Η 11η Φεβρουαρίου είναι η ημέρα που είναι αφιερωμένη στο 112, τον ενιαίο ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης.
Με αφορμή την ημέρα αυτή ξεκινούν δράσεις ενημέρωσης των επιβατών των μέσων μεταφοράς για τη Υπηρεσίας Ενιαίου Ευρωπαϊκού Αριθμού Κλήσης Έκτακτης Ανάγκης «112». Για ολόκληρο τον Φεβρουάριο και για τους επόμενους πέντε μήνες στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», οι ηλεκτρονικές αφίσες του αριθμού θα προβάλλονται στις οθόνες του κεντρικού σταθμού ενώ όσοι επιθυμούν θα μπορούν να προμηθεύονται ενημερωτικά φυλλάδια από το Κεντρικό Γραφείο Πληροφοριών.
Εσείς τι γνωρίζετε για το 112;
Το 112 λειτουργεί σε εικοσιτετράωρη βάση, χωρίς χρέωση σε όλες τις χώρες της ΕΕ και σε χώρες εκτός Ένωσης, όπως η Ελβετία και η Νότιος Αφρική. Μάλιστα σε ορισμένα κράτη-μέλη, όπως η Γερμανία, η Ολλανδία, η Πορτογαλία και η Μάλτα, το 112 είναι ο κύριος εθνικός αριθμός έκτακτης ανάγκης.
Στην Ελλάδα ειδικευμένοι χειριστές του «112» απαντούν σε τρεις γλώσσες ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά. Η κλήση μπορεί να γίνει από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο ακόμα και χωρίς κάρτα SIM και στην περίπτωση που ο καλών δεν έχει κάλυψη ή βρίσκεται εκτός δικτύου (εθνική περιαγωγή). Το κυριότερο όμως πλεονέκτημα του «112» είναι ότι παρέχει τη δυνατότητα εντοπισμού θέσης του καλούντος. Ο καλών συνδέεται με την αρμόδια υπηρεσία έκτακτης ανάγκης ήτοι με: Ελληνική Αστυνομία, Πυροσβεστικό Σώμα, ΕΚΑΒ, Λιμενικό Σώμα- Ελληνική Ακτοφυλακή, καθώς και με την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS «1056» και την Ευρωπαϊκή Γραμμή για Εξαφανισμένα Παιδιά «116000».
Το «112» λειτουργεί στην Ελλάδα από το 1999 με την υποστήριξη των δικτύων του ΟΤΕ και των εταιριών κινητής τηλεφωνίας.