Η επιστροφή του Ράλι Ακρόπολις στη Στερεά Ελλάδα με επίκεντρο την πόλη της Λαμίας αναμφίβολα στέφθηκε με επιτυχία
Το ράλι Ακρόπολις 2016 είναι ήδη παρελθόν, όπως παρελθόν είναι –προς το παρόν τουλάχιστον- και οι δόξες που γνώρισε όσο ήταν αγώνας ενταγμένος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
Όμως, ο αγώνας δεν έχασε την ταυτότητά του, γεγονός που αποδείχθηκε από την αρχή μέχρι και την τελευταία στιγμή, τόσο με τις ανακατατάξεις στις πρώτες θέσεις, όσο και με τις ευχάριστες ή δυσάρεστες εκπλήξεις αλλά που επεφύλασσε μέχρι και την τελευταία ειδική διαδρομή, στους ξένους, και στους Έλληνες συμμετέχοντες. Μια ταυτότητα που επιβεβαιώνεται και από το σύνολο των εγκαταλείψεων που ξεπέρασε το 35% των εκκινησάντων. Επιπλέον, θετικό είναι το γεγονός ότι, οι οργανωτές παρά την οικονομική δυσπραγία που μαστίζει χρόνια τώρα την χώρα, κατάφεραν να διοργανώσουν ένα τέλειο αγώνα, με προδιαγραφές που υπερκαλύπτουν ακόμα και τις απαιτήσεις του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος.
Ας δούμε όμως το καθαρά αγωνιστικό μέρος του αγώνα που προσμετρούσε για το Ευρωπαϊκό και για το Ελληνικό Πρωτάθλημα Ράλι.
Μεγάλος νικητής του Seajets Ράλι Ακρόπολις, αναδείχθηκε ο 21χρονος Λετονός Ralfs Sirmacis, που έγινε ο νεότερος νικητής στην ιστορία του αγώνα, και για μόλις τρεις μήνες δεν έσπασε το σχετικό ρεκόρ σε όλο το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι. Στην πρώτη του εμφάνιση με αυτοκίνητο προδιαγραφών R5, ο Sirmacis παρουσιάστηκε ταχύς από την πρώτη έως και την τελευταία ειδική διαδρομή και, σημειώνοντας κορυφαίους χρόνους όντας ταυτόχρονα ψύχραιμος, επικράτησε απόλυτα δίκαια.
Στο δεύτερο σκαλί του βάθρου, σκορπώντας ενθουσιασμό στους Έλληνες θεατές, τερμάτισαν οι Λάμπρος Αθανασούλας-Ηλίας Παναγιωτούνης με το Skoda Fabia R5. Ο Έλληνας οδηγός, μετά την 3η θέση που κατέκτησε πέρυσι, κατάφερε να ανέβει και φέτος στο βάθρο, και μάλιστα ένα σκαλί πιο ψηλά. Ακολουθώντας σοφή στρατηγική σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, το πλήρωμα προστάτεψε το αυτοκίνητο, κινήθηκε παντού στο ρυθμό των πρώτων, και μόνο στο τέλος λίγο έλειψε να χάσει μέσα από τα χέρια του τη δεύτερη θέση. Συγκεκριμένα, ο Peter Ranga, ο οποίος ξεκινούσε μπροστά από τον Αθανασούλα, αντιμετώπισε πρόβλημα με το Mitsubishi Lancer, και ο Έλληνας οδηγός τον έφτασε 15 χλμ. πριν από το τέλος της ειδικής. Ο Ούγγρος οδηγός δεν τον άφησε να περάσει, με αποτέλεσμα το ελληνικό πλήρωμα να κινείται πίσω του για 8 χλμ., χάνοντας πολύτιμο χρόνο. Παρ’ όλα αυτά, στο τέλος ο χρόνος ήταν με το μέρος των Αθανασούλα-Παναγιωτούνη, οι οποίοι επικράτησαν των Tarabus-Trunkat για μόλις 0,1 δλ., ενώ στη συνέχεια οι οργανωτές αναγνωρίζοντας το πρόβλημα, αφαίρεσαν από το ελληνικό πλήρωμα 32’’, διευρύνοντας περισσότερο την διαφορά τους από τον τρίτο.
