Ειδικοί έχουν εκπαιδευθεί και πιστοποιηθεί για τα τεστ οσμής
Στις αυτοκινητοβιομηχανίες υπάρχουν επαγγελματίες που μέρος της δουλειάς τους είναι να μυρίζουν προσεκτικά και να διασφαλίζουν ότι κάθε καινούριο αυτοκίνητο έχει αυτό το μοναδικό «άρωμα» του καινούριου.
Μία από αυτές είναι η Τόρι Κερλ, μηχανικός υλικών στο τεχνολογικό κέντρο της Nissan στο Μίσιγκαν. Είναι επικεφαλής μιας ομάδας ειδικών στις οσμές, οι οποίοι αναλύουν προσεκτικά τη μυρωδιά που έχει οτιδήποτε μπαίνει σε ένα όχημα.
Αρχικά προσελήφθη ως μηχανικός υλικών πλαστικών. Αλλά, εν μέρει επειδή από αυτό το υλικό αποτελούνται τα περισσότερα κομμάτια ενός αυτοκινήτου, σύντομα ανέλαβε τη συνολική ευθύνη για το πώς μυρίζει το εσωτερικό των οχημάτων της εταιρείας.
«Κάθε φορά που λανσάρουμε ένα όχημα, πρέπει να ελέγξουμε τη μυρωδιά του», εξηγεί μιλώντας στο CNN. Έτσι, καθώς αναπτύσσεται ένα νέο μοντέλο, η Κερλ και η ομάδα της μυρίζουν όλα τα μέρη του εσωτερικού του αυτοκινήτου- από το τιμόνι και τα μαξιλάρια των καθισμάτων μέχρι την ηλιοπροστασία- προτού τοποθετηθούν στο όχημα, έτσι ώστε να διασφαλιστεί ότι έχουν ευχάριστη- ή τουλάχιστον μη δυσάρεστη- οσμή.
«Στη συνέχεια, τα βάζουμε στο αυτοκίνητο. Καθόμαστε στο όχημα και σιγουρευόμαστε ότι αν είσαι στη θέση του οδηγού, ή στα πίσω καθίσματα, μυρίζεις μια ωραία μυρωδιά καινούριου αυτοκινήτου», λέει.
Η οσμή στο μπροστινό κάθισμα μπορεί να είναι πολύ διαφορετική στις πίσω θέσεις. Στις μπροστινές, υπάρχουν πολύ περισσότερα υλικά κοντά στη μύτη. Πέρα από τα δερμάτινα ή υφασμάτινα καθίσματα, υπάρχουν τα πλαστικά ή τα άλλα υλικά του ταμπλό. Επίσης, υπάρχουν και τα υλικά που τα ενώνουν όλα αυτά. Στις πίσω θέσεις, ο επιβάτης κυρίως περιτριγυρίζεται από τα υλικά των καθισμάτων, εκείνα μπροστά του και εκείνα που κάθεται. Επίσης, υπάρχει και η οσμή από το υλικό που είναι κατασκευασμένα τα πατάκια.
Παρότι σε εκείνο το σημείο όλα τα κομμάτια του αυτοκινήτου έχουν ελεγχθεί για τις οσμές, πριν από την εγκατάστασή τους, υπάρχουν εκπλήξεις. Όπως και με το μαγείρεμα, κάποια που μυρίζουν καλά από μόνα τους, αν συνδυαστούν μπορεί να δημιουργήσουν μια απαίσια οσμή. Ή απλά υπάρχει μια μυρωδιά που τους ξέφυγε στον αρχικό έλεγχο.
Τότε, η ομάδα της Κερλ- όλοι τους έχουν εκπαιδευθεί και πιστοποιηθεί για τα τεστ οσμής- ξεκινά την έρευνα, όπως θα έκανε κάποιος ψάχνοντας να βρει τι μυρίζει περίεργα μέσα σε έναν χώρο. Μεθοδικά, μυρίζουν κάθε εκατοστό του εσωτερικού του αυτοκινήτου, μέχρι να βρουν τι προκαλεί «πρόβλημα».
Μερικές φορές αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι ένας προμηθευτής τροποποίησε το πώς κατασκευάζεται ένα από τα κομμάτια. Σε τέτοια περίπτωση, η Κερλ συνεργάζεται μαζί του για να διαπιστώσει τι άλλαξε και πώς μπορεί να διορθωθεί αυτό.
Επειδή η όσφρηση κάποιου μπορεί να αλλάξει με τον καιρό- ή και από μέρα σε μέρα- οι επαγγελματίες του είδους τακτικά πιστοποιούνται εκ νέου, με «τυφλές» δοκιμές. Τους δίνουν φιαλίδια με διαφορετικές μυρωδιές που καλούνται να αναγνωρίσουν.
Μάλιστα, επειδή οι προτιμήσεις για τις μυρωδιές διαφέρουν από τη μία κουλτούρα στην άλλη, η δουλειά της Κερλ επικεντρώνεται στα αυτοκίνητα που προορίζονται για την αγορά της Βόρειας Αμερικής. Πελάτες στην Ευρώπη ή την Ασία μπορεί να μην θεωρούν ελκυστική τη «μυρωδιά νέου αυτοκινήτου» που εκτιμούν οι Αμερικανοί ή να προτιμούν να μην μυρίζει καθόλου το αυτοκίνητό τους.