Τις ενέργειες του Υπουργείου Παιδείας για την κάλυψη των αναγκών του σε εκπαιδευτικό προσωπικό παρουσίασε από το βήμα της Βουλής ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή κ. Λαμπρούλη.
Το Υπουργείο Παιδείας εργάζεται σε τρία επίπεδα, γνωρίζοντας βέβαια ότι είναι αδύνατον να λύσει το τεράστιο πρόβλημα σε λίγους μήνες.
Το πρώτο επίπεδο είναι αυτό της συνεργασίας με το συναρμόδιο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, για να καθοριστεί ο αριθμός των προσλήψεων. Ο κ. Κουράκης ανέφερε με κάθε ειλικρίνεια ότι αυτός ο αριθμός των δεκαπέντε χιλιάδων δυστυχώς δεν αφορά προσλήψεις μόνο στην εκπαίδευση. Η πρόθεση της Κυβέρνησης είναι να καλυφθούν κενά στην εκπαίδευση, στην υγεία και στους μηχανισμούς ελέγχου. Επομένως, ένας αριθμός από αυτούς θα έρθει και στο Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Το δεύτερο επίπεδο είναι αυτό της επιστροφής των διαθέσιμων εκπαιδευτικών στο δημόσιο σχολείο. Σ’ αυτό το θέμα έχουν υπάρξει θετικές εξελίξεις. Ήδη στο νομοσχέδιο που έχει κατατεθεί περιλαμβάνεται η κατηγορία αυτών των εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα επανέλθουν όλοι στην εργασία τους, στην εκπαίδευση.
Το τρίτο επίπεδο είναι αυτό της εξασφάλισης επαρκών πιστώσεων για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών. «Δεν μπορούμε να μη χρησιμοποιήσουμε κονδύλια από το ΕΣΠΑ για να καλύψουμε τα κενά που έχουμε. Πρέπει να σας πω ότι σε καμία περίπτωση δεν προκρίνουμε τις ελαστικές σχέσεις εργασίας για τη δημόσια εκπαίδευση. Όμως, στην παρούσα δημοσιονομική συγκυρία, κάθε πίστωση, έστω και με τον τρόπο που σας ανέφερα, είναι απολύτως απαραίτητη» υπογράμμισε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας.
Ο κ. Κουράκης δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην πρακτική της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας για την εξασφάλιση κονδυλίων μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων λέγοντας ότι «εμείς τότε το είχαμε καταδικάσει με την έννοια ότι, εάν παίρνεις χρήματα από τις δημόσιες επενδύσεις, δεν μπορείς να παρέμβεις ούτε στα νέα σχολεία, τα οποία χρειαζόμαστε -στην Κεφαλλονιά λόγου χάρη υπάρχει ανάγκη σχεδόν όλα τα σχολεία να ξαναχτιστούν από την αρχή με νέους αντισεισμικούς κανόνες- ούτε να κάνεις τις απαραίτητες παρεμβάσεις, ιδίως στα νηπιαγωγεία, τα οποία αυτή τη στιγμή φιλοξενούνται–στεγάζονται σε ισόγεια καταστήματα χωρίς αυλή και άλλες απαραίτητες συνθήκες που χρειάζονται για την εκπαιδευτική αυτή διαδικασία».
Το Υπουργείο κινείται στις πιο πάνω κατευθύνσεις με τη φιλοδοξία ότι την επόμενη σχολική χρονιά τα κενά θα είναι λιγότερα, οι εκπαιδευτικοί θα βρίσκονται έγκαιρα στις θέσεις τους και η εργασιακή κατάσταση να είναι βελτιωμένη.
«Θα τιμήσουμε με όλα τα μέσα που διαθέτουμε το έργο που προσφέρουν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία μας κάνοντας ότι είναι δυνατόν για την αναβάθμισή τους και ταυτόχρονα θα προσπαθήσουμε όλα τα σχολεία της χώρας να ξεκινήσουν τη χρονιά με όσο το δυνατόν λιγότερες απώλειες στο εκπαιδευτικό δυναμικό τους.
Έτσι λοιπόν, κλείνοντας θα έλεγα ότι δεσμευόμαστε στο πλαίσιο αυτό απέναντι στην εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και σε ολόκληρη την ελληνική κοινωνία ότι η Κυβέρνηση θα κάνει ότι είναι δυνατόν, ώστε το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης να παρουσιαστεί αισθητά αναβαθμισμένο την επόμενη χρονιά» υπογράμμισε μεταξύ των άλλων ο αναπληρωτής υπουργός Τάσος Κουράκης.
Καλόγηρος Βασίλειος