«Ας αφήσουμε τη δικαιοσύνη να κάνει αμερόληπτα και αντικειμενικά τη δουλειά της»
Με αφορμή δημοσίευμα της εφημερίδας «Βήμα της Κυριακής» για το δυστύχημα των Τεμπών, κυβερνητικές πηγές προέβησαν σε μία σειρά από επισημάνσεις, κάνοντας λόγο για «προσπάθεια εργαλειοποίησης του ανθρώπινου πόνου».
Ειδικότερα, κυβερνητικές πηγές επισημαίνουν τα εξής:
1. Η αλήθεια είναι ότι η Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών της Ελληνικής Αστυνομίας έχει διαβιβάσει στις ανακριτικές αρχές ακέραιο το σύνολο των ηχητικών καταγραφών του ΟΣΕ από τις 02/03/2023. Επομένως η Δικαιοσύνη έχει στα χέρια της αυτούσιο το υλικό ώστε να διεξάγει με αποτελεσματικό τρόπο την έρευνά της για την αναζήτηση της αλήθειας. Το γεγονός της μη αλλοίωσης αναγνωρίζεται άλλωστε και στο ίδιο το δημοσίευμα του Βήματος παρά τον παραπλανητικό του τίτλο.
2. Η απόδειξη ότι δεν υπήρξε καμία προσπάθεια κρατικής «μονταζιέρας» είναι το γεγονός ότι πολλά μέσα ενημέρωσης (μεταξύ αυτών και η δημόσια ΕΡΤ) παρουσίασαν ρεπορτάζ ένα χρόνο πριν, δηλαδή στις 04/03/2023, στα οποία αναφέρονταν ότι στις συνομιλίες που δημοσιοποιήθηκαν υπήρχε και άλλο πρόσωπο.
3. Σχετικά με τη διάσταση του «ανθρώπινου λάθους», κανείς δεν την αμφισβητεί, καθώς ο ίδιος ο σταθμάρχης επίσημα έχει αναλάβει την ευθύνη των πράξεών του. Συνεπώς ο ίδιος έχει αναγνωρίσει την ύπαρξη «ανθρώπινου λάθους». Από κει και πέρα η Δικαιοσύνη ερευνά όλες τις υπόλοιπες πτυχές του τραγικού δυστυχήματος. Ποιος είναι ο λόγος που η συγκεκριμένη εφημερίδα ανοίγει ένα τέτοιο θέμα, ενώ όλες οι πλευρές έχουν συμφωνήσει γύρω από αυτό;
4. Είναι προφανές πλέον, ότι η προσπάθεια εργαλειοποίησης του ανθρώπινου πόνου, με τη δημιουργία εντυπώσεων που στηρίζεται πάνω σε ένα de facto ψέμα έχει ως στόχο την αποσταθεροποίηση και την επιστροφή της χώρας στην περίοδο της τοξικότητας και του μίσους. Αυτή η προσπάθεια δεν θα περάσει. Ας αφήσουμε τη δικαιοσύνη να κάνει αμερόληπτα και αντικειμενικά τη δουλειά της.
Το ρεπορτάζ της ΕΡΤ που επιβεβαίωνε την ύπαρξη και άλλου προσώπου
Στις 4/3/ 2023, η ΕΡΤ είχε προχωρήσει σε μία αποκάλυψη για τους μοιραίους διαλόγους που είχαν δει το φως της δημοσιότητας πριν το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη ανάμεσα στον σταθμάρχη της Λάρισας και τον μηχανοδηγό του μοιραίου τρένου. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Έλενας Αποστολίδου, στο επίμαχο ηχητικό ντοκουμέντο ακούγονται τέσσερις φωνές κι όχι τρεις.
Όπως είχε μεταδώσει η ρεπόρτερ της ΕΡΤ από δική της πηγή, στη συνομιλία αυτή εκτός από τις φωνές του σταθμάρχη της Λάρισας, του μηχανοδηγού του μοιραίου τραίνου και του κλειδούχου δηλαδή του υπαλλήλου του σιδηροδρομικού σταθμού, υπάρχει κι ένας δεύτερος μηχανοδηγός που σύμφωνα με πληροφορίες είναι αυτός που ρωτάει «Βασίλη φεύγω» και παίρνει την απάντηση από τον σταθμάρχη. Είναι ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας από Λάρισα για Βόλο και μιλάει στον μηχανοδηγό που είναι από τον Βόλο.
Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, ο υπάλληλος του σιδηροδρομικού σταθμού που ρωτάει «Βασίλη να γυρίσω» και ο σταθμάρχης απαντάει «Όχι, όχι, άστο όπως είναι γιατί ακολουθεί το 1564», πρόκειται για μια συνομιλία που γίνεται με τρένο που περιμένει από τα Παλαιοφάρσαλα να πάει στη Λάρισα και για αυτό του δίνει αυτή την οδηγία να πάει διαγώνια, δηλαδή να πάει στη γραμμή της Λάρισας.