Αυτός είναι ο λόγος της μείωσης των πωλήσεων το 2021
Η ανοδική πορεία της Skoda τα τελευταία χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο, μετριάστηκε το 2021 από τη δυσλειτουργία που προκάλεσε στην παραγωγή η έλλειψη ημιαγωγών. Η Τσέχικη φίρμα ανακοίνωσε παραδόσεις 878.200 οχημάτων παγκοσμίως το περασμένο έτος, εκφράζοντας παράλληλα αισιοδοξία για το 2022, καθώς αναμένεται βελτίωση στην εφοδιαστική αλυσίδα. Την ίδια στιγμή η γκάμα είναι πλήρως ανανεωμένη, με την ολοκαίνουργια Fabia και τα νέα Kodiaq και Karoq, ενώ σε μερικές μέρες αποκαλύπτεται το Enyaq Coupe iV. Παράλληλα, η μάρκα αναπτύσσεται ολοταχώς σε αναδυόμενες και πολλά υποσχόμενες αγορές, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα το λανσάρισμα του Kushaq στην Ινδία.
Στη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη, η Skoda παρέδωσε 409.000 και 164.100 οχήματα αντίστοιχα το 2021, καταγράφοντας μείωση 5,9% και 9,8% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Την ίδια όμως στιγμή, υπήρξαν σημαντικές αγορές στις οποίες η μάρκα πέτυχε αύξηση της τάξης του 20%, όπως η Πορτογαλία, η Νορβηγία, η Ιρλανδία, η Ολλανδία και η Ισπανία. Στην Ανατολική Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της εγχώριας αγοράς της Τσεχίας και της Ρωσίας, η μάρκα σημείωσε μεσοσταθμική μείωση της τάξης του 5%.
Πτωτικά κινήθηκε η μάρκα και στην Κίνα, σε αντίθεση με την αγορά της Ινδίας, όπου πέτυχε σημαντική αύξηση 108,9%. Αντίστοιχη ήταν και η ανάπτυξη της μάρκας στον υπόλοιπο κόσμο, με αύξηση 20,6%.
Τέλος, στην Ελλάδα η Skoda κατέγραψε 2.998 πωλήσεις, πολύ κάτω από τη δυναμική της μάρκας, παρά τις επιδόσεις της Octavia (πρώτο στην κατηγορία των μεσαίων σεντάν) και τις επιτυχίας του αμιγώς ηλεκτρικού Enyaq (86 πωλήσεις).
Νίκος Τσάδαρης