Lufthansa: Νέοι προορισμοί στην Ελλάδα και συνεχής στήριξη του τουρισμού

Συνέντευξη στη Βίκη Βαμιεδάκη

Η συζήτηση μας με τον γενικό διευθυντή Υπηρεσιών Επιβατών και Πωλήσεων της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας Lufthansa για την Ελλάδα και την Κύπρο κ. Harro Julius Petersen δεν «έβγαλε» μόνο ειδήσεις, αλλά και συναισθήματα.

Ο ίδιος γεννημένος κοντά στο Αμβούργο και έχοντας γυρίσει ολόκληρο τον κόσμο μέσα από τη δουλειά και τα ταξίδια του, βρίσκεται τα τελευταία χρόνια στην Αθήνα, την πρωτεύουσα που περνά τις πιο δύσκολες στιγμές της πρόσφατης ιστορίας της.

Μένει στο κέντρο της πόλης, απολαμβάνει τον ελληνικό ήλιο, το φαγητό και στον ελάχιστο ελεύθερο του χρόνο, κάνει μεγάλους περιπάτους κάτω από τον αρχαίο βράχο της Ακρόπολης, ενώ με κάθε ευκαιρία επισκέπτεται την αγαπημένη του πια Ύδρα.

Τυπικός Γερμανός στην εμφάνιση, όμως με μεσογειακή καρδιά και ταπεραμέντο. Αγαπά το ποδόσφαιρο και δεν κρύβει την χαρά του για τη νίκη της Εθνικής ομάδας της πατρίδας του στο Μουντιάλ της Βραζιλίας!

Βιάζομαι να σας αποκαλύψω τη μεγάλη είδηση που μου έδωσε, όχι μόνο γιατί είναι πολύ σημαντική για τη χώρα μας, αλλά κυρίως διότι αποδεικνύει ότι στελέχη τόσο μεγάλων παγκόσμιων εταιρειών δεν κοιτούν απλά την δουλειά τους και την ευημερία της, αλλά νοιάζονται για την πρόοδο του συνόλου του τόπου που δραστηριοποιούνται κάθε φορά.

Έτσι ο κ. Petersen, όχι μόνο συνέβαλε στα συνεχώς ανοδικά αποτελέσματα της Lufthansa στην Ελλάδα, αλλά ανέλαβε πρωτοβουλία για την έμπρακτη στήριξη του τουρισμού. Βρίσκεται λοιπόν σε προχωρημένη μελέτη, ώστε ίσως και από τη σεζόν του 2015 να προστεθεί τουλάχιστον ένα ακόμη απευθείας δρομολόγιο που θα ξεκινά από ένα από τα δύο κεντρικά γερμανικά αεροδρόμια προς τη χώρα μας.

Όλα δείχνουν, ότι ο κλήρος πέφτει στην Κρήτη και το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, ενώ δεν αποκλείεται να μπει στο χάρτη ξανά και η Θεσσαλονίκη.

«Ένας μεγάλος αριθμός επιβατών, όχι μόνο από τη Γερμανία αλλά από ολόκληρο τον κόσμο, φτάνει στα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μονάχου, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, έχοντας ως τελικό προορισμό διακοπών την Κρήτη», λέει με έμφαση ο κ. Petersen.

«Θέλουμε να εξυπηρετήσουμε με τον καλύτερο τρόπο αυτή τη ζήτηση και γι’ αυτό το λόγο μελετούμε σοβαρά το ενδεχόμενο δρομολόγησης απευθείας πτήσεων από κάποιο από τα κύρια hubs μας στη Γερμανία προς το Ηράκλειο, ενώ υπάρχει μεγάλη συζήτηση και για την επαναδρομολόγηση των πτήσεων προς το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης και όλα αυτά ακόμα και από το 2015».

Οι προσπάθειες στήριξης του ελληνικού τουρισμού από πλευράς του γερμανικού αεροπορικού κολοσσού δεν σταματούν όμως εδώ. Ο Harro Petersen ζει ως Αθηναίος τα τελευταία χρόνια, αφού φρόντισε να γνωρίσει την ελληνική πρωτεύουσα, τα νησιά και άλλους ηπειρωτικούς προορισμούς, πρώτα ως επισκέπτης.

