Αυξητικά κινήθηκαν τα οικονομικά μεγέθη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στο πρώτο εξάμηνο του 2014, ως αποτέλεσμα αφενός της αύξησης της διακίνησης και αφετέρου της μείωσης των εξόδων.
Ειδικότερα, την περίοδο Ιανουάριος – Ιούνιος 2014 η οικονομική εικόνα της ΟΛΘ είναι η ακόλουθη:
• Ο κύκλος εργασιών της εταιρίας ανήλθε σε 27.099.923 ευρώ, αυξημένος κατά 9,13% έναντι των 24.833.287 ευρώ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2013. Αύξηση πωλήσεων καταγράφηκε σε όλους τους λειτουργικούς τομείς (ΣΕΜΠΟ κατά 12,93%, Συμβατικό Λιμάνι κατά 4,19%, Επιβατικό Λιμάνι, Εκμετάλλευση Χώρων).
• Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 13.171.572 ευρώ, αυξημένα κατά 29,96%, έναντι των 10.135.030 ευρώ του πρώτου εξαμήνου του 2013.
• Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 13.756.713 ευρώ, αυξημένα κατά 17,18%, έναντι των 11.739.387 του αντίστοιχου διαστήματος του 2013.
• Τα αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στα 10.467.551 ευρώ, αυξημένα κατά 13,54%, έναντι των 9.219.156 ευρώ πέρσι.
• Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) για το πρώτο εξάμηνο του 2014 διαμορφώθηκαν στα 14.054.330 ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 30,84%.
Το σύνολο των εξόδων μειώθηκε κατά 7,62% από το εξάμηνο του 2013, κυρίως από τη μείωση των αμοιβών του προσωπικού κατά 10,60%, λόγω αποχώρησης εργαζομένων για συνταξιοδότηση.
Στο διάστημα Ιανουάριος – Ιούνιος 2014 διακινήθηκαν 161.640 κοντέινερς (σε TEUs), μέγεθος αυξημένο κατά 12,63%, συγκριτικά με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2013. Η αντίστοιχη αύξηση στο γενικό φορτίο είναι 11,93% και στο ξηρό χύμα φορτίο 0,34%.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Στέλιος Αγγελούδης σημείωσε:
"Όπως αποδεικνύουν οι αριθμοί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διατηρεί τη δυναμική του, παρά το γεγονός ότι η ελληνική οικονομία βρίσκεται επί έξι χρόνια σε συνθήκες ύφεσης. Το στρατηγικό γεωγραφικό σημείο της Θεσσαλονίκης σε συνδυασμό με την ποιότητα των παρεχόμενων λιμενικών υπηρεσιών δημιουργούν συγκριτικό πλεονέκτημα, το οποίο αξιοποιούμε. Η συνέχεια για την ΟΛΘ προβλέπεται συναρπαστική, υπό την προϋπόθεση ότι θα κινηθούμε με ταχύτητα για τη συμπλήρωση και την αναβάθμιση των «βαριών υποδομών» του λιμένος και ιδιαίτερα της επέκτασης της 6ης προβλήτας, που έχει καθυστερήσει και, πλέον, επείγει. Ο λιμενικός ανταγωνισμός έναντι της Θεσσαλονίκης είναι μεγάλος και η πίεση που ασκείται πολύπλευρη. Δεν δικαιολογείται κανένας εφησυχασμός. Η διοίκηση συνεχίζει με τη συμπαράσταση των εργαζομένων της εταιρίας, αλλά και των χρηστών του λιμανιού, οι οποίοι αξιολογούν και στηρίζουν τις προσπάθειες μας".