Πρώτο στη λίστα, την τελευταία κινηματογραφική εβδομάδα του χρόνου ένα σκληρό αστυνομικό θρίλερ, με τον Λίαμ Νίσον εναντίον αφηνιασμένων serial killers. Η Νικόλ Κίντμαν υποδύεται τη Γκρέις Κέλι σε μία βιογραφική ταινία και ο Τζεφ Μπρίτζες συγκρούεται με την Τζούλιαν Μουρ σε μία περιπέτεια φαντασίας. Και δύο οικογενειακές κωμωδίες: η μία με τον Μπεν Στίλερ να αναστατώνει ονομαστά μουσεία και η άλλη με τον Αστερίξ να κατατροπώνει ξανά τους Ρωμαίους.
Το Μονοπάτι Του Θανάτου (***)
A Walk Among The Tombstones
Φιλμ νουάρ - Διάρκεια 114' - ΗΠΑ
Σκηνοθεσία: Σκοτ Φρανκ
Παίζουν: Λίαμ Νίσον, Νταν Στίβενς, Μπόιντ Χόλμπρουκ, Ντέιβιντ Χάρμπορ, Άνταμ Ντέιβιντ Τόμσον
Την ασαφή διαχωριστική γραμμή μεταξύ καλού και κακού, ηθικής και ανηθικότητας επιχειρεί να επαναχαράξει αυτό το αστυνομικό θρίλερ. Και το κάνει με αρκετή επιτυχία. Διπλή μάχη διεξάγει ένας ιδιωτικός ντετέκτιβ, καθώς αγωνίζεται να εντοπίσει δύο κατά συρροήν δολοφόνους, ενώ παλεύει ταυτόχρονα με τους προσωπικούς του δαίμονες. Ο Ματ Σκάντερ, πρώην αλκοολικός, απέχει οκτώ χρόνια από το ποτό, όμως ακόμα δεν ξεπέρασε μία τραυματική εμπειρία που σήμανε την έξοδό του από το αστυνομικό σώμα. Τώρα εργάζεται χωρίς άδεια και αναλαμβάνει υποθέσεις ατόμων που δεν μπορούν να καταφύγουν στην αστυνομία. Όταν ένας έμπορος ναρκωτικών του αναθέτει να βρει ποιοι σκότωσαν τη γυναίκα του, ο Σκάντερ ακολουθεί μπερδεμένα ίχνη στις κακόφημες νεοϋορκέζικες συνοικίες. Τα ξεμπλέκει σταδιακά με τη βοήθεια ενός πανέξυπνου νεαρού άστεγου (ο γιος που δεν είχε ποτέ), για να γίνει ο στόχος αυτών που κυνηγά. Το μυστήριο λύνεται σχετικά σύντομα και η ταινία περνάει στη σκληρή καταδίωξη. Ατμοσφαιρικά κινηματογραφημένο το Χελς Κίτσεν (η Κουζίνα της Κόλασης, από τις πιο υποβαθμισμένες περιοχές της Νέας Υόρκης), στα ύψη το σασπένς, βαρύς ο φόρος του αίματος. Ανελέητο το ξεκαθάρισμα λογαριασμών μεταξύ επαγγελματιών του εγκλήματος και ανεξέλεγκτων serial killers σε μία ουσιαστικά άνομη πόλη. Σκοτεινές ψυχές αλληλοεξοντώνονται μέσα σε ένα παρηκμασμένο αστικό τοπίο που δηλώνει πολλά για την ψυχική κατάσταση των κατοίκων του. Μακάβριος επίλογος σε ένα νεκροταφείο, με τα περίφημα δώδεκα βήματα απεξάρτησης των Ανώνυμων Αλκοολικών να καθοδηγούν τον μοναχικό ντετέκτιβ στον διπλό του αγώνα, τον εξωτερικό και τον εσωτερικό. Θλιβερός θρίαμβος για τον Ματ Σκάντερ, το αγαπημένο «παιδί» του Λόρενς Μπλοκ, μεγάλου τεχνίτη του νουάρ μυθιστορήματος, ο οποίος έχει αφηγηθεί τις υπαρξιακές δοκιμασίες του περιθωριακού μπάτσου του σε δεκαεφτά βιβλία. Ένας αντιηρωικός ήρωας, δυνατός παρά τις αδυναμίες και τα ψυχολογικά του τραύματα, στο κλασικό πρότυπο των ιδιωτικών αστυνομικών του Ντάσιελ Χάμετ και του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Ιδανική επιλογή ο Λίαμ Νίσον, δίνει αδρά για μία ακόμη φορά δραματική διάσταση σε έναν άνθρωπο της δράσης. Κοινό επίτευγμα του συγγραφέα και του πρωταγωνιστή, η προσωπογραφία ενός ενοχικού διώκτη στοιχειωμένου από το παρελθόν του, φοβισμένου ότι θα κατρακυλήσει ανά πάσαν στιγμήν. Η σύνθεση αυτού του μελαγχολικού πορτρέτου μας καθήλωσε περισσότερο από ό,τι η ιστορία. Ο Λόρενς Μπλοκ και ο Λίαμ Νίσον συναντούν τον Ντοστογιέφσκι.