Ο Τσέχος οδηγός, από την πλευρά του, από νωρίς σήμερα δεν κατάφερε να ακολουθήσει το ρυθμό του Λάμπρου Αθανασούλα και, ουσιαστικά εκμεταλλευόμενος τα προβλήματα του Alexey Lukyanuk, πλασαρίστηκε στο βάθρο, αποκομίζοντας πολύτιμους βαθμούς για τη συνέχεια του Πρωταθλήματος, ενώ αργότερα δήλωσε πως θα ήταν κρίμα να περάσει τους Έλληνες, που ήταν ταχύτεροι σε όλη τη διάρκεια του αγώνα.
Ο Lukyanuk, που στο τέλος του πρώτου σκέλους τέθηκε επικεφαλής της γενικής κατάταξης, έχασε πολύτιμο έδαφος στην πρώτη ε.δ. της ημέρας, όταν και είχε ένα κλατάρισμα. Σαν να μην έφτανε αυτό, στην τρίτη ε.δ. πλήγωσε την ανάρτηση του Fiesta R5, γεγονός που έδωσε οριστικό τέλος στην προσπάθειά του για διάκριση. Η τύχη δεν ήταν με το μέρος του Ρώσου, ο οποίος αργότερα είδε και το τούρμπο του Ford να παραδίδει το πνεύμα, με αποτέλεσμα ο τερματισμός του να αποτελεί επιτυχία, έπειτα από όσα πέρασε.
Βέβαια, εκτός από τον Lukyanuk, άτυχος στο Ακρόπολις 2016 στάθηκε και ο Kajetan Kajetanowicz, ο οποίος πλήρωσε ακριβά το λάθος που πραγματοποίησε στην 1η ε.δ. του αγώνα. Ο περσινός Πρωταθλητής Ευρώπης ήταν και σήμερα ο ταχύτερος, κερδίζοντας τις πέντε από τις έξι ε.δ. που πραγματοποιήθηκαν και αποκομίζοντας πολύτιμους βαθμούς για τη συνέχεια. Κάπως έτσι, ο Raul Jeets βρήκε την ευκαιρία να πλασαριστεί στην 4η θέση της γενικής στον πρώτο του αγώνα με το Skoda Fabia R5, σηματοδοτώντας με αυτόν τον τρόπο το πρώτο «1-2-3-4» της τσεχικής εταιρείας σε ράλι του ERC. Την πρώτη πεντάδα του ERC συμπλήρωσε ο Πολωνός Wojciech Chuchala με το Subaru Impreza, επικρατώντας φυσιολογικά στην κατηγορία ERC2 και κάνοντας το «3 στα 3» στο θεσμό. Στην κατηγορία ERC3, ο Murat Bostanci με το Ford Fiesta R2 ήταν ο μεγάλος νικητής, δηλώνοντας μάλιστα ενθουσιασμένος στον τερματισμό ότι θέλει να επιστρέψει την επόμενη χρονιά στον εθνικό μας αγώνα με αυτοκίνητο προδιαγραφών R5 και να διεκδικήσει τη νίκη.
Ο Ελληνικός αγώνας
Η δεύτερη ημέρα του Ακρόπολις αποδείχθηκε δύσκολη και απαιτητική, για αυτούς που συμμετείχαν στα πλαίσια του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Το σκέλος περιλάμβανε 128 αγωνιστικά χιλιόμετρα, με δύο περάσματα από τη «μαραθώνια» ειδική των σχεδόν 34 χλμ. «Ελάτεια-Καρυά» και επίσης δύο από τις απαιτητικές ε.δ. Ελευθεροχώρι και Ρεγκίνι. Νικητές, φυσιολογικά αναδείχθηκαν οι Λάμπρος Αθανασούλας-Ηλίας Παναγιωτούνης με το Fabia R5, ακολουθούμενοι από τους Γιώργο Φιλιππίδη-Λεωνίδα Μαχαίρα με Mitsubishi Lancer EVO IX, που κατάφεραν να συνδυάσουν ταχύτητα και αξιοπιστία.
