Οδηγούμε την BMW 428i GranCoupe

Ο απόλυτος συνδυασμός

Στην περίπτωση αυτής της παρουσίασης, θεωρούμε εξ αρχής υποχρέωσή μας, να δώσουμε τα εύσημα στο σχεδιαστικό τμήμα της BMW, που κατάφερε να συνδυάσει δεδομένα και εμπειρίες ( σειρά 4 Coupe, 4 Convertible, X4), για να δημιουργήσει ένα όχημα που μπορεί να συνδυάσει ιδανικά πολλές ανάγκες και αισθητικές απαιτήσεις. Η 428i της δοκιμής μας είναι σαφώς ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, με μεγάλους χώρους και περισσή πολυτέλεια, που εύκολα μπορεί να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς ικανοποιώντας υψηλές οδηγικές απαιτήσεις.

Βλέποντάς την από μακριά, δύσκολα αντιλαμβάνεσαι ότι είναι 5θυρη, 5θέσια (στα χαρτιά), με χώρους που πλησιάζουν την σειρά 5 και αρμονικές αναλογίες που την δείχνουν σαν 4 Coupe (ίδιες διαστάσεις). Οι εσωτερικοί χώροι μπορούν να χωρέσουν πέντε επιβάτες, αλλά η σχεδίαση του πίσω καθίσματος είναι για …δυο, οι οποίοι μπαινοβγαίνουν άνετα, χάρη στις τεράστιες πόρτες. Η αύξηση του εσωτερικού ύψους και το φαρδύτερο πίσω μετατρόχιο, έχει δώσει χώρο σε κεφάλια και ώμους, δημιουργώντας ταυτόχρονα ένα σφηνοειδές σπορ σχήμα. Μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα 480 λίτρων χωρίς να χρειαστεί αναδίπλωση της διαιρούμενης πλάτης του πίσω καθίσματος. Επιπλέον το άνοιγμα της πόρτας είναι τεράστιο, αλλά καλό θα είναι να επιλέξετε στο επίπεδο εξοπλισμού τον ηλεκτρικό μηχανισμό ανοίγματος/κλεισίματος, που είναι στην περίπτωση που εξετάζουμε πολύ πρακτικός.

Στη θέση του οδηγού επιβεβαιώσαμε για άλλη μια φορά την οδηγοκεντρική φιλοσοφία σχεδίασης της BMW, άλλα και τη σχεδόν ιδανική σχεδίαση των καθισμάτων, που είναι από όλα (σχετικά σκληρά, με πλευρική στήριξη, κ.λπ.), χωρίς να θυσιάζουν άνεση και πολυτέλεια. Αν είναι κάτι που μας «χάλασε», αυτό είναι η επένδυση τους εξ ολοκλήρου με δέρμα, αντί το κέντρο πλάτης και πάγκου να είναι ύφασμα, ή αλκαντάρα (σουέτ), συνδυασμός που βοηθά περισσότερο τον οδηγό στα καθήκοντά του. Κατά τα λοιπά, η εργονομία θεωρείται πλέον δεδομένη στα μοντέλα της φίρμας, ενώ η ορατότητα έχει μικρή υστέρηση σε συγκεκριμένες οπτικές γωνίες του πίσω μέρους.

Τα τεχνολογικά εφόδια εστιάζονται κυρίως στο σύστημα BMW ConnectedDrive με τη μεγάλη οθόνη υψηλής ευκρίνειας, τα άφθονα συστήματα (ου χρειάζεσαι ώρες μελέτης του βιβλίου κατασκευαστή για να τα εκμεταλλευτείς),τα εντυπωσιακά γραφικά και το BMW Driving Experience με ένα σωρό προγράμματα παραμετροποίησης της λειτουργίας του κινητήρα και του συστήματος διεύθυνσης. Όσον αφορά την ποιότητα υλικών/κατασκευής η 428i είναι υπεράνω κριτικής, ενώ το βασικό επίπεδο εξοπλισμού περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα (σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSC με ηλεκτρονικό «μπλοκέ διαφορικό», 6 αερόσακοι, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, ηλεκτρικά παράθυρα κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί καθρέφτες, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου, φώτα με ξένον και σύστημα καθαρισμού προβολέων, προβολείς ομίχλης, ραδιο-CD με έγχρωμη οθόνη, 6 ηχεία, θύρες Aux και USB και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστής ταξιδιού, ένδειξη πίεσης ελαστικών κ.ά. Λείπουν –κατά την άποψή μας- τα «αυτιά» αλλαγής ταχυτήτων που ταιριάζουν τόσο στις δυνατότητες του κινητήρα, όσο και τις 8 ταχύτητες του κιβωτίου.