«Η Αθήνα είναι ένας τρομερός προορισμός και πρέπει να αναπτυχθεί», μας λέει, «το κέντρο της με τα απίστευτα μουσεία, τα μνημεία και οι αρχαιότητες, το μουσείο της Ακρόπολης που είναι ένα από τα καλύτερα στον κόσμο, το παραλιακό της μέτωπο, τα κοντινά νησιά που είναι από μόνα του αξιοθέατο, πρέπει να αναδειχθούν. Εμείς ως Lufthansa είμαστε έτοιμοι να προωθήσουμε σε όλο τον κόσμο οργανωμένα πακέτα τουρισμού εφόσον αυτά υπήρχαν»!

Η στήριξη της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας προς τη χώρα μας, είναι αδιάκοπη τα τελευταία 55 χρόνια. Για την ιστορία, αξίζει να αναφέρουμε ότι ήταν 10 Μαΐου του 1959 όταν αναχώρησε από τη Γερμανία το πρώτο αεροσκάφος της Lufthansa με προορισμό την Ελλάδα.

Η πτήση με κωδικό LH294, πραγματοποιήθηκε με ελικοφόρο αεροσκάφος Vickers Viscount, το οποίο αναχώρησε από το Αμβούργο και, αφού πραγματοποίησε ενδιάμεσους σταθμούς στο Ντίσελντορφ, τη Φρανκφούρτη και το Μόναχο, προσγειώθηκε στην Αθήνα, ολοκληρώνοντας ένα πολύ μακρινό ταξίδι, αλλά όχι ασυνήθιστο δρομολόγιο για τη δεκαετία του 1950.

Φέτος, η Lufthansa German Airlines συμπληρώνει 55 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας στην Ελλάδα. Κάθε χρόνο, περισσότεροι από 800.000 επιβάτες επιλέγουν τον γερμανικό αεροπορικό όμιλο για το ταξίδι τους από και προς τη χώρα μας.

Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους, αφού το 2013, ο αριθμός αυτός σημείωσε σημαντική αύξηση, καθώς ακόμη περισσότεροι Γερμανοί τουρίστες και επιχειρηματίες ταξίδεψαν προς και από την Ελλάδα, αυξάνοντας σημαντικά τον αριθμό των επιβατών, κατά 10%.

Συνολικά, το 2013 ο όμιλος Lufthansa μετέφερε περισσότερους από 104 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ για το 2014 αναμένεται περαιτέρω αύξηση. Δεν είναι τυχαίο το ότι το επιβατικό κοινό, όλα αυτά τα χρόνια στηρίζει την αεροπορική εταιρεία.

«Η επιδόσεις της Lufthansa είναι πολύ καλές και είμαστε ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί», τονίζει ο κ. Petersen. «Πετάμε σταθερά όλο το χρόνο, εξυπηρετώντας το κοινό από και προς Ελλάδα μέσω των δυο κύριων αεροδρομίων μας σε Φρανκφούρτη και Μόναχο. Μέσω αυτών των hubs πετυχαίνουμε υψηλών προδιαγραφών σέρβις, ενώ η τιμή του εισιτηρίου μας τα περιέχει όλα: και τις αποσκευές και το φαγητό των επιβατών, χωρίς να μπερδεύει και να προκαλεί δυσάρεστες εκπλήξεις. Προσφέρουμε τις καλύτερες δυνατές συνδέσεις με τους υπόλοιπους προορισμούς σε όλο τον κόσμο. Το ελληνικό επιβατικό κοινό μας είχε και μας έχει πάντα πολύ υψηλά στις προτιμήσεις του».

Στην ερώτηση για τους μακρινούς προορισμούς με την μεγαλύτερη ανάπτυξη ο κ. Petersen απάντησε ότι η Αμερική και ο Καναδάς σημειώνουν μεγάλη άνοδο, με όλο και περισσότερους έλληνες να επιλέγουν τα δρομολόγια της Lufthansa για να πετάξουν σε αυτούς, αναγνωρίζοντας την εξαιρετική συνδεσιμότητα αλλά και το υψηλού επιπέδου σέρβις.

LH.COM

Συζητώντας για τις online αγορές αεροπορικών εισιτηρίων, o κ. Petersen εκτίμησε ότι η ανάπτυξή τους φέρνει καθημερινά όλο και περισσότερους επιβάτες να κάνουν τις κρατήσεις τους μέσα από τα επίσημα sites των εταιρειών.

«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι πλέον οι πληρωμές μέσω του site μας www.lh.com μπορούν να γίνονται και με χρεωστικές (debit) κάρτες, επιλογή που ήδη τυγχάνει πολύ θετικής αποδοχής από την Ελληνική αγορά. Συστήνω σε όλους το διαδραστικό χάρτη δρομολογίων της Lufthansa Route Map, όπου μπορείτε να κάνετε κράτηση πτήσης σε εγγυημένο ναύλο και να πληρώσετε το εισιτήριό σας εντός 48 ωρών.

