Διεξάγεται από τις 25-28 Απριλίου στις εγκαταστάσεις του ΝΟΗΣΙΣ
Έξυπνες συσκευές με τη χρήση νέων τεχνολογιών δημιούργησαν μαθητές από τη Θεσσαλονίκη και γειτονικούς νομούς και πρόκειται να τις παρουσιάσουν στο 15ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής στο τέλος του μήνα, στις εγκαταστάσεις του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ. Οι θεματικές ενότητες του Συνεδρίου είναι: Εφαρμογές για υπολογιστές, έξυπνες συσκευές και Διαδίκτυο Εκπαιδευτική Ρομποτική.
Ανάλυση ακτινογραφιών για τον εντοπισμό προβλημάτων υγείας με την αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης, σχεδίασαν οι μαθητές Λυκείου του Πειραματικού Σχολείου του ΑΠΘ, ενώ συσκευή ελέγχου της ποιότητας των φακών στα γυαλιά ηλίου, σε ό,τι αφορά στην απορρόφηση της UV ακτινοβολίας, σχεδίασαν μαθητές του ημερήσιου ΕΠΑΛ Αριδαίας.
Εκτός από συσκευές που αφορούν στον τομέα της υγείας, συμμαθητές τους από άλλα σχολεία ανέπτυξαν σειρά εφαρμογών για τις έξυπνες πόλεις, οι οποίες στοχεύουν να βελτιώσουν την καθημερινότητα, να διευκολύνουν τη ζωή των πολιτών και να προστατεύσουν το περιβάλλον.
Την ανάπτυξη ενός αυτόματου λεωφορείου με εξοπλισμό ρομποτικής παρουσιάζουν οι μαθητές του 4ου Δημοτικού Σχολείου της Σταυρούπολης, ένα έξυπνο πάρκινγκ για ΑΜΕΑ με βοηθητικά μηνύματα ακόμη και για το παρκάρισμα σχεδίασαν μαθητές από το 2ο και 3ο Δημοτικό Σχολείο Σταυρούπολης, ενώ μαθητές του 4ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμαριάς ανέπτυξαν εφαρμογή που επικοινωνεί με τα chatbot Τεχνητής Νοημοσύνης.
Δείχνοντας την ευαισθησία τους στο ζήτημα εξοικονόμησης ενέργειας αλλά και τη βελτιστοποίηση των συνθηκών ζωής, μαθητές του Λυκείου του Πειραματικού Σχολείου του ΑΠΘ ανάπτυξαν εφαρμογή που διαχειρίζεται έξυπνα τον φωτισμό στις σχολικές αίθουσες, βελτιώνοντας παράλληλα την ποιότητά του. Την ίδια ώρα, μαθητές από το 8ο Γυμνάσιο και το 7ο ΓΕΛ Καλαμαριάς συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν έναν φούρνο με διαχωρίζεται σε μικρότερους περιορίζοντας δραστικά την κατανάλωση ενέργειας. Στην ίδια λογική, μαθητές του ΕΠΑΛ Κρύας Βρύσης δημιούργησαν σύστημα ελέγχου και βελτίωσης του φωτισμού στο σχολείο, ενώ μαθητές του 4ου Γυμνασίου Γιαννιτσών «Αριστοτέλης» παρουσιάζουν ένα σύστημα μέτρησης υγρασίας και θερμοκρασίας που ειδοποιεί τον χρήστη για τυχόν υπερβάσεις.
Σημαντικό ρόλο στις αναζητήσεις των μαθητών παίζουν επίσης οι νέες τεχνολογίες, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη και Επαυξημένη Πραγματικότητα. Στο πλαίσιο αυτό, μαθητές Λυκείου του Πειραματικού Σχολείου του ΑΠΘ δημιούργησαν ένα σύστημα αναγνώρισης των καλλιτεχνών που φιλοτέχνησαν πίνακες ζωγραφικής μέσω της Τεχνητής Νοημοσύνης που αναγνωρίζει συγκεκριμένες τεχνοτροπίες, ενώ μαθητές του ΕΠΑΛ Καλαμαριάς ενσωμάτωσαν τη χρήση Επαυξημένης Πραγματικότητας στο μάθημα της Πληροφορικής, επισημάνθηκε στο ΑΠΕ ΜΠΕ.
Το 15ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής διοργανώνεται από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και τους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου κλάδου ΠΕ86 Πληροφορικής Μακεδονίας σε συνεργασία με το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ και το Ελληνικό Μουσείο Τεχνολογίας (πρώην Σωματείο Φίλοι ΝΟΗΣΙΣ) και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Διεξάγεται από τις 25-28 Απριλίου στις εγκαταστάσεις του ΝΟΗΣΙΣ (Συνεδριακό Κέντρο Ν Οικονόμου), ενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα σε περιορισμένο αριθμό σχολικών μονάδων να συμμετέχουν διαδικτυακά. Μάλιστα, φέτος, συμμετέχει στο Συνέδριο και το Collège Vauban, από την πόλη Briançon στη Γαλλία ενώ διαδικτυακά συμμετέχει και το 2ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας στη Λήμνο.