Μια και είπαμε για κινητήρα, μη σας τρομάζει το 428. Το «διαμάντι» που βρίσκεται κάτω από το μεγάλο εμπρός καπό, έχει μόνο 2.000 κ.εκ., είναι 4κύλινδρος, αμέσου ψεκασμού βενζίνης, υπερτροφοδοτούμενος και αποδίδει 245 ίππους με 35,7 χγρμ ροπής που αποδίδονται από τις 1250 έως τις 4800 σ.α.λ.! Το σύνολο αυτό συνδυάζεται ιδανικά με 8άρι αυτόματο κιβώτιο, προσφέροντας εντυπωσιακές επιδόσεις (με launch control 6,1’’ τα 0-100) και υπέροχο –τεχνητό- ήχο όταν ο οδηγός έχει επιλέξει το πρόγραμμα Sport, που αλλάζει βασικές παραμέτρους σε τιμόνι, κινητήρα, κιβώτιο & ESP. Υπάρχουν ακόμα άλλα τρία προγράμματα (Sport, Comfort και Εco Pro) από τα οποία ο οδηγός μπορεί να διαλέξει ανάλογα με τις διαθέσεις του, τον βαθμό ετοιμότητάς του και το πόσα χρήματα για καύσιμο και ελαστικά θέλει να ξοδέψει. Εδώ να σημειώσουμε ότι, ο κατασκευαστής δίνει μέση κατανάλωση 6,3 λτ/100χλμ, αλλά εμείς με τα περισσότερα διανυθέντα χιλιόμετρα στη ρύθμιση Ecopro, δεν καταφέραμε τίποτα καλύτερο από 10,1 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα μικτής διαδρομής.

Στο δρόμο τα πράγματα εξελίσσονται όπως ακριβώς τα φαντάζεται κάποιος που ξέρει τη φιλοσοφία της BMW, έχει οδηγήσει τη 2θυρη 4άρα Coupe και ξέρει τι θα πει 50:50 κατανομή βάρους σε εμπρός και πίσω άξονα, όπως αυτή εδώ η 5θυρη 4άρα που παρά τα 50 επιπλέον κιλά από τη 2θυρη αδελφή της, συμπεριφέρεται το ίδιο αποτελεσματικά, είτε θες να κινηθείς με πρώτο ζητούμενο την άνεση, είτε τον χρόνο κάλυψης μιας όποιας διαδρομής. Λίγο πιο άνετη από την 4Coupe και ελαφρώς πιο θορυβώδης από μια 5άρα, η 428i είναι σταθερή και ευθύβολη στον ανοιχτό δρόμο και απολαυστική στις στροφές ειδικά αν η επιλογή του οδηγού είναι η «sport+». Με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και γερό κράτημα σε συνδυασμό με το ESP, προσφέρεται και για «παιχνίδια», που με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού μπλοκέ εξελίσσονται με προοδευτικές και ελεγχόμενες αντιδράσεις. Το μοναδικό «δυσάρεστο» που μπορεί να προκύψει είναι, η απότομη μεταφορά βάρους σε σφιχτές κλειστές διαδρομές όπου όμως το άριστο τιμόνι σε συνδυασμό με τις άριστα ρυθμισμένες αναρτήσεις μπορούν να αντιμετωπίσουν πριν δημιουργηθεί το φαινόμενο του εκκρεμούς.

Κατά τα λοιπά εντυπωσιάζουν οι αναρτήσεις που παρά το 45άρι προφίλ των runflat ελαστικών (225/45/18) δεν κτυπούν στους ασυντήρητους ελληνικούς δρόμους, τα φώτα που κάνουν τη νύχτα ημέρα και βέβαια τα φρένα που με όσα και όπου σταματούν με απόλυτη αίσθηση ασφάλειας και αποτελεσματικότητα, το ογκώδες αμάξωμα.

Συνοψίζοντας, βρήκαμε στην 428i, όλα τα πλεονεκτήματα των παραλλαγών της σειράς 4 σε ποιότητα, οδηγική απόλαυση, χρηστικότητα και - σε αυτήν την έκδοση- εξαιρετικές επιδόσεις που μπορούν ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού να μεταβάλλουν το «οικογενειακό» 4άρι σε «σπορ κουπέ», από τη μια στιγμή στην άλλη. Με λίγα λόγια ένα πραγματικά ξεχωριστό αυτοκίνητο με διττή υπόσταση που δυστυχώς λίγοι μπορούν να αγοράσουν στην Ελλάδα της κρίσης, αν και η σειρά 4 GranCoupe έχει σαν βάση το 418i με τιμή που ξεκινά από τα 42.000 €.

 

ΥΠΕΡ

- Κινητήρας/Κιβώτιο

- Επιδόσεις

- Οδική συμπεριφορά

- Τιμόνι

- Φρένα

- Ποιότητα/Εξοπλισμός

KATA

- Κατανάλωση

- Χώρος πίσω –ουσιαστικά- για δυο άτομα

- Αυξημένη τιμή