Στο αυξημένο ενδιαφέρον των οδηγών με οικολογική συνείδηση και πνεύμα οικονομίας, ανταποκρίθηκαν οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που έλαβαν μέρος στην φετινή έκθεση ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2014, στο πρώην δυτικό αεροδρόμιο. Λίγες ημέρες μετά την λήξη της παγκόσμιας έκθεσης «Σαλόνι αυτοκινήτου 2014» στο Παρίσι, όπου τα CNG μοντέλα είχαν την τιμητική τους, τα βλέμματα στρέφονται στην ελληνική πρωτεύουσα και στις νέες προτάσεις μεγάλων εταιρειών για CNG οχήματα, για όσους δεν είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν εκτός συνόρων για να γνωρίσουν από κοντά τα νέα μοντέλα φυσικού αερίου.
Octavia CNG: Επίσημη Πρώτη Παρουσίαση στην Έκθεση Αυτοκίνηση 2014
Η SKODA διευρύνει την γκάμα της νέας Octavia με δύο νέες άκρως ανταγωνιστικές εκδόσεις οι οποίες λειτουργούν εναλλακτικά με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG). Οι νέες SKODA Octavia G-TEC & Octavia Combi G-TEC παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στο αθηναϊκό κοινό στο πλαίσιο της έκθεσης ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2014 στο Ολυμπιακό Ακίνητο Ξιφασκίας.
Η νέα SKODA Octavia G-TEC εξοπλίζεται με κινητήρα 1.4 TSI απόδοσης 110hp, ο οποίος λειτουργεί με φυσικό αέριο (CNG) και εναλλακτικά με αμόλυβδη βενζίνη. Και οι δύο εκδόσεις Octavia διαθέτουν το στάνταρ πακέτο εξοπλισμού Green Τec που περιλαμβάνει τεχνολογίες αιχμής όπως είναι το Σύστημα Start-Stop και το Σύστημα ανάκτησης ενέργειας πέδησης κατά την επιβράδυνση, ενώ ο αποδοτικός τούρμπο κινητήρας πληροί τις νέες προδιαγραφές EU-6.
Οι επιδόσεις της νέας Octavia G-TEC εντυπωσιάζουν καθώς με αποκλειστική χρήση CNG η αυτονομία φτάνει τα 410 km με ένα και μόνο ανεφοδιασμό με την κατανάλωση να βρίσκεται στα 3,5 kg/100 km. Με τιμή CNG στα 0,971€/kg το κόστος χρήσης μεταφράζεται σε μόλις 3,4 €/100 km, ενώ ο κάτοχος δεν επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας καθώς η εκπομπή CO2 περιορίζεται στα μόλις 97 g/km. Στην λειτουργία με αμόλυβδη βενζίνη η αυτονομία αγγίζει τα 920 km και συνολικά η Octavia G-TEC μπορεί να διανύσει έως και 1.330 km με ένα πλήρη ανεφοδιασμό!
Οι δύο δεξαμενές CNG έχουν συνολική χωρητικότητα 97 λίτρα ή 15 kg υπό πίεση 200 bar. Είναι τοποθετημένες σε ειδικό και υψηλής αντοχής πλαίσιο κάτω από το χώρο αποσκευών, δίχως να επηρεάζεται η κορυφαία πρακτικότητα του αυτοκινήτου. Ακόμη και στις εκδόσεις CNG η νέα Octavia προσφέρει τους κορυφαίους χώρους στην κατηγορία της με την χωρητικότητα του χώρου αποσκευών να φτάνει τα 460 λίτρα (στη limo) ή τα 480 λίτρα (στη combi).
Οι εξαιρετικές τιμές κατανάλωσης και το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης, συνδυάζονται άψογα χωρίς καμία παραχώρηση στην οδηγική απόλαυση της νέας Octavia και αποτελούν πρότυπο στην κατηγορία τους! Η μέγιστη ροπή των 200 Nm είναι διαθέσιμη από τις μόλις 1.500 σ.α.λ, ενώ η Octavia G-TEC επιταχύνει σε 10,9’’ για το 0-100 km/h με τελική ταχύτητα στα 195 km/h.