Οι 2οι Έλληνες, παρά το ότι αντιμετώπισαν μία σειρά από προβλήματα οι ίδιοι, κατάφεραν να αντεπεξέλθουν, με αποτέλεσμα να... ανακόψουν την πορεία των κυριότερων αντιπάλων τους. Ο λόγος για τους Βασίλη και Γιάννη Βελάνη, καθώς και για τους «Ιαβέρη Jr»-Σπύρο Κολτσίδα, αμφότερους με Mitsubishi Lancer ένατης γενιάς, που τέθηκαν εκτός αγώνα έπειτα από έξοδο. Ανάλογη ήταν και η κατάληξη των Θέμη Χαλκιά-Κώστα Σούκουλη, που προδόθηκαν από τον κινητήρα του Subaru Impreza STI.
Με αυτόν τον τρόπο, το Ελληνικό βάθρο διαμορφώθηκε διαφορετικά σε σχέση με την πρώτη ημέρα, με τους Γρηγόρη Νιώρα-Κώστα Κακαλή να ανεβαίνουν στο τρίτο σκαλί. Το πλήρωμα του Subaru Impreza πραγματοποίησε καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με χθες, ενώ έμεινε και μακριά από προβλήματα, σημειώνοντας ακόμα ένα πολύ καλό αποτέλεσμα σε Ακρόπολις. Στην τέταρτη θέση τούς ακολούθησαν οι Λευτέρης Αλυγιζάκης-Μιχάλης Χατζηδάκης με ακόμα ένα Lancer ένατης γενιάς, πετυχαίνοντας ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα, αν αναλογιστούμε ότι αυτή είναι και η πρώτη τους συμμετοχή σε Ακρόπολις. Την πρώτη 6άδα συμπλήρωσαν οι Γιάννης Ζούνης-Δημήτρης Σαΐνης και Διονύσης Σπανός-Σωτήρης Γκοτοβός, αμφότεροι με Subaru Impreza, που κινήθηκαν μυαλωμένα σε όλη τη διάρκεια του αγώνα.
Ενδιαφέρουσα αποδείχθηκε η μάχη στην κατηγορία F2, με τους Σάββα Λευκαδίτη-Θανάση Τσιούκα να κατακτούν τη νίκη μόλις στην τελευταία ειδική. Το πλήρωμα του Peugeot 206 πίεσε στην Ελάτεια-Καρυά και κατάφερε να ξεπεράσει τους πολύ καλούς «Pazonen»-Αποστόλη Κοτρώνη με το Toyota Yaris, σημειώνοντας εξαιρετικό χρόνο. Άτυχοι στάθηκαν οι Γιάννης Αναγνωστάκος-Χρήστος Μπακλώρης, που έχασαν χρόνο από ένα σπασμένο εμπρός δεξί αμορτισέρ στο MG ZR.
Η επιστροφή του Ράλι Ακρόπολις στη Στερεά Ελλάδα με επίκεντρο την πόλη της Λαμίας αναμφίβολα στέφθηκε με επιτυχία, καθώς –ελπίζουμε- έδειξε εκτός των συνόρων ότι, διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που τον καθιέρωσαν ανάμεσα στα κορυφαία ράλι του κόσμου. Μακάρι οι εσωτερικές και διεθνείς συγκυρίες να επιτρέψουν στους διοργανωτές, την επαναφορά (κάποια στιγμή) του αγώνα στην premierleague των ράλι.
