Η επιλογή εταιρείας και τι να προσέχουν οι καταναλωτές - Συμβουλές από εκπρόσωπο του ΙΝΚΑ
Ιδιαίτερα προσεκτικοί πρέπει να είναι οι καταναλωτές ψάχνοντας φθηνότερο ρεύμα στους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς έχει διαπιστωθεί, ότι κάποιοι από αυτούς εφαρμόζουν διάφορα τεχνάσματα για να αποκτούν νέους πελάτες.
Όπως τόνισε ο εκπρόσωπος του Νέου Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝΚΑ), Παναγιώτης Γεωργιάδης, μιλώντας στην ΕΡΤ «οι καταναλωτές οφείλουν να γνωρίζουν, ότι από 1η Αυγούστου έως τις 31 Ιουλίου 2023, έχουν επέλθει βασικές αλλαγές στην λιανική αγορά ρεύματος». Οι αλλαγές αυτές είναι:
- Η μηνιαία πάγια χρέωση δεν μπορεί να ξεπερνά τα 5 ευρώ
- Απαγορεύεται η χορήγηση εκπτώσεων που συνδέονται με την χονδρεμπορική αγορά
- Η ρήτρα αναπροσαρμογής έχει ανασταλεί για 12 μήνες, γεγονός που σημαίνει, ότι οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα, χωρίς καμιά επιβάρυνση, να αλλάξουν πάροχο ρεύματος.
Έκκληση ωστόσο κάνει ο κ. Γεωργιάδης στους καταναλωτές, να διαβάζουν τα «ψιλά γράμματα» στα συμβόλαια που υπογράφουν. Όπως λέει, πρέπει να προσέξουν στη σύναψη συμβολαίου να μην «βαφτίσει» ο πάροχος ρεύματος ως έκπτωση την κρατική επιχορήγηση, με αποτέλεσμα να προσελκύσει τον πελάτη.
Λόγος έχει γίνει και για την τιμή του παγίου, που πολλοί πάροχοι έχουν περάσει το πλαφόν των 5 ευρώ και το κόστος έχει φτάσει έως και 8 ευρώ. Η πρακτική αυτή θεωρείται παράνομη και υπόκειται στον νόμο Προστασίας του Καταναλωτή. Ο καταναλωτής σε αυτή την περίπτωση μπορεί να προχωρήσει σε καταγγελία και ύστερα θα επιληφθεί του ζητήματος η Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Ένα άλλο τέχνασμα που χρησιμοποιούν οι πάροχοι ενέργειας είναι οι χαμηλές ανταγωνιστικές χρεώσεις, αλλά με υψηλό πάγιο, που πιθανόν ο καταναλωτής να μην προσέξει και εν τέλει να μη έχει κανένα όφελος. Επιπλέον, οι πάροχοι συχνά ανακοινώνουν χαμηλό πάγιο, αλλά για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και όχι για όλη τη διάρκεια των 12 μηνών της σύμβασης.
Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη, παγίδα στην επιλογή του παρόχου ενέργειας αποτελούν κάποιες προσφορές, οι οποίες συνδέουν τις τιμές της KWh με την κατανάλωση. Όπως αναφέρει συγκεκριμένα, εάν υπάρχει κάποιο όριο, που περάσουν οι καταναλωτές, έπειτα θα χρεωθούν για το σύνολο της κατανάλωσης που έκαναν, με την υψηλότερη χρέωση της υπέρβασης του εν λόγω ορίου.
Οι πάροχοι ενέργειας τείνουν να συνδέουν την χαμηλότερη τιμολόγηση με τη συνεπή πληρωμή, πράγμα που δεν συνιστά παρανομία, στην περίπτωση που δεν παραπλανάται ο καταναλωτής. «Οι καταναλωτές δεν θα πρέπει να παρασύρονται από τους πηχαίους μεγάλους τίτλους που προβάλλουν οι πάροχοι ενέργειας, για να τους προσελκύσουν», τόνισε ο εκπρόσωπος του Ινστιτούτου Καταναλωτών.