Τι αλλάζει σε σχέση με πέρσι
Το WRC περνά σε λίγα μόλις 24ωρα από σήμερα στη νέα, υβριδική εποχή του, με το Ford Puma Hybrid Rally1 να αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πρωταγωνιστές του.
Με αφορμή την επικείμενη πρεμιέρα του αυτοκινήτου στο Ράλι Μόντε Κάρλο σε σχεδόν μία εβδομάδα από σήμερα, ο Tim Jackson, Επικεφαλής Μηχανικός Εξέλιξης του αγωνιστικού Puma, μας εξηγεί τη διάταξη αλλά και την τεχνολογία πίσω από το υβριδικό μηχανικό σύνολο του νέου «όπλου» της Ford στο WRC.
Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι ο ίδιος EcoBoost που χρησιμοποιούσε το Fiesta WRC, ενώ το σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων είναι πλέον 5 σχέσεων, με πιο απλοποιημένη τεχνολογία για χαμηλότερο κόστος.
Στο υπόλοιπο σύστημα μετάδοσης της κίνησης, τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1, όπως το νέο Puma Hybrid Rally1, εξακολουθούν να είναι τετρακίνητα, χωρίς ωστόσο να διαθέτουν κεντρικό διαφορικό.
Η σημαντικότερη ωστόσο διαφορά σε σχέση με το παρελθόν είναι η υβριδική μονάδα, η οποία προσθέτει μία «ένεση ισχύος» 136 ίππων, με αποτέλεσμα η μέγιστη απόδοση της μονάδας κίνησης να μπορεί να φτάνει έως και τους 530 περίπου ίππους.
Επιπλέον, σε σχέση με πέρσι, καταργήθηκαν τα ενεργά διαφορικά, το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 5 (αντί 6) σχέσεων, μειώθηκαν οι διαδρομές της ανάρτησης, περιορίστηκαν τα αεροδυναμικά βοηθήματα και αυξήθηκε το βάρος κατά περίπου 100 κιλά.
Πάντως, μετά τις πρώτες δοκιμές των υβριδικών WRC (Hyundai i20, Toyota Yaris & Ford Puma) αγωνιστικών, έμπειροι οδηγοί δήλωσαν πως σύντομα οι χρόνοι θα είναι ίδιοι με πέρσι αν όχι καλύτεροι.
Νίκος Τσάδαρης