Kαμία πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον στη σημερινή πρόσκληση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου για την κάλυψη με το ίδιο μίσθωμα και αριθμό δρομολογίων των δύο από τις πέντε άγονες γραμμές που εκμεταλλεύεται η ΝΕΛ, από τις οποίες η εταιρεία κηρύχθηκε έκπτωτη, με το αιτιολογικό της πλημμελούς και αδικαιολόγητης άρνησης εκτέλεσης των δρομολογίων.
Η πρώτη άγονη γραμμή αφορούσε στο βόρειο Αιγαίο και συγκεκριμένα στην κάλυψη των γραμμών Θεσσαλονίκη-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Βαθύ Σάμου, Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Βαθύ Σάμου, Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Καρλόβασι-Αγ. Κήρυκος και η δεύτερη την κάλυψη της γραμμής Λαύριο-Ψαρά-Μεστά Χίου.
Έτσι, ο διαγωνισμός για την κάλυψη των δύο άγονων γραμμών της ΝΕΛ περνάει πλέον στη δεύτερη φάση, που είναι αυτός της απευθείας ανάθεσης με ταυτόχρονη προκήρυξη νέου διεθνούς διαγωνισμού.
Η απευθείας ανάθεση για την κάλυψη των γραμμών αναμένεται να πραγματοποιηθεί στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που θα διεξαχθεί την Παρασκευή 12/9 στο υπουργείο Ναυτιλίας.
Πλέον, οι εταιρείες που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον για την κάλυψη των γραμμών αναμένεται να υποβάλουν προτάσεις με μεγαλύτερο μίσθωμα, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξει και αλλαγή ή περιορισμός των δρομολογίων.
Στη σημερινή πρόσκληση, το μίσθωμα για τη γραμμή Θεσσαλονίκη-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Βαθύ Σάμου ήταν 39.472,73 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο, 32.705,99 ευρώ στη γραμμή Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Βαθύ Σάμου και 33.833,78 ευρώ στη γραμμή Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Καρλόβασι-Αγ.Κήρυκος. Επίσης, στη γραμμή Λαύριο-Ψαρά-Μεστά Χίου για τρία δρομολόγια την εβδομάδα, το μίσθωμα ανερχόταν στις 20.165,47 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο.
Σημειώνεται ότι η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου έχει προχωρήσει από την περασμένη Παρασκευή σε καταγγελία της σύμβασης για την κάλυψη των παραπάνω γραμμών, διεκδικώντας τις επιδοτήσεις που της οφείλει το υπουργείο.