Γκρέις του Μονακό (**)
Grace of Monaco
Βιογραφική - Διάρκεια 103' - Γαλλία, ΗΠΑ, Βέλγιο, Ιταλία, Ελβετία
Σκηνοθεσία: Ολιβιέ Νταχάν
Παίζουν: Νικόλ Κίντμαν, Τιμ Ροθ, Φρανκ Λαντζέλα, Παθ Βέγκα, Ντέρεκ Τζακόμπι, Πάρκερ Πόζι
Η Γκρέις Κέλι καθορίζει τις τύχες του μικρότερου ευρωπαϊκού κράτους, υποδυόμενη την πριγκίπισσα. Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός (για τη «Χωριατοπούλα», παραγωγής 1954) έχει παρατήσει μία λαμπρή καριέρα για να παντρευτεί τον Ρενιέ του Μονακό. Το 1961 τη βρίσκει να χρωστά μία απάντηση στον Άλφρεντ Χίτσκοκ. Ο Βρετανός μετρ της έχει ζητήσει να πρωταγωνιστήσει στο «Μάρνι», βάζοντάς την σε δίλημμα: ή θα θέσει σε αμφισβήτηση την πριγκιπική της ιδιότητα επιστρέφοντας στο Χόλιγουντ ή θα υποστηρίξει τον γαλαζοαίματο σύζυγό της. Οι καιροί είναι δύσκολοι για το κρατίδιο της Κυανής Ακτής. Ο πρόεδρος Ντε Γκολ πιέζει τους Μονεγάσκους να τον συνδράμουν οικονομικά στον πόλεμο της Αλγερίας, απειλώντας τους με φορολόγηση και αποκλεισμό, αν συνεχίσουν να του αρνούνται τη βοήθειά τους. Σοβαρό το ρίσκο για τον Ρενιέ και την κυρία του, όταν οργανώνουν διεθνή διάσκεψη κορυφής στο Μονακό, ύστερα από συμβουλή του Αριστοτέλη Ωνάση. Η Γκρέις, φυσικά, κλέβει την παράσταση, αστράφτοντας μέσα στο γενικό γκλάμορ. Η Αμερικανίδα σταρ γράφει τον πιο σημαντικό ρόλο της ζωής της στους παλατιανούς προθαλάμους και κερδίζει με το σπαθί της τον τίτλο της ευρωπαίας εστεμμένης. Επαρκής ερμηνευτικά η Νικόλ Κίντμαν, διαθέτει τον απαιτούμενο δυναμισμό, όμως δεν βγάζει την εύθραυστη πλευρά της Κέλι. Ο Ολιβιέ Νταχάν, που οδήγησε την Μαριόν Κοτιγιάρ στο Όσκαρ με το «Ζωή σαν τριαντάφυλλο» σκηνοθετεί κομψά ένα πολιτικό σινερομάντζο. Τόλμη και γοητεία σε μία βιογραφική ταινία που ξετυλίγει προσεκτικά το κουβάρι της ίντριγκας, αποφεύγοντας το τύπου Άρλεκιν λαβ στόρι, αλλά χωρίς να πολυκοιτάζει πιο βαθιά.
'Έβδομος Γιος (**)
Seventh Son
Φαντασίας - Διάρκεια 100'- Βρετανία, ΗΠΑ, Καναδάς, Κίνα (και σε 3D)
Σκηνοθεσία: Σεργκέι Μποντρόφ
Παίζουν: Μπεν Μπαρνς, Τζεφ Μπρίτζες, Τζούλιαν Μουρ, Αλίσια Βικάντερ, Κιτ Χάρινγκτον, Ολίβια Ουίλιαμς
Ο Τζεφ Μπρίτζες (σε ρόλο ιππότη της ελεεινής μορφής, με υπογένειο και εμφάνιση Δον Κιχώτη), επαγγέλλεται τον κυνηγό μαγισσών σε έναν αδιευκρίνιστο μεσαιωνικό χωροχρόνο. Ο δάσκαλος Γκρέγκορι εκπαιδεύει εντατικά τον νέο του βοηθό για την τελική αναμέτρηση με τις μάγισσες και τα τελώνια. Ο Τομ Γουόρντ είναι έβδομος γιος έβδομου γιου, σημάδι ότι διαθέτει επτά φορές περισσότερη δύναμη, εξυπνάδα και θάρρος από ό,τι ο μέσος άνθρωπος. Στην επικείμενη σύγκρουση παρεμβαίνουν ο έρωτας του Τομ για μία νεαρή ημιμάγισσα και οι εκκρεμείς αισθηματικοί λογαριασμοί μεταξύ του Γκρέγκορι και της Μητέρας Μάλκιν, βασίλισσας του σκότους (η Τζούλιαν Μουρ που υπονομεύει ειρωνικά τον ρόλο της). Σκοτεινό παραμύθι, φροντισμένο σκηνοθετικά και με επιπέδου Όσκαρ σκηνογραφία του Ντάντε Φερέτι, με ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων, θεαματική δράση και κάποιες «μαγικές» στιγμές, δίχως όμως κάτι που να μας μένει μετά την έξοδο από την αίθουσα. Βλέπεται ευχάριστα στο τέλος μίας κουραστικής ημέρας.
