Τα διασυνδεδεμένα οχήματα είναι ο νέος πιθανός στόχος των χάκερς, σύμφωνα με νέα έρευνα. Στόχος των ψηφιακών εγκληματιών είναι τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα χρηστών των αυτοκινήτων αλλά και οι ενημερώσεις λογισμικού και διαδικτυακές εφαρμογές.
Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από το Interactive Advertising Bureau (IAB) στην Ισπανία με τη συνεργασία των εταιρειών Kaspersky Lab, Applicantes και τη Motor.com είναι η πρώτη ετήσια μελέτη για τα διασυνδεδεμένα αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν οι οδηγοί δεν μπορούν να αγνοήσουν πλέον τις ανησυχίες για την ασφάλεια των επικοινωνιών και των διαδικτυακών υπηρεσιών που συμπεριλαμβάνονται στη νέα γενιά των διασυνδεδεμένων αυτοκινήτων.
Σήμερα, τα αυτοκίνητα δεν διαθέτουν μόνο ηλεκτρονικά βοηθήματα για την οδήγηση, αλλά προσφέρουν και δυνατότητες πρόσβασης σε κοινωνικά δίκτυα και λογαριασμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, σύνδεσης με «έξυπνες» συσκευές, υπολογισμού διαδρομής κλπ.
Αυτές οι τεχνολογίες προσφέρουν μεγάλα πλεονεκτήματα στους οδηγούς, φέρνουν, όμως, και νέους κινδύνους για τους χρήστες.
Για το λόγο αυτό είναι απαραίτητη η ανάλυση των παραγόντων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ψηφιακές επιθέσεις και ατυχήματα.
Τα προσωπικά δεδομένα, οι ενημερώσεις και οι εφαρμογές των «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων για αυτοκίνητα θα μπορούσαν να αποτελέσουν τρεις ξεχωριστούς φορείς επίθεσης για τους ψηφιακούς εγκληματίες.