Σταδιακά τα επόμενα χρόνια, την κυρίαρχη θέση των ορυκτών καύσιμων στην κίνηση των αυτοκινήτων, θα καταλάβουν οι εναλλακτικές πήγες παραγωγής ενέργειας. Τα παράγωγα του πετρελαίου, αποτελούν το καύσιμο του μεγαλύτερου ποσοστού οχημάτων σε όλο τον κόσμο. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στη προσπάθεια τους να περιορισθεί η εξάρτηση μας από τα ορυκτά καύσιμα και να μειωθεί η επιβάρυνση του περιβάλλοντος με επικίνδυνους ρύπους, εντείνουν τις προσπάθειες τους στην ανάπτυξη νέων πηγών ενέργειας.
Η VW, επενδύει στην εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης και της υβριδικής τεχνολογίας. Στην έκθεση αυτοκινήτου "Αυτοκίνηση Fisikon 2015" πραγματοποίησε την πανελλαδική παρουσίαση της γκάμας των ηλεκτροκίνητων μοντέλων της. Σε εκθεσιακό χώρο συνολικής έκτασης 650 τ.μ. η μάρκα εκθέτει όλα τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της που εισάγονται στην χώρα μας.
Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα e-up! και e-Golf, εφοδιάζονται μόνο με ισχυρό ηλεκτροκινητήρα και έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων. Οι μπαταρίες γεμίζουν με ηλεκτρική ενέργεια από μια κοινή οικιακή πρίζα.
Το e-up! εξοπλίζεται με ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 82 ίππους και υψηλή ροπή 21,2 χλγμ. Το τεστ 0- 80 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,1΄΄ και η τελική ταχύτητα φθάνει τα 130χλμ./ώρα. Η μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 18,7 kWh, φορτίζεται από το οικιακό δίκτυο σε 9 ώρες. Με λογική χρήση εξασφαλίζει αυτονομία 150χλμ. Η μέση κατανάλωση είναι 11,7kWh/100χλμ., κόστος 1,2 ευρώ/100χλμ. με βασικό οικιακό τιμολόγιο της ΔΕΗ. Κοστίζει 28.000 ευρώ.
Στο e-Golf ο ισχυρός ηλεκτροκινητήρας 115 ίππων παρέχει και 27,4 χλγμ. ροπής. Επιτάχυνση 0-80χλμ./ώρα σε 6.9΄΄, τελική 140χλμ./ώρα. Η μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 24,2 kWh, παρέχει αυτονομία μέχρι 190 χλμ. Πλήρης φόρτιση σε 13 ώρες. Από 38.500 ευρώ.
Η υβριδική πρόταση της γερμανικής φίρμας στη μικρομεσαία κατηγορία είναι η έκδοση ειδικών προδιαγραφών GTE του Golf.
Φέρει έναν κινητήρα βενζίνης 1.4 TSI 150 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 102 ίππων. Συνδυαστική ισχύς 204 ίπποι. Η μέγιστη ροπή των 25,6 χλγμ. προσφέρεται από τις 1.600 – 3.500 σ.α.λ. Επιδόσεις, 0-100χλμ./ώρα σε 7,6'' και τελική ταχύτητα 222 χλμ./ώρα. Η μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 8,7 KWh φορτίζεται σε 3,5 ώρες με οικιακή πρίζα ή σε 2,5 ώρες με wallbox. Η μπαταρία έχει εγγύηση 8 χρόνια ή 160.000 χλμ. Αμιγώς ηλεκτρικά κάνει έως 50 χλμ., η συνολική αυτονομία φθάνει τα 950 χλμ. Η μικτή κατανάλωση είναι μόλις 1,5 λίτρο/100χλμ., εκπομπές CO2 35 γραμ./χλμ. Αυτές οι μετρήσεις προκύπτουν από τις δοκιμές που γίνονται σύμφωνα με τον NEDC (New European Driving Cycle). Συγκεκριμένα προβλέπεται, να καλυφθεί η διαδρομή κατά 2/3 με πλήρως ηλεκτρική χρήση και κατά 1/3 με υβριδική χρήση.
Ο βασικός εξοπλισμός του GTE είναι αντίστοιχος με αυτόν των GTI και GTD, ενώ διαθέτει επιπλέον φωτιστικά σώματα εμπρός τεχνολογίας LED. Αρχική τιμή 38.000 ευρώ.