Τι μπορεί να δείχνει αυτό για τον εκάστοτε χαρακτήρα, χωρίς να χρειαστεί να πει πολλά
Στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο θα δείτε αυτό που λέγεται «product placement» (τοποθέτηση προϊόντων). Συχνά εταιρείες δίνουν την άδεια σε παραγωγές ψυχαγωγικού περιεχομένου να χρησιμοποιούν τα προϊόντα τους, με μια μικρή αμοιβή ή και τζάμπα για διαφημιστικούς λόγους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού είναι τα προϊόντα της Apple, τα οποία είναι εξαιρετικά διαδεδομένα σε ψυχαγωγικές εκπομπές ή ταινίες, και είναι πολύ ικανοποιημένη που παρέχει MacBook, iPad και iPhone σε στούντιο, αλλά υπάρχει μια μοναδική προϋπόθεση.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η Apple δεν πληρώνει για τοποθέτηση προϊόντων, τουλάχιστον όχι με χρήματα. Αντίθετα, παρέχει τις συσκευές της σε στούντιο δωρεάν ως «props» (ψεύτικα ή αληθινά προϊόντα για παραγωγές). Η Apple μάλιστα παρείχε στην κωμωδία «Modern Family» το πρώτο iPad δύο μέρες προτού γίνει διαθέσιμο στη λιανική.
Ωστόσο, οι δωρεάν συσκευές παρεχόμενες συνοδεύονται από μερικά «αιτήματα» από την Apple. Έτσι, η Apple δεν θέλει οι «κακοί» να χρησιμοποιούν iPhone. Την αποκάλυψη έκανε ο σκηνοθέτης Ράιαν Τζόνσον μιλώντας για την ταινία του «Knives Out», σημειώνοντας πως έτσι μπορείς να αντιληφθείς αν ένας χαρακτήρας είναι κακός ή όχι.
Η Apple ποτέ δεν είπε συγκεκριμένα ότι «οι κακοί χαρακτήρες δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν iPhone», αλλά οι επίσημες οδηγίες της λένε ότι ένα προϊόν της Apple πρέπει «να εμφανίζεται μόνο με τις καλύτερες συνθήκες».
Τι μπορούμε να συμπεράνουμε από όλα αυτά; Η εταιρεία από το Κουπερτίνο φυσικά και θέλει τα προϊόντα της να εμφανίζονται σε ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές ως ένα φυσιολογικό μέρος της ζωής των ανθρώπων. Όμως οι θεατές δεν βλάπτει να συνδέουν τα iPhone με τα… «καλά παιδιά».
Επομένως, την επόμενη φορά που θα παρακολουθήσετε μια ταινία μυστηρίου, δώστε προσοχή στα κινητά τηλέφωνα που χρησιμοποιούνται από τους ύποπτους. Ίσως είναι η καλύτερη ένδειξη για το ποιος είναι ο δολοφόνος στην ταινία…