Έρχεται η ψηφιακή κάρτα εργασίας σε τουρισμό και εστίαση

Έρχεται η ψηφιακή κάρτα εργασίας σε τουρισμό και εστίαση

Μέσα στο φθινόπωρο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία - Τι προβλέπεται σε περίπτωση μη ενεργοποίησης όταν είναι υποχρεωτική

Τους κλάδους του τουρισμού και της εστίασης πρόκειται να συμπεριλάβει η πιλοτική εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας το φθινόπωρο.

Σκοπός του υπουργείου Εργασίας είναι η καθολική εφαρμογή του μέτρου σε όλους τους τομείς της ελληνικής οικονομίας από τις αρχές του επόμενου έτους. Αρχικά, η πιλοτική εφαρμογή για τους τομείς της εστίασης και του τουρισμού επρόκειτο να ξεκινήσει την 1η Σεπτεμβρίου. Ωστόσο, λόγω της υψηλής τουριστικής κίνησης εκείνη την περίοδο και της επιθυμίας της νέας ηγεσίας του υπουργείου να αποφευχθεί τυχόν αναστάτωση, η εφαρμογή θα καθυστερήσει. Η νέα ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, υπό την υπουργό Νίκη Κεραμέως, σκοπεύει να πραγματοποιήσει έναν κύκλο επαφών με τους αρμόδιους φορείς πριν από την πιλοτική εφαρμογή.

Παρά την καθυστέρηση, η πιλοτική εφαρμογή θα προχωρήσει μέσα στο φθινόπωρο, με στόχο η υποχρεωτική εφαρμογή να ξεκινήσει στα τέλη του χρόνου ή στις αρχές του επόμενου έτους. Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας είναι ένα εργαλείο που εξυπηρετεί τόσο τους εργαζομένους όσο και τους εργοδότες. Αποτελεί ένα σημαντικό μέσο για την καταπολέμηση της εισφοροδιαφυγής και του αθέμιτου ανταγωνισμού, μειώνοντας παράλληλα τη γραφειοκρατία.

Αξιοσημείωτο είναι ότι η υποχρεωτική εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας ξεκίνησε από την 1η Ιουλίου για τις επιχειρήσεις των κλάδων βιομηχανίας και λιανεμπορίου. Από την 1η Ιανουαρίου, η εφαρμογή ήταν πιλοτική, και στη συνέχεια επεκτάθηκε στις τράπεζες, τα σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους, τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις, τις εταιρείες παροχής ιδιωτικής ασφάλειας (security), και αργότερα στις ΔΕΚΟ, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΟΑΣΑ, Αττικό Μετρό και ΟΑΣΘ. Συνολικά, δώδεκα ΔΕΚΟ λειτουργούν πλέον με Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, ενώ έχουν προστεθεί και άλλες δύο εταιρείες: η Hellenic Train και η Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Υλικού.

Εξαιρέσεις από την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

Αυτή τη στιγμή, εξαιρούνται οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο και τα Νομικά Πρόσωπά του, καθώς και σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς της ενέργειας, των πετρελαιοειδών, των ορυχείων και των ναυπηγείων.

Τρεις συχνές ερωτήσεις για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

  1. Πώς ο εργαζόμενος «χτυπά» την κάρτα εργασίας; Ο εργαζόμενος «σκανάρει» τον προσωπικό QR code της εφαρμογής myErgani mobile app με την εφαρμογή Ergani CardScanner κατά την είσοδο και έξοδό του από τον χώρο εργασίας. Η εφαρμογή επιβεβαιώνει την προσέλευση ή την αποχώρηση με μήνυμα επιβεβαίωσης και καταγράφει τα δεδομένα στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.
  2. Πώς ο εργαζόμενος αποκτά την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας; Ο εργαζόμενος πρέπει να κατεβάσει την εφαρμογή myErgani mobile app από τις πλατφόρμες Google Play ή App Store. Τ
  3. Τι προβλέπεται σε περίπτωση μη ενεργοποίησης της Ψηφιακής Κάρτας όταν είναι υποχρεωτική; Προβλέπεται πρόστιμο 10.500 ευρώ ανά εργαζόμενο για τη μη ενεργοποίηση της κάρτας και λουκέτο 15 ημερών για υποτροπή μετά από τρεις ελέγχους.