Business plan ΟΛΠ : Κέρδη από Κίνα, ζημιές από Ελλάδα

Δύο εντελώς διαφορετικές εικόνες παρουσιάζουν δύο διαφορετικά τμήματα του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά. Αυτό των εμπορευματοκιβωτίων (προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ), που διαχειρίζεται η κινεζική Cosco, και αυτό του τερματικού σταθμού (προβλήτας Ι), που παραμένει στη διαχείριση του ΟΛΠ.

Κι αυτό, γιατί τα έσοδα από τη σύμβαση παραχώρησης στον κινεζικό κολοσσό αποτελούν την κεντρική παραδοχή του business plan, που εγκρίθηκε, καθώς φαίνεται ότι θα είναι ο σημαντικότερος παράγοντας για την αύξηση του κύκλου εργασιών του οργανισμού για την επόμενη πενταετία.

Από την άλλη πλευρά, το υπό διαχείριση ΟΛΠ κομμάτι προβλέπεται ότι θα παραμείνει ζημιογόνο μέχρι και το 2018, παρά την πολύ καλή πορεία των εσόδων !

Αναλυτικότερα το Business Plan προβλέπει :

Έσοδα για τον οργανισμό σταθεροποιημένα στα περυσινά επίπεδα για φέτος, περί τα 108,2 εκατ. ευρώ, και αύξησή τους στα 117,5 εκατ. ευρώ το 2015.

Καθαρά κέρδη μειωμένα φέτος στα 7,3 εκατ. ευρώ (από 8 εκατ. το 2013) και σημαντικά αυξημένα σε 13,75 εκατομμύρια το 2015.

Το αντάλλαγμα παραχώρησης της ΣΕΠ (θυγατρική Cosco) μέσα στο διάστημα 2014 - 2018 θα αυξηθεί από 34,1 εκατ. ευρώ πέρυσι, σε 80,1 εκατ. ευρώ το 2018. Αυτό σημαίνει ότι ετησίως, κατά μέσο όρο, θα αυξάνεται κατά 19%.

Σε ό,τι αφορά τον προβλήτα Ι, που εξακολουθεί να βρίσκεται υπό τη διαχείριση του οργανισμού, αν και τα έσοδα θα φτάσουν φέτος στα 27 εκατ. ευρώ, οι ζημιές για τον ΟΛΠ φέτος από εκεί θα προσεγγίσουν τα 10 εκατ. ευρώ και θα διατηρηθούν πάνω από αυτό το ποσό κάθε χρόνο έως και την τελευταία χρονιά του επιχειρησιακού σχεδίου, δηλαδή το 2018. "Με δεδομένο ότι ο προβλήτας Ι έχει ήδη προσεγγίσει τη βέλτιστη παραγωγική του δυναμικότητα, τα περιθώρια αύξησης των εσόδων είναι περιορισμένα. Παρ’ όλα αυτά η συγκράτηση του κόστους μισθοδοσίας και η μικρή αύξηση της παραγωγικότητας μειώνουν τη λειτουργική ζημία από 10,9 εκατ. το 2013 σε -10,4 εκατ. το 2018", αναφέρεται στο business plan.

Η κρουαζιέρα, παρά τη μείωση επιβατών κατά 10% φέτος, προβλέπεται να κινηθεί αυξητικά με από 4,5% το 2015 μέχρι και 6,5% το 2017, με τα έσοδα στο +8,5% ετησίως μέχρι και το '18.

Ναυπηγοεπισκευή

"Η δραστηριότητα της ναυπηγοεπισκευής παρουσιάζει σημαντική ανάκαμψη, καταγράφοντας αύξηση 21,4% στα έσοδα μεταξύ 2012-2013 και από τα υφιστάμενα στοιχεία αναμένεται να παρουσιάσει περαιτέρω αύξηση το 2014. Η βελτίωση των μεγεθών οφείλεται κυρίως στη σημαντική αύξηση των πλοίων προς επισκευή σε ιδιωτικά ναυπηγεία μεταξύ 2012-2013, της τάξεως του 34%, η οποία συνεπακόλουθα αποτυπώθηκε στα έσοδα προσόρμισης. Στη θετική αυτή συγκυρία προστίθεται και η επαναλειτουργία της μικρής πλωτής δεξαμενής στο Πέραμα, η οποία μετά την επισκευή της επαναδραστηριοποιήθηκε και συμβάλλει θετικά στα έσοδα της δραστηριότητας το 2014".

Έργα

Οι επενδύσεις θα ξεπεράσουν τα 217,5 εκατ. ευρώ στην πενταετία, ενώ γίνεται λόγος και για επιπλέον έργα, που θα φτάσουν τα 345 εκατομμύρια, αλλά θα υλοποιηθούν με παραχωρήσεις και χρηματοδότηση από ιδιωτικά κεφάλαια σε ποσοστό 70%.