Ας δούμε όμως και τις δηλώσεις των πρωταγωνιστών του αγώνα:
11 SIRMACIS Ralfs - SIMINS Arturs SKODA Fabia R5
«Νόμιζα ότι δε θα τελείωνε ποτέ η τελευταία ειδική, είμαστε πολύ χαρούμενοι. Δεν έχω λόγια, γιατί το να κερδίσεις στο ντεμπούτο σου με αυτοκίνητο R5 είναι απίστευτο. Είμαστε πολύ ευτυχισμένοι».
9 ATHANASSOULAS Lambros - PANAGIOTOUNIS Elias SKODA Fabia R5
«Ζήσαμε όλα μαζί τα συναισθήματα σε αυτόν τον αγώνα, τελικά τα καταφέραμε και βρεθήκαμε στη 2η θέση, που τόσο θέλαμε, αφού δείξαμε ότι είχαμε την ταχύτητα για κάτι τέτοιο. Στενοχωρηθήκαμε πολύ στην τελευταία ειδική, αλλά ευτυχώς δείξαμε ψυχραιμία, πιέσαμε πολύ και τελικά αυτό απέδωσε, καθώς πετύχαμε το στόχο μας».
3 TARABUS Jaromir - TRUNKAT Daniel SKODA Fabia R5
«Αισθάνομαι πραγματικά χαρούμενος που τερματίζω στο πόντιουμ του Ακρόπολις. Δεν είχαμε καλό ξεκίνημα σήμερα, και στην τελευταία ειδική είχαμε το δράμα με τον Λάμπρο, γιατί κι εμείς πέσαμε στη σκόνη για 2-3 χλμ. Δε γνωρίζαμε τη θέση μας, αλλά δε θα ήταν δίκαιο να περάσουμε τον Λάμπρο, γιατί ήταν καλύτερος από μας σήμερα. Είμαι πολύ χαρούμενος για το πόντιουμ, γιατί είναι το καλύτερό μου αποτέλεσμα στο χώμα».
1 KAJETANOWICZ Kajetan - BARAN Jaroslaw FORD Fiesta R5
«Ήμασταν στην κόλαση, και τώρα είμαστε στον παράδεισο. Τα καταφέραμε. Αγαπώ αυτό το ράλλυ και αγαπώ τις μεγάλες μάχες. Ακόμα και αν έχεις προβλήματα, πρέπει πάντα να πιέζεις και ποτέ να μην εγκαταλείπεις. Οφείλεις να προσπαθήσεις, ακόμα και αν έχεις ελάχιστες πιθανότητες. Είμαι χαρούμενος που βρίσκομαι εδώ και που κερδίσαμε, γιατί ήμασταν οι ταχύτεροι τη δεύτερη μέρα».
2 LUKYANUK Alexey - KAPUSTIN Roman FORD Fiesta R5
«Aισθάνομαι χάλια. Σε κάθε χωμάτινο ράλλυ ταλαιπωρούμαστε με προβλήματα στο αυτοκίνητο και, σαν να μην έφτανε αυτό, έκανα και κάποια λάθη. Τώρα που περάσαμε από το σημείο που έσπασε η ανάρτηση το πρωί, διαπίστωσα πως ήταν σαν πολλά άλλα σημεία. Είμαι πραγματικά απογοητευμένος, γιατί μπορούσαμε να είχαμε κερδίσει. Ίσως την επόμενη φορά».
20 BOSTANCI Murat - VATANSEVER Onur FORD Fiesta R2
«Είμαστε πραγματικά χαρούμενοι. Είχαμε μια δύσκολη εβδομάδα, γιατί αντιμετωπίσαμε προβλήματα ακόμα και στις αναγνωρίσεις. Είμαι χαρούμενος που βρίσκομαι εδώ, νικητής της κατηγορίας ERC3. Πρόκειται για ένα κλασικό Ράλλυ Ακρόπολις, όπου πρέπει να είσαι γρήγορος και έξυπνος συνάμα. Θέλουμε να συνεχίσουμε έτσι, και το επόμενο ράλλυ μας θα είναι το Ypres».
