Τι έχουν καταγράψει κάμερες ασφαλείας από τις σιδηροδρομικές γραμμές το μοιραίο βράδυ - Οι συνομιλίες με τον σταθμάρχη και οι καταγραφές στο βιβλίο
Το βιβλίο καταγραφών του Σταθμαρχείου Λάρισας, τα βίντεο από κάμερες ασφαλείας και τα ηχητικά ντοκουμέντα της βραδιάς της 28ης Φεβρουαρίου, προσθέτουν νέα κομμάτια στο παζλ των δραματικών γεγονότων, που οδήγησαν στην σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη.
Σε βίντεο-ντοκουμέντο φαίνεται το τρένο του Προαστιακού να κινείται προς Νέους Πόρους τη νύχτα της περασμένης Τρίτης και σχεδόν μια ώρα μετά να ακολουθεί το μοιραίο Intercity στο ίδιο σημείο, αλλά από το αντίθετο ρεύμα. Λίγα μέτρα πίσω από το σημείο που βρίσκεται η κάμερα ασφαλείας, βρίσκεται το κλειδί 118Α, με τον οδηγό της τοπικής αμαξοστοιχίας να καταλαβαίνει το λάθος του σταθμάρχη και να επιστρέφει έγκαιρα στο σωστό ρεύμα. Το Intercity 62 όμως που βρήκε επίσης γυρισμένο το κλειδί, συνέχισε και έτσι άρχισε να κατευθύνεται μετωπικά προς την εμπορική αμαξοστοιχία.
Όπως εξήγησαν στηυν εκπομπή Live News ειδικοί εμπειρογνώμονες, σε νέα ηχητικά ντοκουμέντα που ήρθαν στο φως της δημόσιοτητας, ακούγονται οι μηχανοδηγοί του Intercity 62 να μιλούν και να παίρνουν εντολές από τον σταθμάρχη Λάρισας εκείνο το καθοριστικό διάστημα. Στην κρίσιμη ερώτηση του μηχανοδηγού του InterCity «τι θα κάνει το 62;», η απάντηση του σταθμάρχη δεν ακούγεται μέσα από το ηχητικό. Η εντολή πάντως είναι καταγεγραμμένη στο βιβλίο κίνησης: «Περάστε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων».
Οι τελευταίες ώρες πριν το δυστύχημα
Μία ώρα και 41 λεπτά πριν το τραγικό δυστύχημα, το Intercity 62 έφθασε στον σταθμό Παλαιοφάρσαλου, όπου παρέμεινε για 48 λεπτά, εξαιτίας ενός προβλήματος που διαπιστώθηκε στην ηλεκτροδότηση και ξεκίνησε για τη Λάρισα με όλα τα προβλεπόμενα μέτρα από το αντίθετο ρεύμα. Στις 22:38, όταν η αμαξοστοιχία έφθασε στη Λάρισα, στο βιβλίο κίνησης ο σταθμάρχης Λάρισας έχει γράψει: «Αμαξοστοιχία 62 αφίχθη. Γραμμή ελεύθερη για 1564».
Είναι η στιγμή που ο κλειδούχος μιλάει με τον σταθμάρχη της Λάρισας και αποφασίζεται το τρένο να μπει στον σταθμό από τη διαγώνιο. Μόλις το Intercity 62 έχει φτάσει στη Λάρισα και ο ένας από τους δύο μηχανοδηγούς παίρνει οδηγίες για τη συνέχεια του ταξιδιού, όμως το τρένο παραμένει σταματημένο για 20 λεπτά στον σταθμό. Κάποια στιγμή, οι πόρτες κλείνουν και το μοιραίο ταξίδι είναι έτοιμο να ξεκινήσει. Είναι η στιγμή που ο δεύτερος μηχανοδηγός επικοινωνεί ξανά με τον σταθμάρχη και εκείνος επαναλαμβάνει την ίδια οδηγία.
Περίπου 500 μέτρα μετά τον σταθμό της Λάρισας και ενώ το Intercity είχε ξεκινήσει κανονικά στο ρεύμα ανόδου για Θεσσαλονίκη, το κλειδί το οδηγεί στο αντίθετο ρεύμα. Το ποια ακριβώς ήταν η αντίδραση των δύο μηχανοδηγών, αναμένεται να διαπιστωθεί, όταν δοθούν στη δημοσιότητα όλες οι συνομιλίες. Ειδικοί εμπειρογνώμονες πάντως αφήνουν ανοιχτό, οι δύο μηχανοδηγοί να μην επικοινώνησαν εκ νέου με τον σταθμάρχη, επειδή νωρίτερα είχαν κινηθεί και πάλι στο αντίθετο ρεύμα, από Παλαιφάρσαλα για Λάρισα. Ίσως να υπέθεσαν, ότι ένα ανάλογο πρόβλημα στη συνέχεια τους έφερε και πάλι στο ρεύμα καθόδου για Αθήνα, με τις συνέπειες να είναι ολέθριες.
Οι καταγγελίες πάντως για τα λάθη του σταθμάρχη είναι αλλεπάλληλες από δικηγόρους που έχουν αναλάβει τις οικογένειες θυμάτων, με τη μεγάλη έρευνα να βρίσκεται πάντα σε πλήρη εξέλιξη.