Η μείωση των ρύπων είναι ένα θέμα που απασχολεί τους κατασκευαστές σε όλο το φάσμα κατασκευής και χρήσης του αυτοκινήτου
Η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί βασικό μέλημα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι προσπάθειες των κατασκευαστών επικεντρώνονται σε δυο τομείς, στη σταδιακή ελαχιστοποίηση των επικίνδυνων ρύπων και στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Ειδικότερα, η μείωση των ρύπων είναι ένα θέμα που απασχολεί τους κατασκευαστές σε όλο το φάσμα κατασκευής και χρήσης του αυτοκινήτου.
Από το αρχικό στάδιο της κατασκευής των επιμέρους τμημάτων του αυτοκινήτου μέχρι την στιγμή που θα ολοκληρωθεί η κατασκευή του στη γραμμή παραγωγής, γίνονται συντονισμένες προσπάθειες για να περιοριστούν οι ρύποι. Επίσης, η χρήση της ηλεκτροκίνησης και άλλων εναλλακτικών καυσίμων, συμβάλουν στον περιορισμό των ρύπων που μολύνουν το περιβάλλον.
Η Nissan, είναι μια από τις εταιρείες αυτοκίνητων που προσπαθεί να πετύχει τους στόχους της και σε αυτόν τον τομέα. Το Carbon Disclosure Project (CDP) κατέταξε την ιαπωνική μάρκα ανάμεσα στο 5% των κορυφαίων εταιρειών παγκοσμίως, αναφορικά με τη συμμετοχή της στο πρόγραμμα προστασίας των κλιματικών αλλαγών. Με σκορ 100 στα 100, περιλαμβάνεται και στο δείκτη Climate Disclosure Leadership Index (CDLI). Επίσης και την προηγουμένη χρονιά, ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας με το υψηλότερο σκορ.
Το CDP είναι ένας μη κερδοσκοπικός διεθνής οργανισμός που διατηρεί τη παγκοσμίως μεγαλύτερη βάση δεδομένων με δημοσιευμένες δράσεις και επιτεύγματα εταιρειών και οργανισμών παγκόσμιου βεληνεκούς, κατά της κλιματικής αλλαγής. Αξίζει να σημειωθεί, πως μόνο για το 2015, από το CDP συλλέγονται και αναλύονται περιβαλλοντικές στρατηγικές και προσπάθειες μείωσης των εκπομπών CO2, για πάνω από 6.000 επιχειρήσεις.
Η Nissan έλαβε αυτό το σκορ στο δείκτη CDLI, καθώς συνεχίζει να εργάζεται για τη μείωση των εκπομπών CO2 στα νέα οχήματα της. Έχει στόχο μέχρι το 2050 να μειώσει κατά 90% τους ρύπους στη γκάμα της.
Παράλληλα, τον περασμένο Ιούνιο, ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της για το οικονομικό έτος 2014, στο πλαίσιο του Nissan Green Program 2016. Με βάση αυτά τα αποτελέσματα, αύξησε την ενεργειακή απόδοση των εργοστασίων της και επέκτεινε την εφαρμογή της ανακυκλώσιμης ενέργειας. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό και με άλλες πολιτικές που ακολούθησε, είχαν ως αποτέλεσμα το αποτύπωμα του άνθρακα να μειωθεί δραστικά. Η Nissan, πέτυχε μείωση των εκπομπών CO2 κατά 22,6%, σε σύγκριση με το οικονομικό έτος του 2005. Αυτή η μείωση επιτεύχθηκε δύο έτη νωρίτερα, από ό, τι είχε αρχικά προβλεφθεί.