ΦΑΓΕ: Το γιαούρτι ανοίγει την… όρεξη στο εξωτερικό

ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΚΤΑΡΙΟ Β. ΝΩΤΗ

Μπορεί στην Ελλάδα η ΦΑΓΕ να βλέπει τα μερίδιά της να μειώνονται διαρκώς – αν και πλέον με μικρότερο ρυθμό -, εκτός συνόρων, πάντως, τα πολύ καλά οικονομικά αποτελέσματα της International άνοιξαν την όρεξη στη διοίκηση Φιλίππου και για διεύρυνση της παρουσίας της και στα ράφια των μεγάλων αλυσίδων του εξωτερικού.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή :

ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΗ ΕΙΚΟΝΑ ΣΤΟ ΕΝΝΕΑΜΗΝΟ

Ο όμιλος είδε τα έσοδα από πωλήσεις να αυξάνονται κατά 18,4%, στα 510,9 εκατ. ευρώ από 431 το αντίστοιχο διάστημα του 2013.

Το μεικτό κέρδος κινήθηκε ανοδικά κατά 22,2%, ενώ, σε επίπεδο κερδών προ φόρων, καταγράφηκε επιστροφή στην κερδοφορία, 23,2 εκατ. δολάρια, από ζημιές 4,5 εκατομμύρια το εννεάμηνο του 2013.

Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στα καθαρά αποτελέσματα (κέρδη 21,8 εκατ. δολαρίων έναντι ζημιών 11,5 εκατ. δολαρίων το περυσινό εννεάμηνο.

ΓΙΑΤΙ ΑΥΞΗΘΗΚΑΝ ΤΑ ΕΣΟΔΑ

Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση, τα βελτιωμένα εσόδων αποδίδονται :

Στην αύξηση κατά 12,8% του συνολικού όγκου των πωλήσεων

Στο θετικό αντίκτυπο από συναλλαγματικές ισοτιμίες

Στην αύξηση των τιμών και

Στην αλλαγή του προϊοντικού μείγματος

Η ΚΑΛΗ ΕΙΚΟΝΑ ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΟΡΩΝ...

Το γεγονός της αύξησης του τζίρου καταγράφεται και στο ότι ενισχύονται διαρκώς οι δραστηριότητες της εταιρείας στις Ηνωμένες Πολιτείες, με +22% (όπου φαίνεται να συνέρχεται, μετά την πίεση από τον ανταγωνισμό και τη διαρκή μείωση του μεριδίου της), στο Ηνωμένο Βασίλειο, με +38% και στην Ιταλία, με +8,8%.
Κατά συνέπεια, και ο όγκος των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 18,8% στις Η.Π.Α., 27,2% στο Ηνωμένο Βασίλειο και 74,5% στην Ιταλία.

Όλα αυτά έχουν οδηγήσει σε περαιτέρω αύξηση της συμμετοχής των ξένων αγορών στο συνολικό τζίρο της ΦΑΓΕ, με 76,5% από 71,4% το εννεάμηνο του 2013.

Πού, όμως, οφείλεται η εκτός συνόρων καλή πορεία της γαλακτοβιομηχανίας ;

Στην επέκταση της υφιστάμενης προϊοντικής γκάμας

Στην αλλαγή της συνολικής σύνθεσης των προϊόντων σε νέα, υψηλής προστιθέμενης αξίας

Στην αύξηση της διείσδυσης στα νοικοκυριά και

Στην άνοδο της ευρύτερης διανομής

...ΚΑΙ Η ΠΤΩΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Η κρίση στην ελληνική αγορά και το γεγονός ότι η εταιρεία αποφάσισε να μειώσει τις ποσότητες, που δίνει σε λιανέμπορους, τους οποίους θεωρεί αναξιόπιστους, έχει συμβάλλει – όπως υποστηρίζει η διοίκηση – στη μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 6,4% και της αξίας τους κατά 2,6%.

Στελέχη, πάντως, της εταιρίας υπεραμύνονται αυτής της απόφασης, εκτιμώντας ότι, μαζί με τα έσοδα, ταυτόχρονα μειώνονται και οι επισφάλειες.

ΜΕ ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΣΕ ΝΕΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ

Σήμερα, η ΦΑΓΕ ΙΝΤERNATIONAL έχει παρουσία σε 280 αλυσίδες super market και 75.000 καταστήματα λιανικής, σε 40 χώρες.

Η διοίκηση Φιλίππου σχεδιάζει με το βλέμμα εκτός συνόρων, σε τρεις άξονες :

Επέκταση σε νέες αγορές
Διεύρυνση των μεριδίων, όπου έχει ήδη παρουσία
Αύξηση της παρουσίας της και με άλλα προϊόντα (όπως γάλα, τυρί, κρέμα γάλακτος), εκμεταλλευόμενη τη δυναμική, που ήδη έχει με το γιαούρτι