22 BESSENYEY Zoltan - BERENDI David RENAULT Clio RS
«Σήμερα ήταν πολύ πιο δύσκολα από χθες. Η διαφορά από τον Bostanci ήταν μεγάλη, και έπρεπε να προστατέψουμε το αυτοκίνητο. Είμαστε χαρούμενοι και είδαμε πως μπορούμε να είμαστε γρήγοροι σε χωμάτινα ράλλυ. Είμαστε πρώτοι στη βαθμολογία της κατηγορίας μας, και είναι καλό για όλους μας. Την ομάδα, τους οπαδούς, τους χορηγούς και σίγουρα τον David (Berendi)».
23 FILIP Alexandru - IANCU Bogdan RENAULT Clio RS
«Είμαι πολύ χαρούμενος. Τερματίσαμε ένα από τα πιο σκληρά ράλλυ της Ευρώπης. Ήταν η πρώτη μας φορά με αυτό το αυτοκίνητο, και δεν ήμασταν πολύ σίγουροι στο ξεκίνημα, αλλά προσπαθήσαμε να το συνηθίσουμε γρήγορα. Σε αυτό το ράλλυ μετρά ο τερματισμός. Το επόμενο θα είναι στην Πολωνία».
51 ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ Γιώργος - ΜΑΧΑΙΡΑΣ Λεωνίδας MITSUBISHI Lancer EVO IX
«Ειλικρινά έχω μπερδευτεί με όλα αυτά που έχουν γίνει σήμερα. Στην τελευταία ειδική είχαμε βροχή, θόλωσε το τζάμι, ενώ μπήκε μέσα νερό και τα γραπτά έγιναν μούσκεμα. Ο συνοδηγός καθάριζε το τζάμι ώστε να βλέπουμε όσο γίνεται. Η Ελάτεια ήταν τόσο δύσκολη με βροχή, όσο ήταν η Γραβιά όταν την κάναμε στις δοκιμές, και λέγαμε ότι δεν έπρεπε να γίνει. Ξεκινήσαμε με στραβό αυτοκίνητο από το Service, καθώς δεν μπορέσαμε να το φτιάξουμε, ενώ στο Ρεγκίνι είχαμε και κλατάρισμα, οπότε ήταν ένα Ακρόπολις γκραν γκινιόλ!»
53 ΝΙΩΡΑΣ Γρηγόρης - ΚΑΚΑΛΗΣ Κωνσταντίνος SUBARU Impreza WRX STI N12
«Οι σημερινές ειδικές διαδρομές ταίριαζαν περισσότερο στα ελαστικά μας, τα οποία σε αυτού του είδους τα χώματα λειτουργούν καλύτερα. Σήμερα είχαμε έναν καλό ρυθμό. Στην τελευταία ειδική μάς έπιασε βροχή, ωστόσο είμαστε ευχαριστημένοι που τερματίσαμε και οι κόποι μας δεν πήγαν χαμένοι».
66 ΛΕΥΚΑΔΙΤΗΣ Σάββας - ΤΣΙΟΥΚΑΣ Αθανάσιος PEUGEOT 206 XS
«Κατ’ αρχάς θα ήθελα να δώσω συγχαρητήρια στην ομάδα μου, καθώς κοιμηθήκαμε στις 5 το πρωί, έτσι ώστε να προλάβουμε να προετοιμάσουμε το αυτοκίνητο. Επίσης θα ήθελα να ευχαριστήσω πολύ τον κ. Νίκο Χρυσάφη, που μου έδωσε όλα τα ανταλλακτικά που απαιτούνταν. Σήμερα το πρωί σπάσαμε την πίσω ανάρτηση και χάσαμε χρόνο, ενώ στο τέλος πιέσαμε λόγω της λάσπης ώστε να καταφέρουμε να κερδίσουμε, και εντέλει τα καταφέραμε».