Η Κάτω Βουλή ψήφισε και πάλι κατά του αγώνα
Για δεύτερη χρονιά στη σειρά η Χιλιανή κυβέρνηση αρνήθηκε την έστω και εν μέρει διεξαγωγή του μαραθώνιου αγώνα Dakar Rally 2017 στα εδάφη της μακρόστενης χώρας.
Η απόφαση λήφθηκε πρόσφατα από τη Βουλή των Αντιπροσώπων, το ένα από τα δύο νομοθετικά Σώματα της Χιλιανής Εθνοσυνέλευσης. Η φιλοξενία του αγώνα τού 2017 απορρίφθηκε, επειδή η σχετική πρόταση δεν κατάφερε να συγκεντρώσει την απαιτούμενη πλειοψηφία. Συγκεκριμένα 42 αντιπρόσωποι ψήφισαν υπέρ του αγώνα, 33 κατά και 17 απείχαν.
Η πρόταση έχει συναντήσει κυρίως την αντίδραση περιβαλλοντικών οργανώσεων που θεωρούν ότι η επιβάρυνση των εδαφών της Χιλής εξαιτίας του Dakar Rally είναι μεγάλη –άποψη που προφανώς ασπάστηκαν και αρκετοί εθνοπατέρες στο Σαντιάγο. Βέβαια όταν δεις τα ξεκοιλιασμένα βουνά της χώρας από τις πολυεθνικές που αρμέγουν τον πλούτο της, δεν μπορείς παρά να αναρωτηθείς...
Τα άσχημα νέα ανατρέπουν τη θετική εντύπωση που είχε δημιουργήσει η ανακοίνωση της ASO, διοργανώτριας τού Dakar Rally τον Ιανουάριο. Σύμφωνα με εκείνη, τόσο η Αργεντινή όσο και η Χιλή είχαν συμφωνήσει να φιλοξενήσουν από κοινού τον αγώνα του 2017.
Η απουσία της Χιλής σημαίνει πως πλέον θα εκλείψουν οι φωτογραφίες των μοτοσυκλετών ανάμεσα στους αχανείς αμμόλοφους –-μία εικόνα που αποτελεί σήμα κατατεθέν τού αγώνα που γεννήθηκε και ανδρώθηκε στους αμμόλοφους της δυτικής Σαχάρας.
Σε μια πιο θετική νότα τώρα, σχετικό ρεπορτάζ του Πρακτορείου ΕΙδήσεων της Αργεντινής κάνει λόγο για θετική κατάληξη στις διαπραγματεύσεις μεταξύ ASO και Ουρουγουάης / Παραγουάης. Μάλιστα ειπώθηκε πως τόσο η Βραζιλία όσο και η Βολιβία έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη διοργάνωση της επόμενης χρονιάς.
Πάντως οι περιβαλλοντικές πιέσεις που εκδηλώνονται έντονα μέσω των κοινωνικών δικτύων συνεχίζονται με αμείωτη ένταση, σε βαθμό που το μεσοπρόθεσμο μέλλον του αγώνα στη Νότια Αμερική να τίθεται εν αμφιβόλω.
Όμως αν φύγει και από εκεί, πού; Αυστραλία ή Μογγολία... να δύο ονόματα που ακούγονται όλο και πιο συχνά. Όπως και η επιστροφή στα «πάτρια» αφρικανικά εδάφη. Πιστεύουμε ότι στα επόμενα δύο χρόνια ο σκληρότερος αγώνας μοτοσυκλετών θα γίνει κι αυτός «πρόσφυγας».
Θανάσης Χούντρας