Η Βιαμαρ α.ε., ο εισαγωγέας των αυτοκινήτων ŠKODA στην Ελλάδα, έχει προγραμματίσει το λανσάρισμά του στα μέσα Νοεμβρίου, τοποθετώντας την αγορά μας στις πρώτες ευρωπαϊκές αγορές που θα λανσάρουν εντός του 2014 το αυτοκίνητο.
Βιώσιμες καινοτομίες από την Volkswagen
H Volkswagen αποτελεί μία από τις πρώτες εταιρείες που αντιλήφθηκαν ότι το φυσικό αέριο κίνησης CNG (Compressed Natural Gas) αποτελεί μία ρεαλιστική πρόταση αυτοκίνησης που εξασφαλίζει σημαντική μείωση τόσο στις εκπομπές ρύπων CO2 όσο και στο κόστος κίνησης ανά χιλιόμετρο.
Η νέα πρόταση της εταιρείας, η οποία παρουσιάστηκε στην έκθεση ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2014, ακούει στο όνομα EcoFuel. Ουσιαστικά πρόκειται για μοντέλα με κινητήρες διπλού καυσίμου, βενζίνης και φυσικού αερίου. Με την έως τώρα γκάμα της να περιλαμβάνει εκδόσεις φυσικού αερίου για τα επιβατικά μοντέλα up!, Touran, Passat και Passat Variant, η Volkswagen ανοίγει τον δρόμο σε μία προσιτή, ουσιαστική και ρεαλιστική πρόταση αυτοκίνησης με μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης για την ελληνική αγορά.
Εco up! , το πρώτο αυτοκίνητο φυσικού αερίου που κυκλοφόρησε στους ελληνικούς δρόμους
Το eco up! εφοδιάζεται με τον νέο κινητήρα 999cc CNG απόδοσης 68PS με BlueMotion Technology. Ο συνδυασμός αυτός επιτυγχάνει εντυπωσιακές αποδόσεις σε επίπεδα αυτονομίας αλλά και οικονομίας χρήσης. Το eco up! καταναλώνει 2,9 kg CNG ανά 100km ενώ εκπέμπει μόλις 79gr/km CO2. Τα χαρακτηριστικά αυτά, κατατάσουν το eco up! στα βιομηχανικά προϊόντα ενεργειακής κλάσης Α+.
Για να γίνει αντιληπτό το ιδιαίτερα χαμηλό κόστος χρήσης που εξασφαλίζει το eco up! αρκεί να ληφθεί υπ΄οψιν ότι η τρέχουσα τιμή ανά κιλό του CNG κυμαίνεται κάτω από 1€ (0,97€). Με μέση κατανάλωση 2,9 κιλά CNG ανά 100 χιλιόμετρα, το eco up! απαιτεί μόλις 2,8€ για κάθε 100 χιλιόμετρα!
Passat TSI Ecofuel : Οικονομικό με άριστες επιδόσεις
Με κατανάλωση καυσίμου μόλις 4 ευρώ ανά 100 χλμ, αποτελεί το οικονομικότερο αυτοκίνητο στην κατηγορία του. Χάρη στην υψηλή τεχνογνωσία της Volkswagen, το Passat TSI EcoFuel διαθέτει παγκοσμίως τον πρώτο κινητήρα φυσικού αερίου που συνδυάζει άμεσο ψεκασμό και διπλή υπερτροφοδότηση (Compressor & Turbo), προσφέροντας κορυφαίες επιδόσεις σε συνδυασμό με άριστη οικονομία χρήσης. Το Passat TSI EcoFuel επιταχύνει στα 100 χλμ/ώρα σε 9,8 δευτερόλεπτα, έχει μέγιστη ταχύτητα 214 χλμ/ώρα, ενώ καταναλώνει μόλις 4,3 κιλά/100χλμ φυσικού αερίου. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το κόστος καυσίμων ανέρχεται σε μόλις 4 ευρώ ανά 100 χλμ - μια απίστευτη τιμή για κάθε οδηγό που καλύπτει μικρές ή μεγάλες αποστάσεις.