Μια Νύχτα Στο Μουσείο: Το Μυστικό Του Φαραώ (**)
Night At The Museum: Secret Of The Tomb
Κωμωδία - Διάρκεια 97' - ΗΠΑ, Βρετανία
Σκηνοθεσία: Σον Λέβι
Παίζουν: Μπεν Στίλερ, Ρόμπιν Ουίλιαμς, Όουεν Ουίλσον, Νταν Στίβεν, Μπεν Κίνγκσλεϊ, Στιβ Κούγκαν, Ρίκι Τζερβέιζ
Το χαζό αστείο μπορεί να βγάλει γέλιο, όταν σερβίρεται νόστιμα και ακομπλεξάριστα, όπως σε αυτό το τρίτο μέρος της «Μίας νύχτας στο μουσείο». H αρχική ιδέα, φθαρμένη ύστερα από τις δύο προηγούμενες ταινίες, αντέχει ακόμη, χάρη στην παιδιάστικη έλλειψη σοβαροφάνειας. Η χαζομάρα μας αφοπλίζει - όταν δεν μας κουράζει- σε σκηνές όπου τα κέρινα ομοιώματα ενός μουσείου αποκτούν ανθρώπινη υπόσταση και φέρνουν το χάος στη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο. Ανατρεπτικά κωμικό το καρτουνίστικο ζωντάνεμα κολοσσιαίων πολιτισμικών μνημείων, όπως τα Γλυπτά του Παρθενώνα και οι Μούμιες του Φαραώ. Επικεφαλής του χαβαλέ ο Μπεν Στίλερ (αγέλαστος ως Μπάστερ Κίτον του 21ου αιώνα) και ο Ρόμπιν Ουίλιαμς, στην ύστατη εμφάνισή του, πριν από την αυτοκτονία του. Κωμωδία επιπέδου Γκούφι για παιδιά και μεγάλους που θέλουν να γελάσουν απενοχοποιημένα σαν παιδιά.
Αστερίξ: H Κατοικία Των Θεών (**)
Asterix: Le Domain Des Dieux
Animation - Διάρκεια 82' - Γαλλία
Σκηνοθεσία: Λουί Κλισί
Με τις φωνές των: Κώστα Δαρλάση, Ανδρέα Ευαγγελάτου, Αντώνη Ζαχαράτου, Κωνσταντίνου Κακκανά, Εβελίνας Αραπίδη, Βάσιας Λακουμέντα
Με πολύ ειρηνικό - και ύπουλο - τρόπο αντιμετωπίζει η κραταιά αρχαία Ρώμη το μοναδικό γαλατικό χωριό που αντιστέκεται στην κυριαρχία της. Αφού, επί δεκάξι τόμους της θρυλικής σειράς κόμικ των Ουντερζό και Γκοσινί οι Ρωμαίοι έχουν φάει το ξύλο της ζωής τους από τους ελεύθερους πολιορκημένους, ο Καίσαρας καταφεύγει σε άλλα μέσα. Οι λεγεωνάριοι, παρατούν τις στρατιωτικές μεθόδους και επιτηρούν την κατασκευή πολυτελών κατοικιών προορισμένων για εποίκους, γύρω από το χωριό. Όμως οι καρπαζιές συνεχίζουν να πέφτουν σύννεφο από τον Αστερίξ, τον Οβελίξ και τους συγχωριανούς τους που αντιτίθενται στα πανούργα σχέδια του αυτοκράτορα. Σάτιρα της ευρωπαϊκής ασυνεννοησίας, που δεν προσθέτει τίποτα ουσιαστικό στην αρχική ιστορία. Πιστή μεταφορά, αξιοπρεπής διεκπεραίωση. Σα να βλέπουμε ένα κινούμενο κόμικ με ήχους και μουσική.
Πηγή: ΑΠΕ