Η Τράπεζα Θεμάτων δεν αποσύρεται, αλλά προωθούνται οι απαραίτητες αλλαγές για την αξιόπιστη εφαρμογή της, προκειμένου να καταστεί το Λύκειο όχι μόνο μια “αυτόνομη παιδαγωγική μονάδα”, αλλά σχολείο ποιότητας που επιτελεί στο ακέραιο τον ρόλο του και εκπληρώνει τις προσδοκίες της ελληνικής κοινωνίας.
Τα παραπάνω ανέφερε σε γραπτή του απάντηση που διαβίβασε στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας έπειτα από σχετική ερώτηση ενώ μεταξύ των άλλων τόνισε ότι «η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων στις εξετάσεις αποσκοπεί αφενός στην ενίσχυση της αντικειμενικότητας και της αξιοπιστίας των εξετάσεων και αφετέρου στη διαπίστωση του βαθμού επίτευξης των μαθησιακών στόχων που τίθενται από τα αναλυτικά προγράμματα. Ως εκ τούτου, η «Τράπεζα Θεμάτων» αποτελεί εργαλείο βελτίωσης της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος και διασφάλισης της ισότητας ευκαιριών πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, γεγονός που είναι προς όφελος όλων των μαθητών».
Όσον αφορά τις αντιδράσεις για τα θέματα που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν οι μαθητές της φετινής Α Λυκείου, ο κ. Λοβέρδος υπογράμμισε ότι "δεν εισήχθησαν νέες απαιτήσεις για τους μαθητές, οι οποίες να δικαιολογούν τυχόν αισθήματα αγωνία και ανασφάλειας που να σχετίζονται με την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, ούτε υπήρξε ζήτημα αιφνιδιασμού, καθώς η αξιολόγηση βασίζεται σε όσα προβλέπονται στα Προγράμματα Σπουδών των μαθημάτων και όσα ισχύουν για τις προαγωγικές εξετάσεις, όπως ακριβώς συνέβαινε και τα προηγούμενα έτη".
Καλόγηρος Βασίλειος