Audi A3 Sportback με φυσικό αέριο
Η Audi τηρεί την υπόσχεσή της για «πρόοδο μέσω τεχνολογίας» και παράγει αυτοκίνητα με γνώμονα την πρωτοπορία, τις τεχνολογικές καινοτομίες και τον έξυπνο τρόπο αξιοποίησης πόρων. Τα μοντέλα Audi ενσωματώνουν μία πληθώρα τεχνολογιών, που καθιστούν τις μετακινήσεις όχι μόνο πιο άνετες και δυναμικές, αλλά και πιο οικονομικές. Ένα τέτοιο μοντέλο, το Audi A3 g-tron, παρουσιάστηκε και στην φετινή έκθεση ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ συγκεντρώνοντας το ενδιαφέρον των φίλων της Audi και δικαίως άλλωστε καθώς παρουσιάζει έναν σημαντικό αριθμό πλεονεκτημάτων όπως:
Σύστημα start-stop
Μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO₂ σβήνοντας τον κινητήρα κατά την ακινητοποίηση του οχήματος, π.χ. στα φανάρια. Για τη βέλτιστη επανεκκίνηση, η διαδικασία εκκίνησης ξεκινά ήδη με το πάτημα του συμπλέκτη (σε μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων) ή μετά την απελευθέρωση του πεντάλ φρένου (S tronic). Μπορεί να απενεργοποιηθεί ανά πάσα στιγμή μέσω ενός διακόπτη.
Ανάκτηση ενέργειας
Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική κατά τη διάρκεια της κίνησης του αυτοκινήτου σε ρολάρισμα ή κατά την πέδηση. Όταν το αυτοκίνητο επιταχύνει και πάλι, το σύστημα αυτό υποβοηθά τον κινητήρα με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση καυσίμου έως και 3%.
Σύστημα πληροφόρησης οδηγού
Παρέχει στον οδηγό πολλές χρήσιμες πληροφορίες για τη χρήση του αυτοκινήτου καθώς και για το ταξίδι του. Επιπροσθέτως, παρέχεται η λειτουργία ένδειξης αλλαγής ταχύτητας επιτυγχάνοντας οικονομικότερη οδήγηση.
S tronic®
Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 ή 7 ταχυτήτων καθιστά εφικτή τη μείωση του χρόνου αλλαγής ταχύτητας και εξασφαλίζει την αλλαγή χωρίς αισθητή διακοπή της ισχύος. Χειρισμός μέσω των προαιρετικών χειριστηρίων πίσω από το τιμόνι ή του επιλογέα ταχυτήτων ή με αυτόματη λειτουργία, μαζί με υποβοήθηση εκκίνησης σε ανωφέρεια.
Audi ultra
Πρόκειται για την πρωτοποριακή τεχνολογία ελαφριάς κατασκευής στο Audi A3 Sportback. Η κελυφοειδής χαλύβδινη κατασκευή του Audi A3 Sportback συνδυάζει χαμηλό βάρος με υψηλή ακαμψία. Σε αυτόν τον τρόπο κατασκευής χρησιμοποιείται στο εκάστοτε σημείο ακριβώς εκείνο το είδος υλικού, που απαιτείται, για την επίτευξη των επιθυμητών ιδιοτήτων. Τα εξαρτήματα από αλουμίνιο στον μπροστινό καθώς και οι τροχοί ελαφρού κράματος αλουμινίου δεν μειώνουν μόνο το συνολικό βάρος, αλλά και τις μη αναρτώμενες μάζες, κάτι που οδηγεί σε αύξηση της ευελιξίας και της οδηγικής άνεσης.
Οι σύγχρονοι κινητήρες TDI και TFSI του Audi A3 Sportback αποδίδουν τη δύναμή τους με μικρότερο κυβισμό με αποτέλεσμα να έχουν πιο μικρό βάρος από αντίστοιχους κινητήρες προηγούμενων γενεών.
Οι ενδεικτικές τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων έχουν ως εξής:
-Κατανάλωση καυσίμου, μεικτός κύκλος: 5.6–4.2 l/100 km
-Εκπομπές CO₂ μεικτός κύκλος: 130–108 g/km