«Μπλόκο» Επικρατείας στη Γενική Γραμματεία Οικονομικής Πολιτικής.

Με γνωμοδότηση του το Ε Τμήμα του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου έκρινε μη νόμιμο το επίμαχο Προεδρικό Διάταγμα και το επέστρεψε στην Κυβέρνηση με αποτέλεσμα να μην μπορεί το αρμόδιο υπουργείο να προχωρήσει στη σύσταση της.
 
Το  Συμβούλιο  της Επικρατείας ερμηνεύοντας τις συνταγματικές επιταγές για τη δημοσιονομική διαχείριση, την Συνθήκη λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης,  την Ελληνική και Ευρωπαϊκή νομοθεσία επεσήμανε πως «δεν έχουν προβλεφθεί πιστώσεις στο προϋπολογισμό του υπουργείου Οικονομικών» οι οποίες όπως αναφέρονται στο ΠΔ θα αγγίξουν τις 829.000 ευρώ ετησίως και θα αντιμετωπιστούν με την μεταφορά πιστώσεων από το αποθεματικό  του υπουργείου Οικονομικών. Γεγονός που όπως αναφέρουν αυτόματα καθίσταται  μη νόμιμο το σχέδιο διατάγματος  . 
Οι σύμβουλοι Επικρατείας υπογραμμίζουν ότι «υπό τις παρούσες έκτακτες δημοσιονομικές και οικονομικές συνθήκες της χώρας, για την αντιμετώπιση των οποίων θεσπίστηκε μεταξύ των άλλων και το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής, «η σύσταση νέων οργανικών θέσεων με Προεδρικό Διάταγμα είναι επιτρεπτή  υπό την προϋπόθεση ότι αποσκοπεί στην κάλυψη επιτακτικής ανάγκης η οποία δεν μπορεί να ικανοποιηθεί με άλλο τρόπο, όπως η αναδιοργάνωση των υπηρεσιών και η ανακατανομή του προσωπικού». Μάλιστα, δεν παραλείπουν να αναφέρουν ότι  κατά την επεξεργασία του διατάγματος από τους συμβούλους Επικρατείας έγιναν από την κυβέρνηση μεταβολές καθώς επήλθαν αυξομειώσεις στις θέσεις προσωπικού κάτι που γεννά, όπως λένε, «εύλογες αμφιβολίες   για την αναγκαιότητα της δαπάνης που προκαλείται».
 
Υπενθυμίζεται ότι η Γενική Γραμματεία  Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής , σύμφωνα με το επίμαχο Προεδρικό Διάταγμα είχε σκοπό την  υποβοήθηση του έργου του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής το οποίο συγκροτήθηκε με πράξη του υπουργικού συμβουλίου της 6ης Φεβρουαρίου  2015.

Το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος φέρει την υπογραφή του  αντιπροέδρου της κυβέρνησης Ιωάννη Δραγασάκη και προέβλεπε τα γραφεία:
-  Συντονισμού οικονομικής και αναπτυξιακής πολιτικής,

- Στρατηγικού σχεδιασμού και

- Οργάνωσης διοικητικής και οικονομικής υποστήριξης.