Οι ερευνητές ανακάλυψαν έναν απλό τρόπο για να βοηθήσουν τους αγοραστές να ελέγξουν τις παρορμήσεις τους, όταν πηγαίνουν για ψώνια στο σουπερμάρκετ και να μην να αγοράζουν ανθυγιεινά τρόφιμα.
Αμερικανοί ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι άνθρωποι που τρώνε ένα υγιεινό σνακ πριν πάνε για ψώνια, έχουν περισσότερες πιθανότητες να αγοράσουν φρούτα και λαχανικά, πάρα μπισκότα και γλυκά.
Η ερευνητική ομάδα από το Πανεπιστήμιο του Κορνέλ, πραγματοποίησε τρεις μελέτες για να διαπιστώσει αν τα υγιεινά σνακ ωθούν τους αγοραστές να κάνουν καλύτερες επιλογές τροφίμων στο σούπερ μάρκετ. Στην πρώτη μελέτη, δόθηκε τυχαία 120 αγοραστές είτε ένα μήλο, είτε ένα μπισκότο ή τίποτα, όταν έφτασαν στο σούπερ μάρκετ. Οι ερευνητές παρακολούθησαν τις αγορές τους και βρήκαν ότι εκείνοι που τους δόθηκε το μήλο, αγόρασαν 28% περισσότερα φρούτα και λαχανικά, από κείνους στους οποίους δόθηκε το μπισκότο.
Στο δεύτερο πείραμα, οι ερευνητές έδωσαν ένα μήλο ή ένα μπισκότο σε 56 συμμετέχοντες. Στη συνέχεια οι συμμετέχοντες έπρεπε να επιλέξουν ανάμεσα σε 20 ζεύγη τροφίμων, όπου κάθε ζεύγος περιείχε ένα υγιές στοιχείο και ένα ανθυγιεινό στοιχείο. Όπως και στην προηγούμενη μελέτη, όσοι είχαν φάει το μήλο επέλεξε τα υγιέστερο στοιχεία από κάθε ζεύγος.
Στην τρίτη μελέτη, οι ερευνητές θέλησαν να δουν εάν ένα σνακ χαρακτηριζόταν ως ανθυγιεινό ή υγιεινό, πως θα επηρέαζε αυτό την συμπροφορά των αγοραστών. Χώρισαν 59 συμμετέχοντες σε τρεις ομάδες. Στην μια ομάδα δόθηκε σοκολάτα γάλακτος με την ένδειξη «υγιεινό σοκολατούχο γάλα», στη δεύτερη ομάδα δόθηκε το ίδιο το γάλα αλλά με την ένδειξη «πλούσιο, απολαυστικό σοκολατούχο γάλα» και στην Τρίτη ομάδα δεν δόθηκε κανένα σνακ. Για άλλη μια φορά, οι άνθρωποι κλήθηκαν να επιλέξουν τα τρόφιμα σε ένα εικονικό κατάστημα παντοπωλείων που περιείχε μια ποικιλία υγιεινών (χαμηλών θερμίδων) και ανθυγιεινών (υψηλής θερμιδικής αξίας) επιλογών. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι άνθρωποι που τους δόθηκε το γάλα με την ένδειξη «υγιεινό», επέλεγαν πιο υγιεινά τρόφιμα στο κατάστημα.