Πάνω από τις μισές πτήσεις αναγκάστηκε να ακυρώσει για αύριο η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa, εξαιτίας της προγραμματισμένης απεργίας των πιλότων της. Συγκεκριμένα, ακυρώθηκαν περί τις 750 πτήσεις με αποτέλεσμα να πλήττονται περί τους 80.000 επιβάτες.
Η απεργία, η οποία επηρεάζει χιλιάδες επιβάτες της εταιρείας, αποτελεί το αποκορύφωμα της μακράς διαμάχης του γερμανικού αερομεταφορέα με τους πιλότους, λόγω των σχεδίων επέκτασης των θυγατρικών της εταιρειών χαμηλού κόστους, αλλά και των σχεδίων της πρόωρης συνταξιοδότησης.
Η γερμανική αεροπορική εταιρεία επιθυμεί να μειώσει το λειτουργικό κόστος της και να επαναδιαπραγματευθεί τις συμβάσεις εργασίας, σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστεί αερομεταφορείς χαμηλού κόστους και εταιρείες όπως η Emirates και η Turkish Airlines. Τα σχέδια της Lufthansa όμως βρίσκουν όμως αντίσταση από τους πιλότους, οι οποίοι την περσινή χρονιά προχώρησαν σε 10 απεργιακές κινητοποιήσεις.
Το συνδικάτο των Γερμανών πιλότων Vereinigung Cockpit (VC), ανακοίνωσε αργά χθες βράδυ ότι προχωρά σε απεργιακή κινητοποίηση, τη δεύτερη για το 2015, η οποία θα επηρεάσει τις πτήσεις μικρών και μεσαίων αποστάσεων. Το συνδικάτο ανέφερε επίσης ότι παραμένει αμετάπειστο όσον αφορά τις προσπάθειες της Lufthansa να μεταβάλει προς το χειρότερο τους εργασιακούς όρους για τους νεότερους πιλότους.
Η γερμανική αεροπορική εταιρεία είχε προγραμματισμένες για αύριο 1.400 πτήσεις και η απεργία των πιλότων πλήττει 80.000 επιβάτες, όπως ανέφερε ένας εκπρόσωπος της Lufthansa.
Η Lufthansa, η οποία θεωρεί ότι η ανάπτυξή της εξαρτάται από την περικοπή του κόστους, απαντώντας στην κήρυξη της απεργίας κάλεσε το συνδικάτο των πιλότων σε νέο γύρο συνομιλιών.
Οι απεργίες των πιλότων και το προσωπικό ασφαλείας, κόστισαν πέρυσι στη Lufthansa περίπου 232 εκατομμύρια ευρώ. Την περασμένη εβδομάδα, η εταιρεία προέβλεψε αύξηση των καθαρών κερδών για το τρέχον έτος, αλλά με την σημείωση ότι η πρόβλεψη δεν περιλαμβάνει το κόστος ενδεχόμενων νέων απεργιακών κινητοποιήσεων
Το συνδικάτο των πιλότων έχει ζητήσει την παρέμβαση της διαιτησίας για την επίλυση των εκκρεμών ζητημάτων, όπως το ζήτημα της μείωσης του κόστους για τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων σε τουριστικούς προορισμούς και για τις αμοιβές.
Η Lufthansa δέχεται τη διαιτησία μόνο για το θέμα των παροχών στις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις, ένα καθεστώς που επιτρέπει στους πιλότους να συνταξιοδοτούνται στα 55 τους χρόνια και να λαμβάνουν ένα μέρος του μισθού τους μέχρι την κύρια ηλικία συνταξιοδότησης που είναι τα 65 έτη.
Η Lufthansa δέχεται να παραμείνει αυτό το καθεστώς για τους πιλότους που ξεκίνησαν να εργάζονται στην εταιρεία πριν από το 2014, αλλά θέλει να αυξήσει τη μέση ηλικία συνταξιοδότησης στα 61 έτη. Η διοίκηση της εταιρείας λέει ότι η σημερινή μέση ηλικία συνταξιοδότησης για τους πιλότους της είναι τα 59,5 έτη.