Δείτε φωτογραφίες και βίντεο
Το πρόσωπο του Τουταγχαμών αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά μετά από 3 χιλιετίες χάρη στον γλύπτη Κριστιάν Κορμπέτ που είχε φιλοτεχνήσει την προτομή του πρίγκιπα Φίλιππου το 2013, χρησιμοποιώντας ένα τρισδιάστατο μοντέλο που βασίστηκε σε σαρώσεις του κρανίου του Φαραώ για να ζωντανέψει τον αρχαίο Αιγύπτιο βασιλιά, με το τελικό αποτέλεσμα να χαρακτηρίζεται ως μία από τις πιο ρεαλιστικές αναπαραστάσεις του Τουταγχαμών που έχουν δημιουργηθεί ποτέ.
Ο Άντριου Νέλσον του Πανεπιστημίου Western του Καναδά, ο οποίος έκανε τις σαρώσεις του κρανίου του αρχαίου ηγεμόνα, δήλωσε: «Δουλέψαμε με βάση το τρισδιάστατο μοντέλο του κρανίου και στη συνέχεια προσθέσαμε τα στρώματα των μυών και ουσιαστικά δημιουργήσαμε το πρόσωπο.
«Στη συνέχεια έχτισα τους μύες στρώμα με στρώμα μέχρι να ολοκληρωθεί η ιατροδικαστική ανακατασκευή.
»Η ιατροδικαστική γλυπτική βασίστηκε στην επιστήμη του κρανίου, και οι δείκτες ιστών και οι μετρήσεις του καθενός βασίστηκαν στο μέσο όρο του αιγυπτιακού άνδρα.
»Δεν υπάρχει καμία δημιουργική άδεια εδώ. Κάθε στάδιο φωτογραφήθηκε επίσης για να αποδείξω τη δουλειά μου».
Η ιατροδικαστική προτομή έχει κλειστά μάτια, χωρίς αυτιά και χωρίς έκφραση, αλλά μόλις ολοκληρώθηκε, ο Κόρμπερτ μπόρεσε «να γίνει πιο δημιουργικός και να ανοίξει τα μάτια, να σχηματίσει γωνίες προς τις κατευθύνσεις των ματιών και ίσως να προσθέσει μια μικρή αναδίπλωση των χειλιών».
«Αλλά και πάλι δεν υπήρχε καμία κατασκευή των χαρακτηριστικών – ακόμη και τα αυτιά ήταν προσεκτικά μελετημένα από όλους μας».
Προστέθηκε ένα khepresh ή πολεμικό στέμμα, το οποίο παραπέμπει σε γλυπτά της εποχής που απεικονίζουν τον Τουταγχαμών να φοράει το στέμμα.
Μια πρόκληση της αναπαράστασης, η οποία δημιουργήθηκε για ένα ντοκιμαντέρ σχετικά με τον Τουταγχαμών, ήταν ότι το λογισμικό έπρεπε να δείξει πώς να διακρίνει μεταξύ του ίδιου του κρανίου και του εμποτισμένου με ρητίνη σεντονιού που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Αιγύπτιοι για να διατηρήσουν το σχήμα του προσώπου του Φαραώ μετά τη μουμιοποίηση.
Ο Κόρμπερτ δήλωσε: «Ο Φαραώ θα ενέκρινε το έργο. «Ως καλλιτέχνης, απλά ξέρεις πότε κάτι είναι σωστό», σύμφωνα με την Telegraph.