια, η Ειρήνη παραδέχτηκε πως ο μόνος άνθρωπος που είδε τελικά το μωρό να κάνει εμετό στο αμάξι, ήταν η ίδια.
Αντιφάσεις υπήρξαν και για την εικόνα που είχε το παιδί πριν καταλήξει. Ενώ δημοσίως επέμεναν, πως το μωρό ήταν καλά μέχρι να πάει στο νοσοκομείο, στις συνομιλίες με συγγενείς και φίλους έδιναν μια τελείως διαφορετική εικόνα.