Αύριο Παρασκευή καλείται να απολογηθεί μαζί με τους δύο συγκατηγορούμενους του σταθμάρχες που είχαν βάρδια πριν τον ήδη προφυλακισμένο συνάδελφό τους
Στον ειδικό εφέτη ανακριτή που ορίστηκε να διερευνήσει το σιδηροδρομικό δυστύχημα με τους 57 νεκρούς, καλούνται να απολογηθούν αύριο Παρασκευή 17 Μαρτίου ο επιθεωρητής του ΟΣΕ και οι δύο σταθμάρχες που είχαν βάρδια πριν από τον προφυλακισμένο 59χρονο, για τα λάθη και τις παραλείψεις που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών.
Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε ο Βασίλης Λαμπρόπουλος στην εκπομπή του Mega «Live News», στις 25 Ιανουαρίου ο επιθεωρητής του ΟΣΕ είχε συγκαλέσει μια σύσκεψη μεταξύ των 14 σταθμαρχών για θέματα σχετικά με τις αρμοδιότητές τους. Ο επιθεωρητής αναμένεται να υποστηρίξει λοιπόν ενώπιον του εφέτη ανακριτή, ότι σε αυτή τη σύσκεψη κανένας από τους συναδέλφους του δεν εξέφρασε κανένα παράπονο και δεν του είπε το ο,τιδήποτε αρνητικό για τον προφυλακισμένο σταθμάρχη, παρόλο που αρκετοί υποστήριξαν εκ των υστέρων, ότι είχαν επισημάνει την ανεπάρκειά του. Ακόμη, αναμένεται να αναφέρει, πως και ο ίδιος ο 59χρονος «πρωταγωνιστής» της τραγωδίας των Τεμπών δήλωσε έτοιμος να αναλάβει οποιοδήποτε πόστο.
Ήξερε ο σταθμάρχης να κάνει αυτόματη χάραξη;
Ένα από τα βασικά ερωτήματα που προκύπτουν, είναι αν ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη. Το αυτοματοποιημένο σύστημα επιτρέπει στους σταθμάρχες να χαράσσουν τις διαδρομές των τρένων, ενώ σε περίπτωση λάθους, τους αναγκάζει να φτιάξουν νέα διαδρομή. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ίδιας εκπομπής, αν και το έργο της χάραξης της ηλεκτρονικής πορείας των αμαξοστοιχιών για τον σταθμό της Λάρισας έχει ολοκληρωθεί, δεν είναι βέβαιο, αν βρίσκεται σε λειτουργία και αν χρησιμοποιείται από τους σταθμάρχες.
Σε έγγραφο του πάντως ο ΟΣΕ στις 23/12/2022 αναφέρει: «Οι σταθμάρχες Λάρισας υποχρεωτικά θα σχηματίζουν τη διαδρομή με τη χρήση κομβίων αφετηρίας – στόχου. Τα φωτοσήματα εξόδου θα παραμένουν κλειστά και η υπέρβασή τους θα γίνεται με εντολή του Σταθμάρχη, αφού πρώτα βεβαιωθεί, ότι σχημάτισε την κατάλληλη διαδρομή και ότι συντρέχουν οι συνθήκες ελευθερίας του τμήματος αποκλεισμού ως τον επόμενο εν υπηρεσία σταθμό». Επομένως, μένει να διερευνηθεί αν ο 59χρονος είχε εκπαιδευτεί προκειμένου να χρησιμοποιεί το ηλεκτρονικό σύστημα.