Ο Lorenzo Buratti είναι ένας κατασκευαστής καλλιτεχνικών αντικειμένων, συνήθως περίτεχνων οικιακών κατασκευών από ξύλο και μέταλλο. Οι δημιουργίες του είναι βαθύτατα επηρεασμένες από τη μοτοσικλετιστική του κουλτούρα, έτσι δεν είναι περίεργο που θα δει κανείς στον κατάλογό του μια ξύλινη πολυθρόνα με έναν παλιό boxer κινητήρα μέσα της ή ένα τιμόνι από Vespa να έχει μετατραπεί σε λαμπατέρ.
Φυσικά υπάρχουν και οι custom μοτοσικλέτες στο πρόγραμμα του Ιταλού, όπως για παράδειγμα η τελευταία του δημιουργία με τίτλο Wasted Years (Χαμένα Χρόνια). Όλα ξεκίνησαν όταν ένας φίλος του πούλησε πολύ φτηνά ένα Husqvarna WR360 του 1999. Ο Buratti είδε σε αυτό την ευκαιρία του να φτιάξει μια μοτοσικλέτα στημένη για ρεκόρ ταχύτητας κι έτσι, δίχως να έχει την παραμικρή εμπειρία από αυτή τη διαδικασία, ξεκίνησε να αφιερώνει χρόνο για τη δημιουργία του.
Για να προκύψει το τελικό αποτέλεσμα αλλάχτηκε το μπροστινό με ένα από τα πρώτης γενιάς Yamaha R6. Το υποπλαίσιο δουλεύτηκε στο χέρι από τον Ιταλό καταργώντας τα αμορτισέρ για μια hardtail κατασκευή. Το ψαλίδι μάκρυνε κατά 10 εκατοστά και το πλαίσιο δέχτηκε επίσης μερικές τροποποιήσεις, κυρίως με στόχο να ανοίξει η γωνία κάστερ για περισσότερη σταθερότητα. Η μοτοσικλέτα αυτή δεν προορίζεται ούτε για καθημερινή χρήση, ούτε για πίστα, αλλά μόνο για ευθείες. Το λέει του σουλούπι της, το φωνάζει η γεωμετρία της.
Ο κινητήρας ανασκευάστηκε με αυθεντικά, εργοστασιακά εξαρτήματα καιεξοπλίστηκε με μια χειροποίητη μοναδική custom εξάτμιση που φτιάχτηκε από τον ίδιο με στόχο τη μέγιστη απόδοση από τον δίχρονο κινητήρα.
Τα φέρινγκ είναι όλα χειροποίητα από fiberglass και έχουν βαφτεί σε χρώματα που εσκεμμένα θυμίζουν Evel Knievel. Το τελικό αποτέλεσμα ζυγίζει μόλις 85 κιλά, μια καλή εικοσαριά λιγότερα από τα αρχικά του enduro μοντέλου βάσης και η απόδοση του κινητήρα φτάνει αισίως στα 65 άλογα!
Μιας και το σκέφτηκε λοιπόν, ο Lorenzo Buratti έχει ήδη δηλώσει συμμετοχή για τη Bonneville Speed Week 2015 στα μέσα Αυγούστου, όπου θα πάει για δοκιμάσει την τύχη του με τη νέα αυτή μοτοσικλέτα στις ευθείες του αλατιού. Με 346 κ.εκ. (παρά το όνομα 360) έχει δηλωθεί στην κατηγορία των 350, όπου δύσκολα θα καταφέρει να κάνει ένα παγκόσμιο ρεκόρ απέναντι σε ομάδες που δουλεύουν έναν ολόκληρο χρόνο με αυτόν τον στόχο. Ο δικός του στόχος είναι να γράψει επίσημα 200 χ.α.ώ., κάτι που αν το καταφέρει θα έχει πετύχει ό,τι αρχικώς ήθελε, να απολαύσει την custom κατασκευή του ακριβώς στο πεδίο για το οποίο τη φαντάστηκε. Τίποτε περισσότερο.
Και αν αναρωτιέστε πώς επέλεξε το όνομά της, μας εξηγεί ο ίδιος πως, "Wasted Years είναι το αγαπημένο μου τραγούδι των Iron Maiden και επίσης μια κοινή πεποίθηση εναντίον της οποίας έπρεπε κάποιες φορές να παλέψω. Τόσοι πολλοί άνθρωποι θεωρούν πως όποιος πιστεύει στα όνειρά του σπαταλά τον χρόνο του σε τρέλες που δεν οδηγούν πουθενά. Αυτή η μοτοσικλέτα θέλω να είναι ένας φόρος τιμής σε όλους εκείνους που πιστεύουν σε κάτι, στους ανθρώπους που βάζουν ιδέες και ψυχή στη ζωή και ίσως όχι και τόσα πολλά λεφτά. Το μεγάλο όνειρο στο μυαλό μου ήταν ανέκαθεν η Bonneville Speed Week στην αλμυρή έρημο της Utah. Το μπάτζετ μου είναι σίγουρα πολύ μικρό για να κυνηγήσω το ρεκόρ στην κατηγορία των 350 κ.εκ. αλλά... ξέρετε... υπάρχουν άνθρωποι σαν κι εμένα, με μια παλιά μηχανή, ένα μικρό γκαράζ και με μια τρελή ιδέα..."
Πηγή: mototriti.gr