Τι απαντά όμως ο κ. Petersen για τις διαφορές στην τιμή που μπορεί να βρει ένας επιβάτης σε κάποιο άλλο site εκτός από το επίσημο της αεροπορικής εταιρείας;

«Θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα σκεπτικοί όταν βλέπουμε διαφορετικές τιμές. Αργά ή γρήγορα όποιος πουλά φτηνά θα έχει πρόβλημα και γι’ αυτό ο καταναλωτής θα πρέπει να προβληματίζεται και να αποφεύγει παρόχους που τελικά αποδεικνύονται αναξιόπιστοι».

Η Lufthansa στην προσπάθεια της να καλύψει όλες τις ανάγκες των πελατών της περνά πλέον στην ανάπτυξη του site της, το οποίο παρέχει τη δυνατότητα κράτησης, εκτός των αεροπορικών εισιτηρίων, ξενοδοχείων και αυτοκινήτων.

Η ολοκαίνουρια Premium Economy Class

Το σημαντικό γεγονός της φετινής χρονιάς θα είναι η εισαγωγή της νέας Premium Economy Class σε όλα τα αεροσκάφη διηπειρωτικών διαδρομών. Η Lufthansa έχει σχεδιάσει ένα υψηλής ποιότητας κάθισμα για την Premium Economy Class, που εξασφαλίζει μεγαλύτερη άνεση και έως και 50% μεγαλύτερη ευρυχωρία στην κατηγορία αυτή.

Όπως μας εξήγησε ο κ. Petersen, το αναβαθμισμένο αυτό προϊόν θα εγκατασταθεί σταδιακά στο σύνολο των 106 αεροσκαφών των διηπειρωτικών πτήσεων, προσφέροντας μια εντελώς καινούρια ταξιδιωτική εμπειρία, την οποία αναμένεται να απολαύσουν περισσότεροι από 1,5 εκατομμύριο επιβάτες.

Περισσότερος ιδιωτικός χώρος, σημαντικά πιο ευρύχωρα καθίσματα, βελτιωμένος σχεδιασμός, νέα εργονομία με επιπρόσθετα χαρακτηριστικά, εμπλουτισμένα γαστρονομικά μενού και εξατομικευμένες υπηρεσίες, συνεισφέρουν σε ένα πιο ευχάριστο και ξεκούραστο ταξίδι.

Ταυτόχρονα, θα προσφέρεται πιο εμπλουτισμένο μενού γευμάτων σε σχέση με την Economy Class, ενώ αντιπροσωπευτικά της βελτιωμένης ποιότητας θα είναι τα πορσελάνινα σκεύη σερβιρίσματος των γευμάτων.

Επιπλέον, οι επιβάτες της Premium Economy θα έχουν τη δυνατότητα δωρεάν μεταφοράς μια δεύτερης αποσκευής. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι κρατήσεις στη νέα αυτή κατηγορία θέσης, που προσφέρεται σε πτήσεις με αεροσκάφη Boeing 747-8 της Lufthansa, που αναχωρούν από τη Φρανκφούρτη με προορισμό το Μπουένος Άιρες, το Σικάγο, το Χονγκ Κονγκ, την Πόλη του Μεξικού, το Σάο Πάολο, τη Σεούλ, το Πεκίνο και την Ουάσινγκτον.

Μέχρι το τέλος του 2015 θα έχουν τοποθετηθεί 3.600 καθίσματα σε όλο το στόλο διηπειρωτικών πτήσεων.

Νέα Αεροπορική Εταιρία Low Cost

Μια ακόμα σημαντική είδηση μου μας ανακοίνωσε ο διευθυντής του γερμανικού αερομεταφορέα στην Ελλάδα και την Κύπρο, είναι αυτή της ανάπτυξης μιας νέας αεροπορικής εταιρεία χαμηλού κόστους για μακρινούς προορισμούς που αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία της μέχρι το τέλος του 2015.

Η νέα αεροπορική εταιρεία θα έχει στην ονομασία της το «Wings», και στόχος της θα είναι να ανταγωνιστεί εταιρείες με αντίστοιχο μοντέλο λειτουργίας. Ακόμη η Lufthansa σχεδιάζει να αυξήσει και να αναβαθμίσει το στόλο της Eurowings σε 23 Α320 και να δημιουργήσει και την πρώτη βάση της, εκτός Γερμανίας, στη Βασιλεία της Ελβετίας, το 2015.