Super Market : Ο ανταγωνισμός στο φουλ και στο βάθος… νέα deal

ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΚΤΑΡΙΟ Β. ΝΩΤΗ

Με τις καλύτερες προϋποθέσεις μπήκε το φθινόπωρο για το λιανεμπόριο, με τις μεγάλες αλυσίδες να κλείνουν το Σεπτέμβριο με σημαντική άνοδο στις πωλήσεις, κατά 25%, και τα super market να ακολουθούν, επίσης με αυξητική πορεία.

Τα δεδομένα αυτά κάνουν τους επιτελείς των καταστημάτων τροφίμων να αισιοδοξούν και να εκτιμούν ότι η αγορά έχει ήδη ξύσει τον πάτο. Σε αυτό το πλαίσιο, κάνουν το σχεδιασμό τους για την επόμενη μέρα της κρίσης, ο οποίος είναι προσαρμοσμένος και στο πώς έχει διαμορφωθεί και αλλάξει η συμπεριφορά των καταναλωτών.

Ο ανταγωνισμός κορυφώνεται μέρα με τη μέρα, με κύριο χαρακτηριστικό τις διεργασίες σε επίπεδο συμφωνιών για εξαγορές και συγχωνεύσεις, με στόχο τη διεύρυνση της παρουσίας κάθε αλυσίδας στον ελληνικό χάρτη, αλλά και τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών από το υφιστάμενο δίκτυο, μέσω επενδύσεων δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Όλα αυτά, την ώρα, που οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις δηλώνουν ότι έχουν ματώσει τα τελευταία χρόνια για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των πελατών τους για χαμηλότερες τιμές, αφού - όπως δήλωσε χθες ο γενικός διευθυντής της ΑΒ Βασιλόπουλος, Λεωνίδας Βρεττάκος - "Τα super market μείωσαν τις τιμές, οι επιχειρήσεις όχι". 

Σε ό,τι αφορά τις συζητήσεις για εξαγορές, αυτές είναι κάτι, που έχουν ξεκινήσει εδώ και χρόνια, σε ό,τι αφορά το επίπεδο των μεγάλων παικτών, με φήμες, διαρροές και πληροφορίες ένθεν κακείθεν για κινήσεις, συζητήσεις, μυστικές συναντήσεις και συμφωνίες, κάποιες εκ των οποίων ουδέποτε πραγματοποιήθηκαν. 

ΒΕΡΟΠΟΥΛΟΣ - ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ : Όπου υπάρχει καπνός...

Πρόκειται για το πιο επίκαιρο σίριαλ στον κλάδο, που δεν ξεκίνησε τώρα. Και, μπορεί οι δύο πλευρές να αρνούνται επισήμως κάθε συζήτηση, οι πληροφορίες, όμως, λένε ότι υπάρχει φωτιά πίσω από τον καπνό, και πως η εξαγορά της Χαλκιαδάκης από το Σκλαβενίτη είναι η αρχή. Θυμίζουμε ότι η κρητική αλυσίδα ήταν εξαγορασμένη από το Βερόπουλο, αλλά είχε περάσει στην Τράπεζα Πειραιώς, με τις ευλογίες της οποίας έγινε η εξαγορά, αλλά και η οποία έχει φέρει πιο κοντά τις δύο παραδοσιακές αλυσίδες, όπως είχε αποκαλύψει το news.gr.
Οι ίδιες, καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως οι δύο πλευρές συζητούν διαρκώς, και πως - εκτός συγκλονιστικού απροόπτου - το deal δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί μέσα στη χρονιά.
Σημειώνουμε τα γνωστά οικονομικά προβλήματα, που αντιμετωπίζει ο όμιλος Βερόπουλου, και τις επεκτατικές τάσεις - εντός και εκτός Αττικής - του Σκλαβενίτη, με τις εξαγορές του Δούκα στη Δάφνη, και συγκεκριμένων καταστημάτων του Μπαλάσκα. 

ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ : Αυτόνομη επέκταση - κλείνει το μάτι σε deals

Η θυγατρική πλέον της βελγικής Delhaize διευρύνει διαρκώς το δίκτυό της, ανοίγοντας καινούρια καταστήματα, ενώ, ταυτόχρονα, έχει ξεκινήσει τη λειτουργία σημείων πώλησης μέσω franchise, ώστε να εκμεταλλευθεί τη δυνατότητα αυτά να είναι ανοιχτά και τα βράδια και τις Κυριακές. Με αυτό τον τρόπο, δημιουργεί επιπλέον πολλά μικρά σημεία πώλησης, σε μια προσπάθεια να χτυπήσει τον ανταγωνισμό του Μαρινόπουλου στο συγκεκριμένο τομέα. 
Επιπλέον, προχωρά στη σταδιακή ανακαίνιση και εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων καταστημάτων, με σημαία το ολοκαίνουριο MEGA AB στο Ελληνικό, με κόστος 6 εκατομμύρια ευρώ.
Σε ό,τι αφορά τις επαφές για deals, η διοίκηση υποστηρίζει ότι την τελευταία διετία δεν έχει κάνει καμία συζήτηση, σπεύδοντας όμως να τονίσει ότι παραμένει με ανοιχτά αυτιά. 

ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ : Ευρύ πρόγραμμα ανακαίνισης

Δύο είναι τα μέτωπα, στα οποία έχει επικεντρωθεί η αλυσίδα με το μεγαλύτερο δίκτυο λιανεμπορίου στη χώρα :

Η διατήρηση της παρουσίας σε σημεία - κλειδιά και σε γειτονιές, μέσω των Carrefour Express και των O.K. ! Anytime Markets.
Η αναβάθμιση των καταστημάτων, τόσο λειτουργικά και αισθητικά - προς όφελος του καταναλωτή - όσο και ενεργειακά, σε μια προσπάθεια μείωσης του κόστους λειτουργίας. 

Η εταιρεία έχει ήδη δαπανήσει πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ φέτος προς αυτή την κατεύθυνση και συνεχίζει.

ΜΑΣΟΥΤΗΣ : Η... (πολύφερνη) νύφη του Θερμαϊκού στο λιανεμπόριο

Η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα έχει βρεθεί ουκ ολίγες φορές στο στόχαστρο για να εξαγοραστεί (από Σκλαβενίτη και Βασιλόπουλο), χωρίς όμως αποτέλεσμα.
Η διοίκηση της εταιρείας έχει προσανατολιστεί στην επέκτασή της στη Θεσσαλία, στη Στερεά Ελλάδα και στην Εύβοια (μέσω εξαγορών), ενώ δηλώνει ότι - ακόμα - δεν ενδιαφέρεται να αποκτήσει παρουσία στην Αττική.