VIOTROS : Η μόδα των vegan αυξάνει εξαγωγές και φέρνει κέρδη

ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΚΤΑΡΙΟ Β. ΝΩΤΗ

Θα μπορούσατε να φανταστείτε τη διατροφική σας καθημερινότητα χωρίς κρέας και ψάρι ;

Για πολλούς είναι πλέον πολύ εύκολο, αφού δηλώνουν χορτοφάγοι ή απέχουν από αυτά για διαστήματα μέσα στο χρόνο.

Κάποιοι, όμως, εδώ και πολλά χρόνια, έχουν βγάλει από τη διατροφή τους ο,τιδήποτε παράγεται από ζώα : τυριά, γάλα, γιαούρτι, αυγά...

Η τάση αυτή, που ξεκίνησε από – πού αλλού – τη Νέα Υόρκη, έγινε μόδα και άρχισε να εξαπλώνεται χρόνο με το χρόνο και στην άλλη πλευρά.

Έτσι, κάποιος έπρεπε να καλύψει το κενό της ζήτησης, καθώς η προσφορά ήταν πολύ περιορισμένη σε σχέση με τη ζητούμενη ποσότητα.

Τις ανάγκες αυτής της νέας και παγκόσμιας αγοράς επιχείρησε να καλύψει – μεταξύ άλλων, και μάλιστα με περισσή επιτυχία – μια ελληνική επιχείρηση : η ΒΙΟΤΡΟΣ.

Πρόκειται για μια εταιρεία, που μετράει ήδη 24 χρόνια ζωής. Την πρώτη, όμως, δεκαετία, του αιώνα, που διανύουμε, οι επενδύσεις της ΕΛΓΕΚΑ, στον όμιλο της οποίας εντάχθηκε η εταιρεία, τη βοήθησαν να αναπτύξει την έρευνα και την τεχνολογία και να περάσει σε καινοτομικά προϊόντα.

Σήμερα, οι βασικές της κατηγορίες είναι :

    • Αναπληρώματα τυριών : πρόκειται για τυριά με πρωτεΐνη γάλακτος (σκόνη), που δεν είναι προϊόν τυροκόμησης, έχουν χαμηλά λιπαρά, και μεγάλα μερίδια αγοράς – που φτάνουν το 18% - σε ευρωπαϊκές χώρες, όχι, όμως, ακόμα στην Ελλάδα.
    • Τυροκομικά vegan : τελείως φυτικά, χωρίς γλουτένη, λακτόζη και οποιοδήποτε προϊόν-υποπροϊόν γάλακτος. Υποκαθιστούν τα τυριά για χορτοφάγους και για όσους έχουν δυσανεξία σε συγκεκριμένες τροφές και ουσίες.

 

7 στα 10 ευρώ στα ταμεία από εξαγωγές

Ήδη, η εταιρεία εξάγει προϊόντα vegan σε Γερμανία, Ολλανδία, Αγγλία, Σουηδία, Ηνωμένες Πολιτείες, Αυστραλία, Βέλγιο, ενώ αναμένονται και συμφωνίες με άλλες 2-3 χώρες μέχρι και το πρώτο εξάμηνο του 2015.

Συνολικά, όλα τα προϊόντα της εξάγονται σε 30 χώρες σε όλο τον κόσμο (Βόρεια Αφρική, Μέση Ανατολή, κλπ.), με τις εξαγωγές να αντιστοιχούν στο 68% του τζίρου.

Η παραγωγή και οι επενδύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη

Η Βιομηχανική Μονάδα Παραγωγής και Διανομής της VIOTROS εκτείνεται σε συνολικά 50 στρέμματα στο ΒΙΟ.ΠΑ Προσοτσάνης, στη Δράμα, από τα οποία στρέμματα τα 8 αποτελούν σύγχρονους αποθηκευτικούς χώρους. Απασχολεί 85 άτομα μόνιμο προσωπικό, που – ανάλογα με τη ζήτηση – φτάνουν έως και τα 120.

Η επέκταση του εργοστασίου έγινε με την επένδυση της ΕΛΓΕΚΑ, που ολοκληρώθηκε το 2010, εντασσόμενη στον τότε επενδυτικό νόμο.

Είναι από τις λίγες εταιρείες του κλάδου αυτού παγκοσμίως, που συντηρεί αυτόνομο τμήμα έρευνας και ανάπτυξης, με ετήσιο κόστος λειτουργίας περί τα 500.000 ευρώ και θεωρείται πρωτοπόρος στην κατηγορία.

Με το βλέμμα στους vegan

“Στόχος μας είναι η διεύρυνση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων για vegan καταναλωτές, αφού εκεί υπάρχει μεγάλη ζήτηση, λόγω και του trend και η αγορά διατηρεί αξιόλογα margin, επειδή είναι μικρή και συγκεκριμένη”, δηλώνει στο news.gr ο Γενικός Διευθυντής Λειτουργιών του Ομίλου ΕΛΓΕΚΑ, Άνθιμος Μισαηλίδης.

Και δεν έχει άδικο. Άλλωστε, ουδείς έχασε ακολουθώντας τις τάσεις και το πνεύμα των καιρών.