Η τροχαία κατευθύνει τα οχήματα μέσω επαρχιακών οδών
Για πρώτη φορά από την κατασκευή της το 1975 η γέφυρα Πολυφύτου στην Κοζάνη έκλεισε και απαγορεύτηκε η κυκλοφορία κάθε είδους οχημάτων, καθώς διαπιστώθηκε ότι το πρόβλημα στατικότητας ενέχει κινδύνους για τους διερχόμενους.
Σύμφωνα με τους αρμοδίους, ρωγμές εντοπίστηκαν σε ένα άνοιγμα της γέφυρας στο άκρο του προβόλου, γεγονός που μειώνει την ικανότητα του φέροντος οργανισμού της. Επιπλέον, εργασίες θα πρέπει να εκτελεστούν, προτού παραδοθεί ξανά στην κυκλοφορία, που εκτιμάται ότι θα γίνει έπειτα από κάποιο διάστημα, ίσως και σε ένα μήνα. Πάντα με την επιφύλαξη πως δεν θα προκύψει κάτι άλλο κατά την διάρκεια των ελέγχων, όπως ένα επιβαρυμένο σημείο να ασκεί πιέσεις και σε κάποια άλλα, οπότε δεν θα μπορεί να μεταφέρει με ασφάλεια εξωτερικά φορτία στις στηρίξεις των δοκών, με αποτέλεσμα μια οριζόντια μετατόπιση, μη αντιστρέψιμη.
Ένας από τους λόγους που παρουσιάστηκαν σωρευτικά τόσα προβλήματα, είναι ότι μετά το 1995 δεν πραγματοποιήθηκαν εργασίες συντήρησης, παρά μόνο έργα ασφαλτοστρώσεων. Η γέφυρα μήκους 1.372 μέτρων αποτελεί τμήμα της εθνικής οδού Κοζάνης – Λάρισας και εξυπηρετεί τους δήμους Βελβεντού και Σερβίων, ο οποίος κόβεται στα δύο. Η τροχαία κατευθύνει τα οχήματα μέσω επαρχιακών οδών, ενώ από τότε που διαπιστώθηκε το πρόβλημα, τα φορτηγά περνούν από την γέφυρα Ρυμνίου, από όπου θα κινούνται και τα Ι.Χ. Η γέφυρα Ρυμνίου, μια νεότερη κατασκευή η οποία είχε ελεγχθεί πρόσφατα, μετά τους σεισμούς είχε κριθεί απολύτως ασφαλής για την κυκλοφορία. Ωστόσο, οι κάτοικοι της περιοχής θα πρέπει πλέον να διανύουν μια απόσταση πολλών χλμ. για τις καθημερινές τους μετακινήσεις.
Επίσης, η επαρχιακή οδός προς την οποία εκτρέπεται η κυκλοφορία, παρουσιάζει προβλήματα καθίζησης και ο όγκος των διερχομένων οχημάτων θα την επιβαρύνει ακόμη περισσότερο.