Ο κρυφός λόγος πίσω από την ψυχαγωγία των χρηστών
Η «Πασιέντζα», «Ναρκαλιευτής» ή «Κούπες» προστέθηκαν στο διάσημο λειτουργικό της Microsoft στις αρχές της δεκαετίας του '90 κάνοντας τον κόσμο να μην ξεκολλάει από την οθόνη και να μην μπορεί να σταματήσει σε μια μόνο παρτίδα. Ήταν όμως αυτός ο λόγος που τα εγκατέστησε στο λειτουργικό η Microsoft; Η απάντηση είναι «όχι», αφού η ψυχαγωγία των χρηστών δεν φαίνεται να ήταν το κύριο ζητούμενο.
Σύμφωνα με άρθρο της Washington Post από το 1994, που επικαλείται το slate.com, το εθιστικό χόμπι των υπαλλήλων που ακούει στο όνομα Πασιέντζα είχε σκοπό να βοηθήσει τους χρήστες να εξοικειωθούν με το λειτουργικό και συγκεκριμένα με το ποντίκι.
Εκείνη τη δεκαετία, η λειτουργία του drag and drop δεν είχε γίνει ακόμα η δεύτερη φύση κάθε χρήστη υπολογιστή, ενώ αν κρίνουμε με βάση τα σημερινά δεδομένα, το παιχνίδι φαίνεται πως πέτυχε τον στόχο του με αξιομνημόνευτη επιτυχία.
Το γεγονός ότι μέχρι σήμερα η λειτουργία αυτή χρησιμοποιείται ευρέως αποκαλύπτει ότι η Πασιέντζα τα κατάφερε αρκετά καλά.
Κάτι παρόμοιο συνέβη και με τις Κούπες, που ενσωματώθηκαν στο δημοφιλές λειτουργικό της Microsoft. Στα Windows for Workgroups 3.1 - και συγκεκριμένα στο παιχνίδι Κούπες - χρησιμοποιήθηκε η νέα NetDDE τεχνολογία της Microsoft για τοπικό δίκτυο. Και σε αυτή την περίπτωση, όπως με την Πασιέντζα, δεν έχουμε να κάνουμε απλώς με ένα παιχνίδι της τράπουλας, αλλά με «το πρώτο διαδικτυακό προϊόν της Microsoft» όπως το αποκάλεσαν πολλοί. Η Microsoft ήθελε το κοινό της να ενδιαφερθεί για τις δυνατότητες δικτύωσης μέσω του παιχνιδιού και να εντυπωσιαστεί από τις συγκεκριμένες επιλογές του νέου λειτουργικού.