Δεν επηρεάζονται από τις θερμοκρασίες και ζυγίζουν λιγότερο
Η τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου επιτρέπει απεριόριστη βιώσιμη κινητικότητα και σε εξαιρετικά χαμηλές εξωτερικές θερμοκρασίες, κάτι που δεν είναι εύκολο για τις μπαταρίες.
Έτσι ολοένα και περισσότερες μάρκες δοκιμάζουν μοντέλα με συστήματα κίνησης που βασίζονται στο υδρογόνο, όπως η BMW iX5 Hydrogen που υποβάλλεται τώρα σε ένα απαιτητικό πρόγραμμα δοκιμών σε εξαιρετικά δύσκολες καιρικές συνθήκες στο κέντρο χειμερινών δοκιμών του Group στο Arjeplog, Σουηδία.
Αυτό αποτελεί μέρος των τελικών χειμερινών δοκιμών για το αυτοκίνητο σε δημόσιους δρόμους. Η ολοκληρωμένη λειτουργική δοκιμή και επικύρωση του συστήματος κυψελών καυσίμου, των δεξαμενών υδρογόνου, της μπαταρίας υψηλής ισχύος και της κεντρικής μονάδας ελέγχου του οχήματος επιβεβαιώνουν ότι, αυτή η πρόταση κινητικότητας μηδενικών εκπομπών CO2 μπορεί να προσφέρει αξιόπιστα βιώσιμη οδηγική απόλαυση με υψηλά επίπεδα άνεσης και απεριόριστες επιδόσεις σε ακραίες χαμηλές θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν.
Με τις δοκιμές κοντά στον Αρκτικό Κύκλο, το BMW Group προάγει τη διαδικασία εξέλιξης της iX5 Hydrogen. Η εταιρεία θα προχωρήσει σε μία παραγωγή μικρής κλίμακας του μοντέλου αργότερα μέσα στη χρονιά και έχει δεσμευτεί να βοηθήσει στην επέκταση του δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου. «Οι χειμερινές δοκιμές υπό ακραίες συνθήκες δείχνουν ξεκάθαρα ότι η iX5 Hydrogen μπορεί να προσφέρει πλήρη απόδοση σε θερμοκρασίες από -20°C και κατά συνέπεια αντιπροσωπεύει μία βιώσιμη εναλλακτική λύση έναντι ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος με μπαταρία», δήλωσε στέλεχος του τομέα εξέλιξης της μάρκας. «Πιστεύουμε ότι, για να καταφέρουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας ένα σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου ως μία ελκυστική λύση βιώσιμης κινητικότητας, απαιτείται μία αρκούντως εκτενής υποδομή υδρογόνου».
Σε αυτές τις δοκιμές σε πάγο και χιόνι, η iX5 Hydrogen αποδεικνύει πόσο αξιόπιστα, άνετα και δυναμικά, το σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου υδρογόνου μπορεί ήδη να ικανοποιεί τις καθημερινές απαιτήσεις κινητικότητας. Με την ολοκλήρωση εκατοντάδων δοκιμών σε ειδικές εγκαταστάσεις αλλά και σε πραγματικές συνθήκες στο δρόμο, προστίθεται ένα ακόμα κεφάλαιο στην ιστορία εξέλιξης του μοντέλου.
Τα αποδεικτικά στοιχεία είναι αδιάσειστα καθώς σε αυτές τις ακραίες χαμηλές θερμοκρασίες, το σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου υδρογόνου προσφέρει καθημερινή χρηστικότητα εφάμιλλη με ενός συμβατικού κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η πλήρης ισχύς του συστήματος είναι άμεσα διαθέσιμη.
Ακόμα και σε αυτές τις παγωμένες συνθήκες, το σύστημα κίνησης εξακολουθεί να είναι πλήρως λειτουργικό σε ένα ευρύ φάσμα. Ο ανεφοδιασμός των δεξαμενών υδρογόνου διαρκεί μόνο από τρία έως τέσσερα λεπτά, ακόμα και στην καρδιά του χειμώνα. «Το σύστημα κίνησης με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου συνδυάζει τα καλύτερα και των δύο κόσμων.
Ανεξαρτήτως εποχής του χρόνου και εξωτερικής θερμοκρασίας, προσφέρει την κινητικότητα μηδενικών ρύπων ενός ηλεκτρικού οχήματος και την απεριόριστη καθημερινή χρηστικότητα – συμπεριλαμβανομένων των σύντομων στάσεων για ανεφοδιασμό – που γνωρίζουμε από τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης», δήλωσε μέλος του προγράμματος.
Το σύστημα κίνησης της iX5 Hydrogen συνδυάζει την τεχνολογία κυψελών καυσίμου με έναν ηλεκτροκινητήρα που χρησιμοποιεί την 5η γενιά της τεχνολογίας eDrive. Το υδρογόνο που χρησιμοποιεί ως πηγή ενέργειας αποθηκεύεται σε δύο δεξαμενές με πίεση 700-bar που κατασκευάζονται από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP). Η κυψέλη καυσίμου μετατρέπει το υδρογόνο σε ηλεκτρική ενέργεια, για την παραγωγή ισχύος 170 ίππων. Επιπλέον, ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να προσθέσει στο μίγμα την ενέργεια που αποθηκεύεται σε μία μπαταρία ισχύος.
Αυτή η μπαταρία φορτίζεται είτε μέσω της ανάκτησης ενέργειας ή από την κυψέλη καυσίμου. Αυτό σημαίνει ότι διατίθεται συνολική ισχύς 374 ίππων όταν ο οδηγός αποφασίσει να δοκιμάσει τα ανώτατα όρια των δυναμικών δυνατοτήτων του αυτοκινήτου. Μοναδική εκπομπή της κυψέλης καυσίμου είναι οι υδρατμοί. Και η απορριπτόμενη θερμότητα αξιοποιείται ιδιαίτερα αποδοτικά για τη θέρμανση του εσωτερικού του αυτοκινήτου.
Τα συστήματα κίνησης, αποθήκευσης ενέργειας και ελέγχου περνούν την απόλυτη δοκιμή αντοχής στο χειμωνιάτικο τοπίο της Λαπωνίας. Επιπλέον, ειδικά προετοιμασμένες παγωμένες επιφάνειες και χιονισμένοι δρόμοι προσφέρουν τις ιδανικές συνθήκες για την ολοκληρωμένη εφαρμογή όλων των συστημάτων κίνησης και πλαισίου. Αυτή περιλαμβάνει επίσης το σύστημα διεύθυνσης, τα ελατήρια και τα αμορτισέρ καθώς και τα συστήματα ελέγχου πλαισίου και την αλληλεπίδραση των φρένων και της επιβράδυνσης μέσω της ανάκτησης ενέργειας.
Εδώ η iX5 Hydrogen προσφέρει μετρήσιμα πλεονεκτήματα, καθώς μεταξύ άλλων ζυγίζει λιγότερο από ένα εφάμιλλο ηλεκτρικό μοντέλο με μπαταρία.
Νίκος Τσάδαρης