Toyota Mirai: Ένα Sedan με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου

Η Toyota θα λανσάρει το νέο της όχημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου “Mirai” (FCV) στην Ιαπωνία στις 15 Δεκεμβρίου. Το όχημα θα πωλείται μέσω των εμπόρων "Toyota" και "Toyopet". Στην Ευρώπη, το αυτοκίνητο θα λανσαριστεί σε επιλεγμένες αγορές το Σεπτέμβριο του 2015.

Το Mirai σηματοδοτεί την έναρξη μίας νέας εποχής οχημάτων. Χρησιμοποιώντας υδρογόνο – μία σημαντική μελλοντική πηγή ενέργειας – σαν καύσιμο για την παραγωγή ηλεκτρισμού, το Mirai πετυχαίνει ανώτερες περιβαλλοντικές επιδόσεις με την άνεση και οδηγική απόλαυση ενός βενζινοκίνητου οχήματος.

Το Mirai χρησιμοποιεί το Toyota Fuel Cell System (TFCS), που συνδυάζει κυψέλες καυσίμου με υβριδική τεχνολογία και περιλαμβάνει τη νέα Συστοιχία FC και ρεζερβουάρ υδρογόνου υψηλής πίεσης της Toyota. Το TFCS είναι πιο αποδοτικό ενεργειακά από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης με μηδενικές εκπομπές CO2 ή άλλων ρύπων κατά τη λειτουργία του. Οι οδηγοί μπορούν να απολαμβάνουν επίπεδα άνεσης βενζινοκίνητων οχημάτων, με αξιοσημείωτη αυτονομία και χρόνο ανεφοδιασμού υδρογόνου περίπου 3 λεπτών3.

Το Mirai ικανοποιεί όλες τις προσδοκίες από ένα αυτοκίνητο επόμενης γενιάς: άμεσα αναγνωρίσιμη σχεδίαση, οδηγική απόλαυση με εξαιρετική ευστάθεια λόγω χαμηλού κέντρου βάρους και αθόρυβη αλλά δυναμική επιτάχυνση από τον ηλεκτροκινητήρα.

Το υδρογόνο μπορεί να παράγεται από μία ευρεία ποικιλία φυσικών αλλά και "ανθρώπινων" πόρων (σαν υποπροϊόν αστικών λυμάτων ). Επίσης παράγεται από νερό χρησιμοποιώντας φυσικές, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως ηλιακή και αιολική. Όταν συμπιέζεται, έχει υψηλότερη πυκνότητα ενέργειας από τις μπαταρίες ενώ αποθηκεύεται και μεταφέρεται σχετικά εύκολα, επομένως ικανοποιεί προσδοκίες για πιθανή μελλοντική χρήση στην παραγωγή ενέργειας και σε μία σειρά άλλων εφαρμογών.

Τα FCVs παράγουν δικό τους ηλεκτρισμό από υδρογόνο, που σημαίνει ότι μπορούν να συμβάλλουν στη δημιουργία μιας κοινωνίας βασισμένης στο υδρογόνο και επομένως αναμένεται να βοηθήσουν περαιτέρω στην επιτάχυνση της ενεργειακής διαφοροποίησης.

Πρόβλεψη Πωλήσεων στην Ευρώπη

Λανσάρισμα: Σεπτέμβριος 2015

Αγορές: UK, D, DK για το 2015, θα προστεθούν περισσότερες για το 2017

Ετήσιος όγκος: 50 – 100 οχήματα/χρόνο το 2015 και 2016

Τιμή: Περίπου 66.000 € + ΦΠΑ (Γερμανία)

Εργοστάσιο Παραγωγής

Motomachi Plant, Toyota Motor Corporation

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Μήκος

4.890 mm

Πλάτος

1.815mm

Ύψος

1.535 mm

Μεταξόνιο

2.780 mm

Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω)

1.535/1,545 mm

Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος

130 mm

Εσωτερικό μήκος

2.040 mm

Εσωτερικό πλάτος

1.465 mm

Εσωτερικό ύψος

1.185 mm

Απόβαρο

1.850 kg

Καθίσματα

4