Ενισχύει τις δυνατότητες των Mitsubishi, Nissan & Renault
Η Nissan προσφέρει μια λεπτομερή εξέταση πάνω στην τελευταία της αρχιτεκτονική στα ηλεκτρικά οχήματα, την πλατφόρμα CMF-EV, ρίχνοντας φως στα στοιχεία που συγκροτούν τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της.
Γνωστή στους κόλπους της μάρκας ως «μαγικό ιπτάμενο χαλί», η πλατφόρμα CMF-EV προσφέρει εκτεταμένες δημιουργικές ευκαιρίες στους σχεδιαστές να επαναπροσδιορίσουν τις εμπειρίες οδηγού και επιβατών. Η πλατφόρμα που είναι εξειδικευμένη στα EVs φέρνει περισσότερες ευκαιρίες για συνεργασία. Η πλατφόρμα αξιοποιεί συνέργειες στο πλαίσιο της Συμμαχίας Mitsubishi, Nissan, Renault), μεγιστοποιώντας την κατασκευαστική απόδοση για την επίτευξη του κοινού οδικού χάρτη των εταίρων για το 2030. Με αυτό τον τρόπο, θα προσφερθεί η βέλτιστη αξία στους πελάτες που κατευθύνονται σε ένα συναρπαστικό, “εξηλεκτρισμένο” μέλλον με 15 ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2030.
Σαλόνι σε τέσσερις τροχούς
Θέτοντας τις βάσεις για την ιδέα του ανοιχτού δαπέδου, οι μηχανικοί έδωσαν στην πλατφόρμα CMF-EV ένα επίπεδο κατασκευαστικό πάτωμα. Οι θέσεις για ηλεκτρικούς κινητήρες σχεδιάστηκαν ακριβώς δίπλα στον μπροστινό και τον πίσω άξονα, ενώ οι συστοιχίες μπαταριών σχεδιάστηκαν για να είναι όσο το δυνατόν πιο λεπτές, σχηματίζοντας ένα δομικό σύστημα στήριξης για την πλατφόρμα.
Η πλατφόρμα CMF-EV παρείχε στους σχεδιαστές του Ariya (το νέο ηλεκτρικό Nissan) έναν κενό καμβά, δίνοντάς τους την ευκαιρία να εξερευνήσουν το concept Ma, μια σχεδιαστική φιλοσοφία που επικεντρώνεται στην κατάκτηση των δυνατοτήτων του κενού χώρου.
Η τοποθέτηση της μονάδας κλιματισμού πιο μπροστά και η βελτιστοποίηση των μπροστινών και των πίσω θέσεων των καθισμάτων, χάρη στην απουσία σήραγγας μετάδοσης, επέτρεψε στους σχεδιαστές να αξιοποιήσουν όλο τον διαθέσιμο χώρο. Η καμπίνα έχει μια βαθιά αίσθηση ευρυχωρίας με περισσότερο χώρο για τα πόδια, προσφέροντας την εμπειρία ενός καθιστικού. Ο χώρος της καμπίνας μπορεί να προσαρμοστεί ακόμη περισσότερο χάρη στην κινητή κεντρική κονσόλα.
Η πλατφόρμα CMF-EV μπορεί να φιλοξενήσει πολλαπλές προδιαγραφές κινητήριων μονάδων και συστημάτων μετάδοσης κίνησης, συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης ενός κινητήρα και της διαμόρφωσης e-4ORCE με διπλό κινητήρα. Το e-4ORCE είναι η πιο προηγμένη τεχνολογία ελέγχου όλων των τροχών της Nissan.
Το e-4ORCE ενισχύει την εμπιστοσύνη του οδηγού εντοπίζοντας την επιθυμητή γραμμή οδήγησης, σχεδόν σε οποιαδήποτε επιφάνεια του δρόμου, χωρίς αυτός να χρειάζεται να αλλάξει στυλ οδήγησης ή εισόδου. Για παράδειγμα, όταν στρίβει σε χιονισμένους δρόμους, το όχημα μπορεί να ανιχνεύσει πιστά την επιθυμητή γραμμή του οδηγού, χάρη στον εξαιρετικά υψηλής ακρίβειας έλεγχο του κινητήρα και των φρένων. Με την αυτοπεποίθηση που προσφέρει στον χειρισμό μια ποικιλίας οδηγικών συνθηκών, η οδήγηση γίνεται πιο απολαυστική.
Νίκος Τσάδαρης