Το αεροσκάφος εξαφανίστηκε τον Μάρτιο του 2014 με 239 επιβαίνοντες, ενώ εκτελούσε την πτήση Κουάλα Λουμπούρ-Πεκίνο
"Εξανεμίζονται" οι ελπίδες να εντοπιστεί το μέρος στο οποίο κατέπεσε το αεροσκάφος της Malaysia Airlines που εξαφανίστηκε τον Μάρτιο του 2014 με 239 επιβαίνοντες ενώ εκτελούσε την πτήση Κουάλα Λουμπούρ-Πεκίνο και οι έρευνες θα ανασταλούν σύντομα αν δεν προκύψει κάποιο νέο αξιόπιστο στοιχείο έως την ολοκλήρωσή τους, δήλωσαν σήμερα οι υπουργοί Μεταφορών της Μαλαισίας, της Αυστραλίας και της Κίνας.
"Οι υπουργοί αναγνωρίζουν ότι παρά το γεγονός ότι καταβάλλονται οι μεγαλύτερες προσπάθειες από όλους αυτούς που μετέχουν, η πιθανότητα να βρεθεί το αεροσκάφος φθίνει", υπογράμμισαν οι υπουργοί των τριών αυτών χωρών, που μετέχουν στις έρευνες για τη μοιραία πτήση MH370 της Malaysia Airlines.
Αν δεν υπάρξει ένα "νέο αξιόπιστο αποδεικτικό στοιχείο" έως το τέλος των τρεχουσών επιχειρήσεων, οι έρευνες θα ανασταλούν έως ότου προκύψει κάποια νέα συγκεκριμένη πληροφορία για τον τόπο της συντριβής, προσθέτουν οι τρεις υπουργοί σε ανακοίνωσή τους.
"Η αναστολή αυτή δεν σημαίνει το τέλος των επιχειρήσεων έρευνας. Οι υπουργοί επαναλαμβάνουν ότι δεν εγκαταλείπεται ο στόχος για τον εντοπισμό της MH370", υπογραμμίζουν οι ίδιοι στην ανακοίνωσή τους.
Το μοιραίο Μπόινγκ 777 της αεροπορικής εταιρείας της Μαλαισίας εξαφανίστηκε στις 8 Μαρτίου του 2014 με 239 επιβαίνοντες, στην πλειονότητά τους Κινέζους, λίγο μετά την απογείωσή του από την Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το Πεκίνο και πιστεύεται ότι βυθίστηκε στον Ινδικό Ωκεανό. Η εξαφάνισή του αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια στην ιστορία της πολιτικής αεροπορίας.
Η Αυστραλία, η Μαλαισία και η Κίνα είχαν συμφωνήσει να τερματιστεί η επιχείρηση για τον εντοπισμό του μόλις καλυφθεί ολόκληρη η ζώνη των ερευνών και αν δεν προκύψει κάποιο στοιχείο.
Με επικεφαλής την Αυστραλία, οι επιχειρήσεις αυτές έρευνας, οι πιο σημαντικές και οι πιο πολυδάπανες στην ιστορία της πολιτικής αεροπορίας, καθώς σχεδόν 135 εκατομμύρια δολάρια έχουν δαπανηθεί από τότε που άρχισαν, επικεντρώθηκαν στα βάθη του νότιου Ινδικού Ωκεανού σε μια τεράστια ζώνη 120.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων, δηλαδή σε περιοχή που αντιστοιχεί σε επιφάνεια τριπλάσια της Ελβετίας.
Μολονότι οι έρευνες αυτές έχουν ξεκινήσει πριν από περισσότερο από δύο χρόνια για το αεροπλάνο δεν έχουν οδηγήσει στον εντοπισμό του.
Κάποιοι ερευνητές της ολλανδικής εταιρείας που ηγείτο των ερευνών δήλωσαν στο Reuters ότι πιστεύουν πως το αεροπλάνο ακολούθησε καθοδική πορεία προς τη θάλασσα και δεν έκανε βουτιά, το οποίο σημαίνει ότι οι έρευνες επικεντρώνονται σε λάθος μέρος του ωκεανού.
Ήταν η πρώτη φορά που αξιωματούχοι που μετείχαν άμεσα στις έρευνες υποστήριξαν σε κάποιο βαθμό τις αμφισβητούμενες θεωρίες ότι κάποιος είχε τον έλεγχο του αεροπλάνου κατά τη διάρκεια των τελευταίων στιγμών προτού συντριβεί.
Η θεωρία αυτή περί καθοδικής πορείας δεν υποστηρίζεται από τις υπηρεσίες που ερευνούν την υπόθεση, στις οποίες περιλαμβάνονται οι Boeing Co, η γαλλική Thales SA, η βρετανική δορυφορική εταιρεία Inmarsat PLC και αξιωματούχοι από τις ΗΠΑ, τη Βρετανία και την Αυστραλία.
Ο υπουργός Μεταφορών της Μαλαισίας Λιόου Τιόνγκ Λάι δήλωσε σχετικά κατά τη συνέντευξη Τύπου, στην οποία ανακοινώθηκε ότι θα ανασταλούν οι έρευνες όταν θα καλυφθεί και το τελευταίο κομμάτι της ζώνης που ερευνάται, ότι είναι πεπεισμένος πως οι έρευνες γίνονται στο σωστό μέρος.
Όλα τα στοιχεία και οι πληροφορίες που έχουν συλλεγεί σχετικά με την πτήση, τις έρευνες και τα συντρίμμια του αεροπλάνου θα δοθούν στη δημοσιότητα, πρόσθεσε εξάλλου ο ίδιος, ο οποίος ανέγνωσε την κοινή ανακοίνωση των τριών υπουργών κατά τη συνέντευξη αυτή Τύπου.
"Πρόκειται για μεγάλο όγκο, επομένως θα χρειαστεί κάποιον χρόνο", κατέληξε.